به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۴۵۲۵

تولید 40 میلیون تن محصولات پتروشیمی

گروه اقتصادي: میزان تولید پتروشیمی‌ها تا پایان سال به 40 میلیون تن می‌رسد.
تولید 40 میلیون تن محصولات پتروشیمی
علی بستاق‌زاده، مدیر تولید صنایع پتروشیمی در حاشیه جشنواره تعالی پتروشیمی اظهار کرد: با وجود شرایط خاص موجود در صادرات و تامین خوراک پتروشیمی‌ها انتظار ما این است که تولید محصولات پتروشیمی به حدود 40 میلیون تن در پایان سال برسد. وی با بیان این‌که هدف‌گذاری صنایع پتروشیمی به افزایش تولید به حدود 46 میلیون تن در سال 92 بود، افزود: با در نظر گرفتن نیازهای داخلی به خصوص تامین گاز، شرایطی ایجاد شد که با اولویت نیاز داخلی تولید انجام شود.

مدیر تولید صنایع پتروشیمی هم‌چنین با اشاره به میزان صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد: رقم دقیقی از میزان صادرات تعیین نشده اما هرچه تولید کردیم صادر شد. این در حالی است که با وجود تحریم‌های اعمال شده برای محصولات پتروشیمی در اروپا بیشتر تمرکز بر صادرات آسیایی و آفریقایی بود. به گفته‌ بستاق‌زاده از آنجاکه صادرات محصولات پتروشیمی به حوزه‌های اروپایی در تحریم قرار داشت با کمتر‌ شدن این محدودیت‌ها در سال آینده توسعه‌ صادرات به بخش‌های اروپایی نیز آغاز خواهد شد.

مدیر تولید صنایع پتروشیمی در مورد چالش‌های پیش‌روی دولت برای جابجایی مبالغ حاصل از فروش محصولات پتروشیمی نیز خاطر نشان کرد: از آنجاکه محصولات تولید‌ شده متنوع بوده و خاص نیستند در جابجایی فروش محصولات مشکل خاصی برای دولت وجود ندارد. وی یادآور شد: از منابع ارزی حاصل از فروش تولیدات پتروشیمی برای برطرف کردن نیاز قطعات یدکی و جذب سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که در پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند استفاده می‌شود این در حالی است که مازاد بر نیاز نیز در بخش‌های دیگر صرف خواهد شد.
مرجع : ايسنا