به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۴۱۶۳۰

حباب سکه بسیار زیاد است

حباب سکه بسیار زیاد است
گروه اقتصادی: در چند روز اخیر قیمت سکه به دلیل خبر‌های نه چندان خوش مذاکرات و افزایش بی رویه قیمت دلار خیز افزایش شدید برداشته و زمان توقف روند صعود قیمت آن بستگی به اخبار سیاسی و روند دلار دارد.داده‌های اقتصادی که این روز‌ها سیگنال‌ها نا امیدکننده‌ای مانند افزایش نرخ تورم، گرانی این فلز گرانبها در سطح جهانی، حرکت‌های منفی بازار سهام و از همه مهمتر نوسان شدید قیمت دلار را به سطح جامعه می‌فرستند که جریان سازی را برای افزایش قیمت در بازار سکه و طلا فراهم کرده است.حال زمان آن رسیده که سرمایه گذار بار دیگر طلا را یک پوشش تورم می‌داند و در جهت حفظ ارزش دارایی خود بر روی آن سرمایه گذاری می‌کند.

حباب سکه بسیار زیاد است
محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: حرکت تاریخی قیمت سکه و وارد شدن به کانال ۱۶ میلیون تومان به دلیل افزایش نرخ دلار و واکنش به خبر‌های بین المللی است.به گفته نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ حباب هر قطعه سکه بسیار زیاد است تا جایی که این قیمت به ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.
 
کشتی آرای ادامه داد: پیش بینی قیمت سکه و طلا برای روز‌های آینده بسیار سخت و مبهم است. اما قطعاً نوسان قیمت در بازار خواهند داشت یعنی احتمال کاهش یا افزایش قیمت این کالا‌ها تنها به لحظه بستگی دارد.
وی تصریح داشت: حباب سکه بسیار زیاد است و زمان ترکیدن این حباب مشخص نیست و هیچ روندی را برای نرخ طلا و سکه در بازار حتی در هفته جاری نمی‌توان احتمال داد.

سیگنال‌های مثبت سیاست خارجی به بازار سکه می‌رسد؟
سعادتی یکی ازفعالان این عرصه در بازار بزرگ تهران  گفت: قیمت سکه همیشه در برابر موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی واکنش داشته و نوسان قیمت این دو کالا تنش زیادی را در سایر بازار‌ها ایجاد می‌کند.
به گفته این فعال بازار سکه و طلا؛ قطعنامه و تنش‌های بین‌المللی احتمال نوسان بیشتررا برای این کالا‌ها رقم خواهد زد. قیمت طلا و سکه اکنون حباب زیادی دارند و برای حفظ جایگاه قیمتی که کسب کرده اند بسیار مقاومت می‌کنند.

وی تصریح داشت: این روز‌ها باتوجه به حباب زیادی که طلا و سکه دارند، خرید این کالا‌ها به مردم توصیه نمی‌شود چراکه با ایجاد هیجان کاذب در افزایش تقاضا احتمال گرانی بیش از انتظار قیمت طلا و سکه وجود دارد.
سعادتی گفت: مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های خود جهت خرید طلا و سکه به طور هیجانی اقدام می‌کنند که این وضعیت به دلیل افزایش تقاضا، قیمت سکه و طلا را به طور کاذب افزایش می‌دهد.این فعال بازار سکه و طلا تأکید داشت: تا زمانی که سیگنال‌های مثبت سیاست خارجی به جامعه نرسد وضعیت قیمت این کالا نوسانی خواهد بود.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها