به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۴۵۴۱۸
مجلس کار خود را می‌کند، برایمان مهم نیست دولت ناراحت شود

به همه وزرای اقتصادی دولت نقد جدی داریم

به همه وزرای اقتصادی دولت نقد جدی داریم
گروه اقتصادی: در حالی دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی است که در این مدت یکی از سخت‌ترین دوران معیشتی مردم رقم خورده است. برخی کارشناسان اقتصادی و حتی نمایندگان مجلس معتقدند رئیسی باید تیم اقتصادی خود را تغییر دهد، اما معلوم نیست رییس جمهور در هفته‌های آتی وزیر دیگری را هم برکنار خواهد کرد یا کار به استیضاح خواهد کشید. بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده سبزوار به این سوال پاسخ داده است.

محبی معتقد است حرکت برخی وزرا به واسطه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، کُند است. او می‌گوید: مجلس به زمزمه‌ها در خصوص استعفای وزرا توجه نمی‌کند و هدفش رصد دولت است. ما در حال بیان نقد‌های خود هستیم، چون مرتب بین مردم حضور داریم و مشکلات را از نزدیک لمس می‌کنیم، پس ارزیابی ما از دولت، شواهد موجود در جامعه است.

او می‌گوید: آقای سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت، برنامه بلندمدت به ما ارائه کرده بود و تاکنون به درصدی از آن هم عمل کرده است، اما شرایط کشور خاص و ویژه است و توقع این است که برنامه‌های کوتاه‌مدت و ضرب‌الاجلی اعمال شود تا آرامش نسبی بر بازار حاکم شود و مردم تا حدی از استرس دور شوند. دولت باید شجاعت داشته باشد و این را در تصمیمات خود نشان دهد تا نفع آن به مردم برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: اکنون به چهار، پنج وزیر دولت سیزدهم نقد جدی داریم. این افراد کسانی هستند که رسالت اقتصادی دارند. از طرفی، وزیر راه و شهرسازی هم یکی از این افراد است. اتفاقاتی در ماه‌های گذشته، در حوزه نظام مهندسی و شبکه ریلی رخ داد که انتقاداتی به آقای قاسمی مطرح شد. از طرفی، روند ساخت مسکن که وعده رییس جمهور بود کار را به جایی رسانده که ضرورت دارد برای برون‌رفت از این فضا، دولت، هم اقدامات جدی را دستور کار خود قرار دهد و هم سرعت کارش را بالا ببرد.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: واقعیتی را باید مطرح کرد. سرنوشت دولت و مجلس به یکدیگر گره خورده است و ضعیف عمل کردن هر کدام از این دو قوه، قوه دیگر را هم ناکارآمد نشان می‌دهد. از این‌رو هم مجلس و هم دولت باید در تصمیمات، نظارت و اجرا دقت و سرعت لازم را داشته باشند تا حس ناکارآمدی به جامعه منتقل نشود.

وی در پاسخ به اینکه مجلس برای تغییر و تحول در کابینه اقدام خواهد کرد یا منتظر تصمیم دولت خواهد ماند؟ گفت: ما مستقل هستیم و بدون مسامحه کار خودمان را می‌کنیم. شاید کاری کنیم که دولت دلخور شود، اما برایمان مهم نیست. مثلاً روزی که به وزیر صمت کارت زرد دادیم حتماً دولت از این رویکرد مجلس خوشش نیامد، ولی ما به رسالت و عقیده خود عمل کردیم.
مرجع : رویداد24
برچسب ها: دولت سیزدهم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها