به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۳۷۸۵۴

درگذشت یک هنرمند در 71 سالگی

درگذشت یک هنرمند در 71 سالگی
گروه فرهنگی: «هدی هانیگمان» مستندساز اهل کشور هلند پس از حدود چهار دهه فعالیت در سن 71 سالگی درگذشت.به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت «هدی هانیگمان» در هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار شده بود. او متولد شهر «لیما» پرو در سال ۱۹۵۱ و تبعه کشور هلند است. او دوره آموزش فیلمسازی را در شهر رم گذراند و از سال ۱۹۷۸ تاکنون در هلند به زندگی و فعالیت حرفه‌ای پرداخت.
 
او از مستندسازان سرشناس جهان محسوب می‌شد و فیلم‌هایش در سال‌های اخیر در سراسر جهان به نمایش درآمد و جوایز معتبری کسب کرد. در بخش ‌ویژه‌ جشنواره‌های مختلف جهان از جمله جشنواره‌های تورنتو، موزه هنر معاصر نیویورک، پاریس، برلین، مینیاپلیس، بارسلونا، مادرید، والنسیا، اونتاریو، اوترخت، گراش، شیکاگو و برکلی از او تقدیر شد.

«هانیگمان» جوایز متعددی برای مجموعه فعالیت‌های هنری خود دریافت کرد که از آن جمله جایزه اسطوره زنده ایدفا (۲۰۱۳)، جایزه افتخاری فیلم مستند دورتموند (۲۰۱۳)، جایزه دستاورد برجسته هات‌داکس (۲۰۰۷)، جایزه ایستادگی نگاه «گولدن‌گیت» انجمن فیلم سان‌فرانسیسکو (۲۰۰۷)، جایزه وان پراگ از اتحادیه هلند (۲۰۰۵)، جایزه ویژه به پاس کمک‌های وی به هنر مستندسازی از جشنواره فیلم تسالونیکی (۲۰۰۴) و جایزه یان کاسیس به پاس یک عمر فعالیت هنری از سوی صندوق ملی حمایت از فیلم های فرهنگی برای تلویزیون هلند (۲۰۰۳) و... است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها