به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۳۰۴۲۹

افزایش احتمال پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو

افزایش احتمال پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو
گروه بین الملل: مقام‌های ناتو می‌گویند که در نتیجه «خطای راهبردی» روسیه در تهاجم به اوکراین، فنلاند و سوئد نیز ممکن است به جمع کشورهای عضو این سازمان نظامی ملحق شوند.
 از آغاز جنگ در اوکراین، بحث‌های «فوق‌العاده جدی» پیرامون پیوستن دو کشور یاد شده به این سازمان مطرح شده است.مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گویند که این موضوع در نشست اخیر وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو از سوی وزیران خارجه استکهلم و هلسینکی به بحث گذاشته شد؛ اقدامی که به باور کارشناسان اگر اجرایی شود باعث برانگیختن خشم مسکو خواهد شد.مقام‌ها بر این باورند که مباحث مطرح‌شده نشان می‌دهد تا چه اندازه تصمیم ولادیمیر پوتین برای تهاجم به اوکراین نتایج عکس به همراه داشته و اتفاقا برخلاف اهداف رئیس جمهوری روسیه، «به تقویت و اتحاد ناتو انجامیده» است. ناتو هم‌اکنون ۳۰ عضو دارد.برخی گزارش‌ها حاکی است که از آغاز جنگ در اوکراین در شش هفته گذشته، تغییر قابل توجهی در افکار عمومی سوئدی‌ها و فنلاندی در زمینه پیوستن به ناتو اتفاق افتاده است.یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که این تغییر دیدگاه و افزایش تمایل عموم مردم این دو کشور برای پیوستن به ناتو نشان می‌دهد که کرملین با تهاجم به اوکراین تا چه اندازه مرتکب خطا شده است.

 
برچسب ها: ناتو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها