به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۴۱۳۰۱

دریای مدیترانه برای پناهجویان مرگبارتر شده است

دریای مدیترانه برای پناهجویان مرگبارتر شده است
گروه حوادث: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که با وجود تعداد نسبتاً کمتر پناهجویان و مهاجرانی که در سال های اخیر از دریای مدیترانه به سمت اروپا رفته اند اما تعداد کشته ها در بین این افراد به شدت افزایش یافته است.به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان گفت: در حالی که تعداد گزارش شده پناهجویان و مهاجرانی که از دریای مدیترانه به سمت اروپا عبور می کنند کمتر از سال ۲۰۱۵ میلادی بود اما این سفرها مرگبارتر شده است.
 
او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تعداد پناهجویان وارد شده به اروپا در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک میلیون نفر بوده و این تعداد سال های بعد روند نزولی داشته به طوری که در سال ۲۰۱۸ به ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر، در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر، در سال ۲۰۲۰ به ۹۵ هزار و ۸۰۰ نفر و در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.
وی همچنین تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۲۷۷ مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۵۱۰ نفر، در سال ۲۰۲۰ به ۱۸۸۱ نفر و در نهایت در سال گذشته به ۳۲۳۱ مهاجر رسید. در سال های اخیر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان به طور مداوم در مورد تجارب و خطرات وحشتناکی که پناهندگان و مهاجرانی که به این سفرها متوسل شده اند، هشدار داده است.
برچسب ها: حوادث جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها