به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۳۴۵۹۴۰

هشدار نسبت به تهدیدات چین

هشدار نسبت به تهدیدات چین
گروه بین الملل: روسای ام.آی ۵ و اف.بی.آی نسبت به "تهدید بلندمدت از سوی چین علیه منافع انگلیس و آمریکا" هشدار دادند.
"کن مک‌کالم" مدیر ام.آی ۵، اداره اطلاعات داخلی انگلیس گفته که این نهاد تلاش‌های خود علیه "فعالیت نگران کننده چین" را دو چندان کرده و افزود: تحقیقات ام.آی ۵ هفت برابر بیشتر از سال ۲۰۰۸ بوده است.
کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی،‌پلیس فدرال آمریکا نیز گفته که دولت چین "بزرگترین تهدید بلندمدت برای امنیت ملی و اقتصادی هم برای آمریکا و انگلیس و هم برای متحدانشان در اروپا و دیگر کشورها" به شمار می‌رود.
کریستوفر رای ضمن بیان اینکه پکن به صورت مستقیم در انتخابات کنگره در نیویورک در سال جاری میلادی مداخله داشت چون نمی‌خواست کاندیدایی انتخاب شود که منتقد دولت چین است و قبلا هم یکی از معترضان در میدان تیان‌آن‌من بود، گفت: دولت چین تلاش می‌کند تا با مداخله در سیاستگذاری‌های ما و همچنین در سیاستگذاری‌های متحدانمان دنیا را آنطور که می‌خواهد، شکل دهد.
وی همچنین هشدار داد که دولت چین حتی بیش از آن چیزی که بسیاری از تاجران تصور می‌کنند، تهدیدی جدی برای مشاغل غربی به شمار می‌رود و در حال سرقت فناوری‌های دنیاست. برنامه هک مورد حمایت دولت پکن بزرگتر از هر کشور دیگری است.
مدیر ام.آی ۵ همچنین گفت: در یکسال گذشته انگلیس اطلاعاتی را با ۳۷ کشور برای کمک به آنها به منظور دفاع از خودشان در برابر جاسوسی سایبری به اشتراک گذاشته است. در مه سال جاری میلادی ما تهدیدی پیچیده‌ای را علیه شرکت‌های بزرگ هوافضا خنثی کردیم.
مدیر اف.بی.آی نیز با اشاره به تایوان که چین آن را یکی از استان‌های خود می‌داند، گفت: چین شاید تلاش کند تا به زور این جزیره را از آن خود کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، بیانگر یکی از بدترین اختلالات تجاری در جهان خواهد بود که تاکنون شبیه آن اتفاق نیفتاده است.
مدیر ام.آی ۵ نیز ادامه داد: تصور گسترده غرب مبنی بر اینکه شکوفایی روزافزون در چین و افزایش ارتباط با غرب به طور خودکار به آزادی سیاسی بیشتر منجر می‌شود، به وضوح اشتباه است.
در این میان، یکی از سخنگوهای سفارت چین در لندن در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی این دو مدیر اطلاعاتی آمریکا و انگلیس گفت: اتهامات مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده و انگلیس علیه چین کاملا بی اساس است و مواردی که آنها لیست کرده‌اند تعقیب و گریز محض به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: چین از هر دو کشور خواسته تا درکی روشن از روند زمان داشته باشند، ذهنیت جنگ سرد را که مدت‌هاست منسوخ شده است، کنار بگذارند و در نهایت از گسترش تهدید چین و ایجاد رویارویی و درگیری دست بردارند.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها