به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۴۵۵۱۹

برای‌دفع سموم از بدن چه‌چیز‌هایی‌باید مصرف کرد

برای‌دفع سموم از بدن چه‌چیز‌هایی‌باید مصرف کرد
گروه علمی: در برخی رژیم‌های غذایی ذکر شده که برای از دست دادن سموم لازم است که بدن گرسنگی شدیدی را تحمل کند و با افت بالای کالری سوخت و ساز را به حداقل برساند که باعث از دست دادن آب بدن، حالت تهوع، سردرد و سرگیجه، حس خستگی و حتی آسیب دیدن سیستم گوارشی به خصوص در روده بزرگ می‌شود.حال باید با غذا‌ها و خوراکی‌هایی که برای سم زدایی بدن می‌توانند موثر باشند آشنا شد که در ادامه به توضیح و معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

برای دفع سموم از بدن چه چیز‌هایی باید مصرف کرد
 امروزه با مصرف فست فودها، غذا‌های چرب، طعم دهنده ها، لبنیات مدت دار و... سموم بدن افزایش می‌یابد. خوراکی‌های متعددی هستند که می‌توانند برای دفع سموم این مواد کمک کنند.

نوشیدن آّب: اولین و بهترین نوشیدنی سالم و بدون ضرر برای بدن قطعا آب است. نوشیدن آب به تعداد ۸ لیوان در طول روز برای شستشوی سیستم گوارش و خارج کردن سموم و جلوگیری از جذب آن‌ها بسیار موثر است. هرچه آب مصرفی بیشتر باشد مواد زاید و سم‌های موجود بهتر از بدن دفع می‌شود.نوشیدنی دیگری که همراه با آب می‌تواند مفید باشد ترکیب آب و سرکه است، برای این کار لازم است که دو قاشق غذاخوری سرکه سیب با یک گالن آب مخلوط و هرروز صبح ناشتا مصرف شود.

خوردن کلم: کلم از گیاهانی است که برای بدن بسیار مفید است و با آنزیم‌هایی که دارد می‌تواند سم‌ها و عواملی را که باعث ایجاد سرطان می‌شوند با پاک سازی گوارش از بدن خارج کند.

خوردن سیر و پیاز: سیر و پیاز داتا خاصیت آنتی باکتریایی و ضد میکروبی دارد و برای بدن بشرطی که با معده سازگار باشد بسیار سودمند است. هرچه سیر و پیاز مصرفی تندتر باشد خواص آن بیشتر است. سیر و پیاز می‌تواند باکتری‌هایی که به بدن آسیب می‌زنند را از بین ببرد و همچنین برای دفع قارچ ها، ویروس ها، انگل‌های داخل روده مثمر ثمر است. این خوراکی‌ها می‌توانند برای سم زدایی کبد، پاک سازی سیستم تنفسی و مجاری آن، ریه و همچنین کاهش فشار خون مفید باشند.

نوشیدن چای سبز: چای سبز از نوشیدنی‌هایی است که می‌تواند به صورت روزانه مصرف شود و با خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در خود به ذفع سموم از بدن کمک کند.

مصرف انواع مرکبات: مرکبات مانند پرتقال، لیموشیرین، نارنگی و... سرشار از ویتامین C هستند و بخاطر همین به خصوص در ایام بیماری مورد توجه قرار می‌گیرند، ولی بهتر است بدانیم که خواص مرکبات بیشتر از این است، چراکه اگر در بهترین زمان خود یعنی صبح و بصورت ناشتا مصرف شود برای سم زدایی بدن بخصوص پوست بسیار مفید است. مرکبات با خواص کلاژن سازی و ترمیمی می‌توانند از تجمع چربی‌ها و سلولیت سازی در زیر پوست جلوگیری کنند.

مصرف گریپ فروت: گریپ فروت با داشتن ویتامین C و ماده مغذی لیکولین برای بدن بسیار مفید است. این میوه با رادیکال‌های آزاد و خاصیت سرطان زایی جزو میوه‌های درمانی محسوب می‌شود.

لیمو ترش: لیموترش جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که حاوی گلوتاتیون و سرشار از ویتامین سی و خاصیت آنتی اکسیدانی است. آنزیم‌های تولیدی این میوه وظیفه سم زدایی بدن را می‌تواند بر عهده بگیرد و علاوه بر آن PH بدن را در تعادل نگه داشته و از بروز سرطان پیشگیری نماید.

زنجبیل: بطور کلی ادویه‌ها برای سیستم گوارشی مفید هستند. زنجبیل از ادویه‌هایی است که با توجه به خواص خود به گردش خون، درمان زخم معده، جلوگیری از بروز التهاباتی که در بدن بوجود می‌آید کمک کند، اما خاصیت شگفت انگیز زنجبیل آنتی اکسیدانی بودن آن و کمک به پاکسازی سیستم گوارشی و دفع سموم از بدن است که آن را در بین ادویه‌ها متمایز می‌کند.

چغندر: چغندر از گیاهان ریشه‌ای می‌باشد که می‌تواند PH خون را در سطح نرمال و متعادل حفظ کند و علاوه بر این ویژگی با وجود منبع غنی از مواد معدنی کبد را از شر سم‌های موجود پاک کند.

بلوبری و کرانبری: این دو از خانواده زغال اخته هستند که می‌توانند برای پاکسازی بدن بسیار مفید باشند. بلوبری مثل یک آسپرین حرفه‌ای با داشتن آنتی اکسیدان بالا سموم را از بدن خارج می‌کند. بلوبری و کرانبری می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که به بدن آسیب می‌رسانند از بدن دفع کنند.

زردچوبه: کبد عضوی از بدن است که بسیار در معرض آسیب به خاطر ورود سموم به آن قرار دارد و زدچوبه که بسیار پرکاربرد نیز است بسیار مفید و موثربرای پاک کردن کبد است چراکه تمامی آنزیم‌هایی که کبد به آن نیاز دارد را در خود جای داده است.

زعفران: این گیاه نشاط آور و خوش عطر و بو علاوه بر طعم و رنگ بی نظیرش برای بدن نیز فواید زیادی دارد، زعفران حاوی ویتامین C و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است که برای داشتن بدنی سالم می‌تواند موثر باشد.

انار: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند خطر ابتلا به سطان روده بزرگ را کاهش دهد.
گردو: اسید آمینه‌ها برای سم زدایی از کبد بسیار تاثیر گذار هستند که گردو می‌تواند نمونه خوبی از منبع اسید آمینه باشد.

نعنا و جعفری: همیشه به خوردن سبزیجات توصیه شده است. نمونه‌ای از فواید آن‌ها را می‌توان در جعفری و نعنا مشاهده نمود. جعفری غنی از انواع ویتامین‌ها و ادرار آور و نعنا یک خوشبو کننده با خاصیت ضد میکروبی است که هر دو میتوانند سموم را از بدن دور کنند.

روغن نارگیل: اصولا روغن نارگیل را بیشتر برای تقویت مو و نرم کننده برای پوست توصیه می‌کنند، اما بهتر است بدانیم که ویژگی اصلی آن خاصیت سم زدایی یدن بخصوص کبد است.

جمع بندی
مواد غذایی دیگری مانند کلم پیچ، آووکادو، روغن کتان، ماست، جلبک دریایی، انبه و بلغور جو نیز برای سم زدایی بدن بسیار مفید هستند. بهتر است که افراد با خواص و ویژگی‌های خوراکی‌ها بیشترآشنا باشند تا با رعایت تعدل در مصرف هر کدام بدن خود را در سلامت کامل و به دور از بیماری قرار دهند.
برچسب ها: تغذیه سالم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها