به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۲۸۸۳۴

رویکرد دولت سیزدهم اصلا مردمی نیست

رویکرد دولت سیزدهم اصلا مردمی نیست
گروه سیاسی: دولت سیدابراهیم رئیسی در هشتمین ماه کار خود به سر می‌برد و برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند دوره ماه عسل این دولت تمام شده و حالا باید پاسخگو باشد. از همین روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ زمزمه‌ها درباره استیضاح برخی وزرا مطرح شده است و حالا باید دید در مسیر تغییر ترکیب کابینه چه اتفاقاتی می‌افتد.

علی صوفی درباره تغییرات احتمالی دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی برنامه‌ای نداد که براساس آن بخواهد ساختار دولت یا ترکیب کابینه را تغییر دهد. آقای رئیسی آمد تا جایگاه ریاست جمهوری را اشغال کند، نه آنکه کار خاصی انجام دهد. در واقع هدف اصلی یکدستی حاکمیت بود، به همین دلیل امروز همه امور به روزمرگی میگذرد.
علی صوفی درباره تغییرات احتمالی دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی برنامه‌ای نداد که براساس آن بخواهد ساختار دولت یا ترکیب کابینه را تغییر دهد. آقای رئیسی آمد تا جایگاه ریاست جمهوری را اشغال کند، نه آنکه کار خاصی انجام دهد. در واقع هدف اصلی یکدستی حاکمیت بود، به همین دلیل امروز همه امور به روزمرگی می‌گذرد.

وی افزود: آقای رئیسی در ابتدا برای انتخاب اعضای کابینه یکسری نظراتی داد بعد از آن دیدگاه‌ها عقب نشینی کرد و تسلیم سهم‌خواهی شد. او سهم قلمبه‌ای را به مجلس، آقای قالیباف و جبهه پایداری داد. به علاوه آنکه بخش عمده‌ای از کابینه و مسئولان ارشد دولت را مدیران و وزرای دولت آقای احمدی نژاد تشکیل می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که براساس آن بگوییم دولت می‌خواهد در جهت اصلاح و بهبود معیشت مردم قدم بردارد. این‌ها شعار‌های جذابی برای انتخابات بودند، اما بعد از انتخابات دلیل ندیدند که خیلی روی این موضوع تکیه و اصرار کنند. فقط شعار دادند که معیشت مردم را به سیاست خارجی گره نمی‌زنیم، حال آنکه وقتی دولت سیزدهم سر کار آمد، دقیقا خودش به همان شکل دولت گذشته عمل کرد و منتظر است ارز‌های بلوکه شده ایران در سایر کشور‌ها آزاد شود یا منتظرند تحریم‌های نفتی‌ها برداشته شود.

وی افزود: امروز آقای رئیسی گرفتار عمل خودش است. امکان دارد ترکیب کابینه تغییر کند، اما این تغییر در جهت بهبود اوضاع نخواهد بود، چون برنامه‌ای وجود دارد که براساس آن عملکرد وزرا و مدیران ارشد اجرایی مورد سنجش قرار گیرد و کسانی که عملکرد ضعیفی داشتند کنار بروند.

وی افزود: امروز آقای رئیسی گرفتار عمل خودش است. امکان دارد ترکیب کابینه تغییر کند، اما این تغییر در جهت بهبود اوضاع نخواهد بود، چون برنامه‌ای وجود دارد که براساس آن عملکرد وزرا و مدیران ارشد اجرایی مورد سنجش قرار گیرد و کسانی که عملکرد ضعیفی داشتند کنار بروند.

صوفی یادآور شد: اصلا دعو آقای رئیسی این نیست که دنبال نیرو‌های کارآمد باشد. قرار بود آقای رئیسی رئیس جمهور شود بر همین اساس ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا آقای رئیسی با تحمیل هزینه‌های سنگین حتی به جریان اصولگرایی همچون ردصلاحیت آقای لاریجانی رئیس جمهور شود.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم اصلا مردمی نیست. اگر امروز آقای رئیسی دائم از افزایش درآمد نفتی و رشد اقتصادی سخن می‌گوید، چون قیمت نفت بالا رفته است، اما این رشد واقعی نیست. مجلس شورای اسلامی نیز آنقدر قدرت ندارد که از آقای رئیسی برای پیشبرد برخی اصلاحات اقتصادی مطالبه گری کند.
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: علی صوفی

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۹:۲۹
............... حکایت امروز نیست (385373)
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۹:۳۱
خخخ رویکرد دولت روحانی مردمی بود (385376)
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۸:۴۳
یعنی واقعا تو تا حالا نفهمیدی همه ی اینها یکی هستند روحانی و رییسی با هم مگه فرق دارن؟ (385404)
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۲۲:۴۸
اصلاح طلبا بجای تعیین تکلیف برای دولت رئیسی ، باید منتظر محاکمه باشند.
دیگه دوران نداشتن حافظه تاریخی گذشته. (385383)
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۴:۴۳
تا امثال تو باشن این جماعت سوارن (385399)
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۲۳:۱۳
آره ، رویکرد حسن فریدون مردمی بود!!! (385387)
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۴:۳۷
بنده خدا موضوع اون دولت یا این دولت نیست سیستم ... نا کار آمده بی مدیریتیها بی برنامه گی سوء مدیریت ووووووو باعث شده مملکت به این روز بیفته تو وامثال تو تعصب چی را میکشی بخودت بیا (385398)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۲۰:۴۹
حسن روحانی یا بقول شما فریدون با وجود تمام تحریم‌ها و کارشکنی های داخلی شما که بقصد زمین زدن دولتش انجام گرفت؛ عملکرد خیلی خوبی داشت. یادمان نمیرود، در مشهد چه فتنه ای راه انداختین تا دولت ساقط کنید!!!! (385427)
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۲۱:۳۰
دوست گرامی
از این بحث چپ و راستی خیلی وقت است مردم آمدن بیرون. بدی اون ها توجیهی بر بی کفایتی این ها نخواهد بود (385429)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۲۳:۲۰
............ در تمام زمینه های سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی به بن بست کامل وبی بازگشت رسیده ........... (385388)
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۸:۱۶
زمان روحانی خیلی مردم تو واج بودن و کار های حسن فریدون و دار و دستش در راستای مردمی کردن کشور بود...
فقط ما مردم یادمون نمیاد...سایت بهار و دار ودسته اصلاح طلبا خوب یادشونه (385410)
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۹:۲۶
همین اقای صوفی وقتی معاون وزیر کار بود به مدیر کل کار مازندران سفارش کارفرما که قبلا در استانداری گیلان معاونش بود را کرد تا حق بنده را ضایع کنند ، این اتفاق 20 سال پیش افتاد و من فراموش نکردم منتظرم اون دنیا یقه این..........به اصطلاح اصلاح طلب را بگیرم ، لعنت بر .... همه شما اصلاح طلب ها همینجوری هستید ، (385411)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها