به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۳۴۳۲

عرضه اولیه نخستین نیروگاه در فرابورس

گروه اقتصادي: مدیرعامل فرابورس گفت: پنج درصد از سهام نیروگاه برق عسلویه مپنا معادل 36 میلیون و 400 هزار سهم روز چهارشنبه هفته جاری در فرابورس عرضه خواهد شد.
عرضه اولیه نخستین نیروگاه در فرابورس
امیر هامونی در خصوص عرضه اولیه شرکت نیروگاه برق عسلویه مپنا اظهار کرد: تعداد 36 میلیون و 400 هزار سهم معادل پنج درصد از سهام نیروگاه برق عسلویه مپنا روز چهارشنبه در فرابورس عرضه خواهد شد که پیش بینی می‌شود حجم نقدینگی لازم برای این عرضه کمتر از 50 میلیارد تومان باشد. وی ادامه داد: جای نگرانی از بابت تجهیز نقدینگی در بازار نیست اما سهامداران در این میان باید توجه داشته باشند که تنها متناسب با حجم این عرضه، تجهیز نقدینگی کنند. هامونی افزود: سهامداران توجه کنند که بیش از نیاز خود، نقدینگی برای این عرضه تجهیز نکنند، چون این عرضه، بسیار محدود است. گرچه نقدینگی حاصل از این عرضه، دوباره به بازار باز خواهد گشت.

مدیرعامل فرابورس در خصوص تخصیص سهام این شرکت به فعالان بر خط (آنلاین) خاطرنشان کرد: از آنجایی فرابورس تصمیم گرفته است تا سهم کاربران آنلاین را در عرضه‌های اولیه گسترش دهد، سهم این گروه از سهامداران در عرضه اولیه نیروگاه برق عسلویه مپنا بیش از 45 درصد از کل حجم عرضه خواهد بود. هامونی متذکر شد: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود بالای 20 هزار نفر از طریق آنلاین در این عرضه مشارکت کنند و کل حجم عرضه پنج درصد از سهام نیروگاه برق عسلویه مپنا خواهد بود، لذا 400 تا 500 سهم برای معامله گران برخط در نظر گرفته خواهد شد. مدیر عامل فرابورس در ادامه تصریح کرد: متناسب با این محدودیت‌ها و سهام در نظر گرفته شده برای ایستگاه‌های معاملاتی و کلیه شعب کارگزاری، سهامداران هوشیار باشند و متناسب با میزان نقدینگی و میزان عرضه اولیه که صورت خواهد گرفت، تجهیز نقدینگی کنند تا دچار مشکل نشوند.

هامونی با اشاره به سرمایه شرکت و تأثیر آن بر بازار گفت: سرمایه شرکت 72 میلیارد تومان است که تأثیر زیادی بر بازار ندارد اما این سهم در نوع خود اولین نیروگاهی است که وارد بازار سهام خواهد شد که با ورود آن، پای صنعت برق به این بازار باز می‌شود و به صنایع بورس و فرابورس نیز یک صنعت دیگر افزوده می‌شود. هامونی در خصوص اظهار نظر سهامدار عمده در خصوص منابع حاصل از این عرضه بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، منابع حاصل از این عرضه برای حمایت از همین سهم و حمایت از سهامدار عمده دوباره به بازار بر می‌گردد.
مرجع : ايسنا