به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۳۷۸۳۰

سیر چگونه از سرطان پیشگیری می‌کند؟

سیر چگونه از سرطان پیشگیری می‌کند؟
گروه علمی:تحقیقات جدید نشان می دهند که مصرف سیر می تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا کند.سیر معادل اثربخشی آنتی بیوتیک‌ها در داروخانه‌ها است؛ زیرا حاوی گروهی از ترکیبات گیاهی است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت باکتریایی افزایش می‌دهد.اعتقاد بر این است که این ترکیبات در ارتباط با آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر، خطر ابتلا به سرطان، یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان را کاهش می‌دهند.برخی از مطالعات نشان داده اند که سیر حاوی ترکیبات ضد سرطانی است:
 
۱. الیسان ها:
ترکیبی گیاهی که ضد باکتری و ضد قارچ است، اما اگر پوست به مقدار زیاد در معرض آن قرار گیرد باعث جوش می‌شود و حرارت زیادی که سیر در هنگام پخت در معرض آن قرار می‌گیرد آن را از بین می‌برد و گفته می‌شود که مایکروویو مزایای سلامتی آن را کاهش می‌دهد.

۲. فلاونوئیدها:
ترکیبات گیاهی معطر به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

۳- سلنیوم و آلیل سولفیدها:
دو ماده ضد قارچ از DNA در برابر آسیب محافظت و ترمیم ژنتیکی را در بدن تحریک می‌کند.

سیر چگونه از سرطان پیشگیری می‌کند؟
۱. از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن انسان جلوگیری و در نتیجه سلول‌ها را از خطر التهاب، آسیب و تبدیل به تومورهای بدخیم محافظت می‌کند.۲. رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند و در برخی موارد ممکن است آن‌ها را برای همیشه از بین ببرد.۳. یکپارچگی DNA را در هسته سلول‌ها حفظ و بدن را برای ترمیم ژنتیکی تحریک می‌کند.
برچسب ها: سیر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها