به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۳۲۷۳۰

درخواست ۴۰ مقام برای بازگشت به برجام

درخواست ۴۰ مقام  برای بازگشت به برجام
گروه سیاسی: گروهی متشکل از ۴۰ مقام دولتی سابق آمریکا و اروپا و کارشناسان برجسته منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در بیانیه ای از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را با موفقیت به پایان برساند.
روزنامه واشنگتن پست  نوشت که این کارشناسان اعلام کردند عدم تغییر سیاست‌های دولت ترامپ که از توافق بین قدرت‌های جهانی و ایران در سال ۲۰۱۸ خارج شد، "غیرمسئولانه" است.
در این بیانیه، این کارشناسان گفتند در صورتی که دولت آمریکا سیاست های دونالد ترامپ را تغییر ندهد، "خطر قرار گرفتن ایران در آستانه هسته ای شدن را افزایش می‌دهد و تهران یک یا دو هفته تا تولید اورانیوم لازم برای ساخت یک بمب فاصله دارد.در این گزارش با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و نیز روند مذاکرات وین آمده است: همه طرف‌های مذاکرات، بدبینی فزاینده‌ای نسبت به دستیابی به توافق جدیدی برای از سرگیری توافق ۲۰۱۵ ابراز می‌کنند.
در ادامه این مطلب آمده است: تقریباً همه قانونگذاران جمهوریخواه و بسیاری از دموکرات‌ها مخالفت خود را با هرگونه توافق با ایران اعلام کرده‌اند و مخالفت‌هایی که با گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا حذف عنوان "تروریستی" از سپاه را در نظر گرفته، تشدید شده است. در داخل دولت آمریکا هم توافق گسترده‌ای درباره خطرات عدم تمدید توافق وجود دارد، اما اختلافات قابل توجهی هم وجود دارد مبنی بر این که آیا خطر هسته‌ای بیشتر از میدان مین سیاسی است.
این رسانه آمریکایی ادامه داد: حامیان حتی در نظر گرفتن حذف این نامگذاری، استدلال می‌کنند که این امر تا حد زیادی نمادین خواهد بود زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت بسیاری از تحریم‌های دیگر باقی خواهد ماند. واشنگتن پست ادامه داده است، بیانیه کارشناسان مستقیماً مساله قرار داشتن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی اشاره‌ای نمی‌کند، اما خاطرنشان می‌کند که "برخی در کنگره تهدید می کنند که اجرای گام های لازم برای بازگرداندن ایران به محدودیت های هسته ای تعیین شده در برجام را مسدود خواهند کرد. این بیانیه استدلال می‌کند که کارزار فشار حداکثری ترامپ برای تحریم ایران، که به گفته او با هدف دستیابی به یک توافق بهتر یا جامع‌تر بوده، نه تنها نتایج وعده داده شده را به همراه نداشته است بلکه مسیر ایران برای نقض محدودیت‌های هسته‌ای برجام و تسریع ظرفیت آن برای تولید مواد هسته‌ای را هموار کرده است.

 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها