به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۳۳۷۸۳۵

شاخص کل بورس بیش از ۲ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس بیش از ۲ هزار واحد رشد کرد
گروه اقتصادی: در پایان معاملات امروز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پس از رشد دو هزار و ۴۶۱واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۲هزار واحدی قرارگرفت. اما شاخص کل هم‌وزن ۰.۳درصد رشد کرد.آخرین قیمت ۱۰۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۶۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
 
حقیقی ها ۱۹۰ میلیارد تومان از بورس خارج کردند
همچنین امروز افراد حقیقی امروز ۱۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود. در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی هزار و ۶۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.سه نماد «فولاد»، «شبندر» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «قاروم»، «مدیریت» و «افرا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۳۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی قند ارومیه با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۷۰میلیارد تومان بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها