به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۴۱۶۰۱
مردم که از سر سیری اعتراض نمی‌کنند

مردم معترض دیگر از هیچ‌چیزی نمی‌ترسند

مردم معترض دیگر از هیچ‌چیزی نمی‌ترسند
گروه سیاسی:نعمت احمدی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در واکنش به ارائه  لایحه دولت ابراهیم رییسی در اعطای حق استفاده از سلاح به ماموران امنیتی در تجمعات و ضمن اشاره به این موضوع که «این تصمیم هراس را به جامعه تزریق خواهد کرد» بع دیده بان ایران گفت: مطرح شدن این احتمال که هر کسی بتواند با اسلحه به مقابله بپردازد٬ به این دلیل است که می‌خواهند «نیروهای انتظامی» را به همه تعمیم بدهند و اشخاص عادی را هم مشمول نیروهای مسلح کنند!‌ با این توضیح که این مساًله٬ مساًله‌ای بسیار سخت خواهد بود و حتماً تبعاتی سخت در پی خواهد داشت.

وکیل پایه‌یک دادگستری اضافه کرد: اتفاق تاسف‌بار این است که ظاهراً این تصمیم با هماهنگی با دستگاه قضایی برای قانون شدن مطرح شده است. با این حال باید امیدوار بود٬ مجلس و شورای‌نگهبان با قانونی شدن این لایحه مخالفت کنند٬ بلکه مردم بیشتر از این فشار را تجربه نکنند. باید به نمایندگان مجلس متذکر شد٬‌ این مساًله پیغام بسیار بدی دارد و در جامعه نوعی نا امنی را به وجود آورده است. یعنی مردم فکر می‌کنند٬ اعتراض‌ها از این پس وسیع و دامنه‌دار خواهد شد و نیروهای دیگر قادر به کنترل نیستند و به‌همین دلیل به این تصمیم رسیده‌اند که نیروهای غیر مسلح را هم مسلح کنند.

او افزود: خیلی‌ها یادشان است٬ سردار همدانی در مصاحبه‌ای اینطور عنوان کرد که در خلال حوادث سال ۸۸ از افراد اوباش برای مقابله با مردم استفاده برده‌اند که البته امیدوارم این گفت‌وگو تکذیب شود. چرا که چنین رفتارهایی مردم را از نظام جدا می‌کند و فاصله افکار عمومی با حاکمیت روز به روز بیشتر خواهد شد.

احمدی ادامه داد: همه باید این را در نظر داشته باشند٬ مردم از سر سیری اعتراض نمی‌کنند. وقتی مردم معترض هستند دیگر از هیچ‌چیزی نمی‌ترسند. اما اگر با رفتارهای قهری با مردم روبرو شوند٬ انشقاق ایجاد خواهد شد. به‌هرحال افراد نیروی انتظامی دوره‌های مخصوصی دیده‌اند و می‌دانند از اسلحه کجا و جطور استفاده کنند. اما اگر غیرنظامی‌ها هم اسلحه دست بیگرند٬ حتما و قطعا به شرایطی وحشتناک دچار خواهیم شد.

نعمت احمدی درباره اعطای مجوز اعتراضات همچنین به دیده بان ایران گفت:‌ بهترین راه این است که وزارت‌کشور مجوز اعتراض بدهند و در مجوز هم بنویسند که این اعتراض برای چه موضوعی است و مثلا در تهران میدان آزادی را هم برای محل تجمع انتخاب کنند. اگر این مهم عملی شود٬ مردم فقط به اتفاق خاصی واکنش نشان داده و دیگر درباره نظام و ... شعار نمی‌دهند.
مرجع : دیده‌بان ایران

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۲:۱۷
عاملان این طرح باید بدانند این تصمیم به جنگ داخلی می انجامد.مردم دست بسته نخواهند ماند.وآنوقت بانیان این طرح باید در سوراخها مخفی شوند یا از خشم مردم فرار کنند. (389148)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها