به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۳۴۹۷۷

آقای رئیسی متوجه اوضاع هستی؟

آقای رئیسی متوجه اوضاع هستی؟
گروه سیاسی: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: جامعۀ ایرانی تاب افزایش قیمت‌ها را از دست داده است. این نکته‌ای است که این روز‌ها بخشی از اصولگرایان بیش از دیگران نسبت به آن هشدار می‌دهند.گرانی هم به نظر من امری محتوم است! اگر تیزبین‌ترین و کارآمدترین اقتصاددانان تاریخ نیز یکجا جمع شوند و نسخه‌ای برای اقتصاد ایران بپیچند، با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور، کاربست نسخۀ تجویزی آن‌ها در بهترین وضعیت فقط می‌تواند روند افزایش قیمت‌ها را آهسته‌تر کند نه اینکه آن را متوقف سازد.
 
 
مردم، اما کاهش روند افزایشی قیمت‌ها را نه حس می‌کنند و نه برای‌شان اهمیت دارد. آن‌ها کاهش و یا ثباتِ اصل قیمت‌ها را خواستارند و این با هیچ ابزاری ممکن نیست.این را در همان پیشنهاد نخست‌ام به آقای رئیسی با پررنگ‌ترین واژه‌ها گوشزد کردم و از او خواستم که برای افزایش سطح تاب‌آوری اجتماعی در مقابل تورم و افزایش قیمت‌ها، تماس مستقیم با آمریکا و احیای برجام را در سریع‌ترین زمانِ ممکن به پیش ببرد تا همزمان با فشار گرانی‌ها، روزنه‌ای رو به افقِ بهبود اقتصادی نیز گشوده شود و مردم را کمی آرام کند.

دولت رئیسی، اما در این زمینه به طرز ناباورانه‌ای تعلل پیشه کرده و فرصت طلایی زمان محدود را به مخاطره انداخته است. اینکه عامل این تعلل از درون دولت است یا خارج از آن، به درستی نمی‎دانم؛ اما هر که هست، کمر به شکست زودهنگام دولت بسته است.

به آقای رئیسی در آن نامه تأکید مؤکد کردم که هر که می‌گوید بدون احیای برجام، اقتصاد ایران قابل کنترل است، یا قصد فریب دارد و یا نقشه‌ای برای شکست دولت کشیده است. پس از آن‌ها برحذر باش!دولت رئیسی، اما گویی در دام همان افراد افتاده و با تعللی بی‌ثمر، جامعه را درمعرض خطری قرار می‌دهد که از قضا کم اهمیت‌ترین وجه آن، همانا شکست دولت اوست و وجوه دیگر این خطر برای جامعۀ ایرانی بسیار ویرانگرتر است.
برچسب ها: احمد زید آبادی

۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۰:۳۰
«وجوه دیگر این خطر برای جامعۀ ایرانی بسیار ویرانگرتر است.» برای جامعه ایرانی یا انشاءالله برای شماها، از دم؟ (386822)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۰:۵۱
وقتی از داخل انضباط مالی نداریم و نشتی منابع داریم ، وقتی ندانم کاری و سهل اندیشی و بی‌برنامگی و تصمیم سازی غلط داشته باشیم و فکری برای حلش نکنیم ، وضع تغییری نمیکنه ، وقتی خودروساز داخلی در هر دولتی که آمده لابی و دخالت دارد و انفعال نظارتی مردم را مایوس کند ، راه حل کجاست ؟ داخل یا بیرون ؟ (386824)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۸
........ دیدگاه در نزد بزرگان این نظام این است که جاهلانه سعی می کنند سیاست خارجی وداخلی را اقتصاد جدا کنند. (386827)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۴:۴۵
زیدابادی یه تز داده بود که حکومت یکدست شود و دست اصولگراها بیفتد ناچار میشوند که مشکلات را حل کنند که تزش شکست خورد (386832)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۷:۳۶
یادداشت مهمی را خطاب به سران جریان اصلاحات بنام " پایان توهم شرایط ایده آل مدرن از وضع موجود " ارسال می نمایم.
از سایت وزین شما خواستار انتقال پیام و انتشار آن هستم.

به نام خدا

با عرض سلام خدمت سران جریان اصلاحات مطالب مهمی را بیان می نمایم :
(386838)
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۳:۵۷
استاد
تو متوجهی با چه کسی صحبت میکی ؟
................. (386862)
دارا
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۰۲:۳۸
یک کلام ختم کلام .
سواره از پیاده خبر ندارد .
جیبشان پر است نمی‌دانند ما چه میکشیم . (386865)
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۰۹:۵۹
خیلی جالبه دیگه صدای از آقای علم الهدی درباره گرانی شنیده نمیشه تا حالا میگفتن مقصر دولت ها هستن چون مدیریت ندارن الان چی؟ (386882)
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۲۲:۱۶
تا زمانی که تفکر علم الهدیی احمد خاتمی صدیقی وووووودر این مملکت حاکمه امیدی به اصلاح نیست (386941)
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۴:۲۷
چاره ای ندارند جز اینکه در مقابل کدخدا کوتاه بیان (386902)
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۱:۲۰
زمان روحانی کوتاه اومدیم این وضعمونه!... (387285)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها