به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۳۳۰۶۶۶
تازه واردهایی که عطایی امیدوار است روسفیدش کنند

تیم ملی زیرورو شد؛ خداحافظی با معروف و دوستان!

گروه ورزشی: نگاهی به تغییرات تیم ملی والیبال نسبت به سال گذشته نشان می دهد عزم عطایی برای پوست اندازی کاملا جدی است.
تیم ملی زیرورو شد؛ خداحافظی با معروف و دوستان!
در همین ابتدا نگاهی به لیست 12 نفره تیم ملی والیبال در المپیک توکیو می اندازیم که توسط ولادیمیر آلکنو اعلام و البته در نهایت به یک ناکامی بزرگ منجر شد: 
"سعید معروف (کاپیتان)، جواد کریمی، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، مهدی مرندی و آرمان صالحی"
هنوز یک سال هم از اعلام این لیست که در تابستان 1400 ترکیب ایده آل والیبال ایران بود، نگذشته و حالا با یک تیم کاملا متفاوت روبرو هستیم. بهروز عطایی که دیروز در نشست خبری به پوست اندازی در تیم ملی و لزوم استفاده از نفرات باتجربه در مسابقات مهم و کلیدی اشاره کرده بود، با تیمی جوان و کم تجربه کار سختی برای موفقیت در لیگ ملت ها پیش رو دارد. 

فقط سه المپیکی در لیست نهایی لیگ ملت ها؟!
سعید معروف خداحافظی کرده و قصد بازگشت به تیم ملی را ندارد. نفراتی همچون سیدمحمد موسوی و امیر غفور هم با تفکر جوانگرایی به تیم ملی دعوت نشدند و نسبت به تیمی که به المپیک توکیو اعزام شده، امسال خبری از مهدی مرندی، مسعود غلامی و آرمان صالحی هم در لیست تیم ملی نیست. از سوی دیگر علی اصغر مجرد، میثم صالحی و جواد کریمی هم با مصدومیت های شدیدی که برایشان در فصل گذشته به وجود آمده، این روزها فقط مراحل درمانی خود را در اردوی تیم ملی سپری می کنند و بعید است به لیگ ملت ها برسند. این موضوع باعث شده تا از 22 بازیکنی که عطایی برای شرکت در لیگ ملت ها مدنظر دارد، فقط میلاد عبادی پور، صابر کاظمی و مرتضی شریفی نفراتی باشند که سال قبل در المپیک توکیو به میدان رفتند. نسبت به 12 بازیکن نهایی ولادیمیر آلکنو در المپیک، احتمالا بهروز عطایی با تغییرات 75 درصدی به مصاف رقبای سرسخت خود در لیگ ملت های 2022 خواهد رفت. 



10 بازیکن تازه وارد در لیست عطایی
جواد کریمی، علی رمضانی، محمدطاهر وادی، فاضل پژومان، محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور، محمدرضا موذن، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، پوریا یلی، بردیا سعادت، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، رضا عابدینی، محراب ملکی سرخی، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، مجتبی میرزاجانپور، امیرحسن فرهادی، مرتضی شریفی، میثم صالحی و احسان دانش‌دوست 25 بازیکنی هستند که از سوی بهروز عطایی به اردو دعوت شدند، اما همانطور که در بالا هم متذکر شدیم، جواد کریمی، میثم صالحی و علی اصغر مجرد به احتمال فراوان به دلیل مصدومیت و نرسیدن به آمادگی صددرصدی نمی توانند در لیگ ملت ها به میدان بروند. از میان 22 بازیکن باقی مانده که البته که هنوز 5 نفر از آن ها به خاطر بازی خارج از لیگ ایران در اردو نیستند، 10 بازیکن یعنی رمضانی، پژومان، قلی پور، اسماعیل‌نژاد، ملکی سرخی، جلوه، سرلک، مسافر، فرهادی و دانش دوست تا به حال سابقه بازی برای تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت ها را نداشتند و با کمترین تجربه بازی ملی احتمالا چند نفر از آن ها باید برابر برترین های دنیا بایستند. 



عطایی به باتجربه ها روی خوش نشان می دهد؟
با توجه به غیبت بازیکنانی همچون سیدمحمد موسوی، امیر غفور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، محمدجواد معنوی نژاد، مسعود غلامی و... در لیست بهروز عطایی و البته خداحافظی چند تن از این بازیکنان از تیم ملی در سال های گذشته باید دید سرمربی تیم ملی در ادامه فصل بازی های ملی که تا مهرماه ادامه خواهد داشت، به نفرات باتجربه روی خوش نشان می دهد یا قصد عطایی پوست اندازی جدی در تیم ملی حتی به قیمت نتیجه نگرفتن در تورنمنت های مهم خواهد بود. البته که نتایج تیم ملی در لیگ ملت های 2022 و واکنش مردم به بازی کردن جوان ها در ترکیب تیم ملی می تواند در تصمیمات سرمربی تیم ملی در تورنمنت های بعدی مثل بازی های آسیایی و مسابقات جهانی تاثیرگذار باشد. 



لطفا نتیجه گرا نباشید!
بهروز عطایی در نشست خبری خود قبل از شروع اردوی تیم ملی خودش تایید کرد که مردم ایران نتیجه گرا هستند، اما از سوی دیگر راز موفقیت تیم های بزرگ جهان مثل برزیل و ایتالیا را ثبات روی نیمکتشان دانست. با این وضعیت به نظر می رسد سرمربی تیم ملی که با کنار گذاشتن نفرات باتجربه دست به ریسک بزرگی زده، از علاقه مندان به والیبال خواسته نتیجه گرا نباشند و از همین حالا روی المپیک پاریس تمرکز کنند. آیا این ظرفیت در والیبال ایران وجود خواهد داشت؟
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها