به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۴۱۴۴۰

محافظت از مغز در برابر پیری با مصرف چای سبز

محافظت از مغز در برابر پیری با مصرف چای سبز
گروه علمی: چای سبز را باید چیزی فراتر از یک نوشیدنی ساده در نظر گرفت. این گیاه حاوی مقدار زیادی از ترکیبات سالم است. چای سبز سرشار از پلی فنول‌هاست که ترکیبات طبیعی و دارای فوایدی از جمله کاهش التهاب و کمک به مبارزه با سرطان هستند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از فواید این نوشیدنی پرخواصیت آشنا شوید.

تقویت عملکرد مغز با مصرف چای سبز
چای سبز بیشتر از اینکه به هوشیار نگه داشتن شما کمک کند، برای تقویت عملکرد مغز شما موثر خواهد بود. ماده اصلی فعال کافئین است که به عنوان یک محرک شناخته شده مطرح می‌شود. چای سبز به اندازه چای سیاه و یا قهوه کافئین ندارد، اما میزان کافئین آن برای ایجاد واکنش بدون ایجاد اثرات عصبی مرتبط با مصرف بیش از حد آن است. کافئین تنها ترکیب تقویت کننده مغز در چای سبز نیست. چای سبز همچنین حاوی اسید آمینه L-theanine است که می‌تواند از سد خونی مغزی عبور کند.مطالعات انجام شده گواه بر این است که کافئین و اسید آمینه می‌توانند اثرات هم افزایی داشته باشند. یعنی ترکیب این دو می‌تواند اثرات بسیار زیادی در بهبود عملکرد مغز داشته باشد.

افزایش چربی سوزی با چای سبز
اگر به مواد تشکیل دهنده مکمل‌های چربی سوزی نگاه کنید، احتمالا چای سبز در آن وجود دارد. این اتفاق به این دلیل است که براساس تحقیقات صورت گرفته چای سبز چربی سوزی را افزایش می‌دهد و سرعت متابولیسم را زیاد می‌کند.مطالعاتی که با شرکت ۱۰ مرد سالم انجام شده است نشان می‌دهد، مصرف عصاره چای سبز تعداد کالری سوزانده شده را تا ۴ درصد افزایش داد. مطالعه دیگری نیز وجود دارد که شامل ۱۲ مرد سالم بوده و نشان میدهد عصاره چای سبز در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می‌کردند، اکسیداسیون چربی را ۱۷ درصد افزایش داده است.لازم است بدانید که برخی از مطالعات نیز بیانگر این موضوع است که هیچ افزایشی در متابولیسم با مصرف چای سبز اتفاق نمی‌افتد، بنابراین اثرات ممکن است به فرد بستگی داشته باشد.

چای سبز منبعی عالی از آنتی اکسیدان
چای سبز را منبع عالی آنتی اکسیدان‌های قوی می‌دانند. آنتی اکسیدان‌های که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو کمه یکی از عوامل لبتلا به سرطان است کمک کنند. تحقیقات ترکیبات چای سبز را با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط کرده است.

محافظت از مغز در برابر پیری با مصرف چای سبز
چای سبز علاوه بر اینکه می‌تواند عملکرد مغز را در کوتاه مدت بهبود بخشد، با افزایش سن از مغز شما محافظت خواهد کرد. بیماری آلزایمر یک بیماری شایع عصبی و شایع‌ترین علت زوال عقل در افراد مسن است. از طرف دیگ پارکینسون یکی دیگر از بیماری‌های رایج تخریب کننده عصبی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز اثر محافظتی بر روی سلول‌های عصبی دارد.

کاهش بوی بد دهان با مصرف چای سبز
کاتچین موجود در چای سبز نه تنها از مغز شما محافظت می‌کند، بلکه برای سلامت دهان و دندان نیز مفید است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کاتچین‌ها می‌توانند رشد باکتری‌ها را سرکوب و به طور بالقوه خطر عفونت را کاهش دهند. کاتچین موجود در چای سبز احتمالا از رشد باکتری در دهان جلوگیری می‌کند و بوی بد دهان را از بین می‌برد.

مصرف چای سبز و پیشگیری از دیابت نوع ۲
متاسفانه نرخ ابتلا به دیابت نوع ۲ در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده است. دیابت نوع ۲ شامل افزایش سطح قند خون است که احتمالا به دلیل مقاومت به انسولین یا ناتوانی بدن در تولید انسولین به وجود می‌آید. بر اساس تحقیقات انجام شده چای سبز می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود دهد و سطح قند خون را پایین آورد.
برچسب ها: چای سبز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها