به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۰:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۳۰۹۵۶

استعفا به خاطر یک مسافرت نابهنگام

استعفا به خاطر یک مسافرت نابهنگام
گروه بین الملل: وزیر خانواده آلمان به دلیل ارزیابی اشتباه یک سال پیش خود مجبور به استعفا شد. آنه اشپیگل از حزب سبزها تابستان گذشته عضو کابینه دولت ایالتی راینلندفالتس بود و کوتاه پس از وقوع سیل فاجعه‌بار به سفر استراحتی رفته بود.
در تابستان ۲۰۲۱ در منطقه آرتال در ایالت راینلندفالتس، واقع در غرب آلمان سیلی فاجعه‌بار جاری شد که در اثر آن ۱۳۴ نفر جان خود را از دست دادند و خسارت‌های زیادی به ساکنان این منطقه وارد شد.
ده روز پس از جاری شدن این سیل، خانم آنه اشپیگل که آن زمان وزارت محیط زیست کابینه ایالتی را در اختیار داشت به همراه خانواده خود راهی سفر استراحتی در فرانسه شده بود. روزنامه "بیلد ام زونتاگ" از این سفر پرده برداشت و در پی آن سیاستمداران و رسانه‌های محافظه‌کار خواستار استعفای آنه اشپیگل از کابینه فدرال شدند. او از دسامبر ۲۰۲۱ وزیر خانواده دولت فدرال بود.
این سیاستمدار جناح چپ سبزها نخست اعلام کرده بود که به دلیل سکته قلبی همسرش و فشار پاندمی کرونا بر فرزندانش مجبور به این سفر شده است. اما منتقدان می‌گویند، حوزه سیاست مسئله شخصی نمی‌شناسد و مسائل شخصی توجیه‌کننده ارزیابی اشتباه از یک وضعیت بحرانی اجتماعی نمی‌تواند باشد.خانم اشپیگل بالاخره تسلیم افکار عمومی و رسانه‌ها شد و پس از اعتراف به اشتباه خود و عذرخواهی، پست وزارت را ترک کرد.
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان از حزب سبزها ضمن بیان این که آنه اشپیگل "دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشته" گفت، آنچه که اشپیگل باید تحمل می کرد "روشن ساخت که حوزه سیاست تا چه اندازه می‌تواند بیرحم باشد."

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها