به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۴:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۳۸۶۵

دستمزد کارگران در انتظار گزارش کارگروه مزد

گروه اقتصادی: عضو شورای عالی کار گفت: نظر نهایی در مورد رقم دستمزد کارگران، پس از جمع‌بندی نتایج کارگروه مزد استانها و قبل از تشکیل اولین جلسه رسمی شورای عالی کار ارائه می‌شود.
دستمزد کارگران در انتظار گزارش کارگروه مزد
محمدرضا بقاییان اظهار کرد: شورای عالی کار در سه هفته پایانی سال هر هفته یک جلسه دستمزد برگزار خواهد کرد و اولین جلسه به احتمال زیاد اواخر هفته آینده خواهد بود. وی درباره خبر افزایش 20 درصد نقدی و 25 درصد غیر نقدی دستمزد کارگران، گفت: چنین بحثی به هیچ وجه مطرح نیست و اساسا در هیچ یک از جلسات شورای عالی کار و کارگروه سه جانبه ملی هم مطرح نشده و نمی‌توان به آن استناد کرد.
به گفته عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور حداقل دریافتی 608 هزار تومانی در برابر هزینه یک میلیون و 500 هزار تومانی خانوارهای کارگری رقمی نیست.

بقاییان در ادامه در پاسخ به این پرسش که بهترین رقم تعیین حداقل مزد چیست؟ گفت: نظر شخصی من این است که نرخ تورم 36 درصدی امسال به اضافه شش درصدی که از سال قبل طلب داریم به عنوان ملاک افزایش دستمزد در نظر گرفته شود ولی نظر نهایی قبل از اولین جلسه رسمی شورای عالی کار و پس از جمع بندی نتایج کارگروه مزد استانها خواهد بود.

عضو شورای عالی کار درعین حال درباره احتمال افزایش 18 درصدی حداقل حقوق کارگران و اختصاص سبد کالای جداگانه‌، اظهار کرد: از همان ابتدای طرح چنین پیشنهادی با آن مخالفت کردیم، وزیر کار هم در جلسه دیدار با گروه‌های کارگری اعلام کردند که امسال فرصت بحث در مورد پیشنهادات مزدی را نداریم و بهتر است به سال آینده موکول شود لذا به نظر می‌رسد که در شرایط حاضر باید روی درصد دستمزد کار کنیم.
مرجع : ایسنا