به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۳۸۰۱۲

افزایش حق مسکن کارگران به اردیبهشت نرسید

افزایش حق مسکن کارگران به اردیبهشت نرسید
گروه اقتصادی:کارگران همچنان باید منتظر اعمال افزایش حق مسکن وعده داده شده باشند.در حالی که انتظار می‌رفت مبلغ جدید کمک هزینه مسکن کارگران تا پایان اردیبهشت به تصویب هیات وزیران برسد و در فیش حقوقی این ماه کارگران اعمال شود، اما واقعیت از این حکایت دارد که کارگران باید همچنان منتظر تصویب و اجرای این مصوبه باشند.
 
بنا به این گزارش اعضای شورای عالی کار ۱۹ اسفند ماه گذشته (۱۴۰۰) با افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران موافقت کرد و مبلغ آن را از ۳۰۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش دادند. این میزان افزایش در مقایسه با سال‌های گذشته که مبلغ آن بسیار ناچیز و در حدود ۲۰ هزار تومان بود، قابل تامل است هر چند که ایده آل نیست.

پیشتر معاون روابط کار وزیرکار یازدهم اردیبهشت ماه در یک گفتگو خبری از تصویب مصوبه افزایش حق مسکن در هیات دولت خبر داده و گفته بود: "مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی در دستور کار هیات وزیران قرار دارد و در هفته آتی تصویب و ابلاغ خواهد شد تا جامعه کارگری از مزایای افزایش حق مسکن نیز بهره‌مند شود. "، اما به نظر می‌رسد که این مصوبه نیز همچون بسته حمایتی کارفرمایان در هیات دولت در نوبت رسیدگی قرار گرفته و کارگران دستکم یک ماه دیگر باید منتظر تصویب مصوبه بمانند.

پیش از این نیز نماینده وقت کارگران در شورای عالی کار (آیت اسدی) ـ افزایش حق مسکن کارگران را منوط به تصویب مصوبه در هیات وزیران دانسته و گفته بود: شورای عالی کار مبلغ حق مسکن کارگران را به ۶۵۰ هزار تومان افزایش داد، ولی این مصوبه برای اجرایی شدن باید در هیات وزیران تصویب شود که همچنان منتظر هستیم و هر زمان تصویب شد، معوقات آن به حساب کارگران واریز خواهد شد.

در حال حاضر حق مسکنی که به کارگران پرداخت می‌شود، رقم سال گذشته است و هیات دولت هر زمان که مصوبه شورای عالی کار را تصویب کند، معوقات آن به حساب کارگران واریز می‌شود.بر اساس این گزارش، به موجب مصوبه شورای عالی کار، مبلغ حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱ به ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت در حالی که سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان بود. این مصوبه پیشنهاد شورای عالی کار است که جهت اجرایی شدن باید از تصویب هیات وزیران بگذرد.
مرجع : بازار
برچسب ها: حق مسکن کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها