به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۳۰۹۷۷

آوارگی دو سوم کودکان اوکراینی

آوارگی دو سوم کودکان اوکراینی
گروه بین الملل: صندوق کودکان سازمان ملل متحد  اعلام کرد که از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکنون، طی شش هفته حدود دو سوم کودکان اوکراینی از خانه‌های خود گریخته‌اند.
مانوئل فونتین، رئیس برنامه اضطراری یونیسف، گفت که آوارگی ۴.۸ میلیون کودک از میان ۷.۵ میلیون کودک اوکراینی طی چنین مدت کوتاهی «اصلا باورکردنی نیست».
‌وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: «آنها مجبور شده‌اند که همه چیز خود را رها کنند، خانه‌هایشان، مدرسه‌هایشان و حتی در اغلب موارد، اعضای خانواده‌شان.»
این مقام یونیسف افزود: «من روایات بسیاری درباره پدر و مادرانی شنیده‌ام که ناامیدانه تلاش کرده‌اند فرزندانشان را به منطقه‌ای امن برسند، و بچه‌ها از این که نمی‌توانند به مدرسه بازگردند چقدر غمگین هستند.»سرگئی کیسلیسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد، نیز ادعا کرد که روسیه بیش از ۱۲۱ هزار کودک را از اوکراین خارج کرده و طبق گزارش‌ها قصد دارد با تصویب لایحه‌ای امکان فرزندخواندگی آنها را فراهم بیاورد، چه بچه‌هایی که یتیم هستند و چه آنها که پدر و مادر دارند.وی افزود که بیشتر این کودکان از شهر محاصره‌شده ماریوپل به منطقه دونتسک و سپس از آنها به شهر روسی تاگانروگ منتقل شده‌اند.
 فونتین نیز گفت که یونیسف گزارش‌های مشابهی دراین باره دریافت کرده، اما افزود که «ما هنوز دسترسی لازم را نداریم تا بتوانیم بررسی و تایید کنیم و ببینیم که آیا می‌توانیم کمکی بکنیم».
وی عنوان کرد که ۲.۸ میلیون کودک اوکراینی که بی‌خانمان شده‌اند در داخل اوکراین هستند و دو میلیون کودک دیگر هم در خارج از کشور. همچنین حدود نیمی از ۳.۲ میلیون کودکی که هنوز در خانه‌هایشان در اوکراین به‌سرمی‌برند، در معرض خطر کمبود غذا قرار دارند.نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تاثیرات تهاجم نظامی روسیه بر زنان و کودکان اوکراینی به درخواست ایالات متحده و آلبانی و در دوره ریاست بریتانیا بر این نهاد برگزار شد.


 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها