به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۳۱۸۵۳

نگرانی خانواده‌های ایرانی از بازگشایی مدارس

نگرانی خانواده‌های ایرانی از بازگشایی مدارس
گروه جامعه: سویه XE  در برخی از کشورها شناسایی شده است. چین هم بیش از ۲۰ میلیون نفر را قرنطینه کرد تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند. در ایران نیز برخی از خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان با شناسایی سویه نوترکیب نسبت به بازگشایی مدارس انتقاد کردند.

استقبال خانواده‌ها از بازگشایی مدارس
روز گذشته عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آموزش در همه مدارس و دانشگاه‌ها بدون هیچ استثنایی باید حضوری باشد. مردم و خانواده‌ها به حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نگرش و استقبال نسبتاً مثبتی داشته‌اند. پس از شناسایی دو سویه نوترکیب حالا نوع شناسایی نوع دیگر آن موجب نگرانی شده است. متخصصان همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون تاکید دارند.
 
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، تاکنون حدود ۲۷ میلیون نفر در کشور دز سوم را دریافت کرده‌اند. یعنی حدود ۳۷ میلیون نفر هنوز دز سوم را را نزده‌اند. در همین حال پس از موج سفرهای نوروزی، مراکز آموزشی پس از حدود دو سال سرانجام به صورت رسمی بازگشایی شدند. با این تفاوت که شرط فاصله‌گذاری اجتماعی و البته واکسیناسیون در آن برداشته شد.

این در حالی است که علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی  گفت: «سویه XE نسبت به زیرشاخه BA2 اومیکرون ۱۰ درصد مسری‌تر است. از سوی دیگر انتقال‌پذیری BA2 نسبت به سویه BA1 اومیکرون حدود ۲۰ درصد انتقال‌پذیری بیشتری داشت.» به عبارتی سویه XE حدود ۳۰ درصد از سویه BA1 اومیکرون مسری‌تر است.ناجی همچنین درباره بازگشایی مدارس گفت: «بعد از نوروز و سفرهای نوروزی که شاهد بیشتر شدن شهرهای قرمز بودیم برای بازگشایی مدارس نباید عجله می‌کردیم. به این زودی نباید مدارس بازگشایی می‌شد.»

 
مرجع : تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها