به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۴۶۶۵۵

ارگان شهرداری: باید گشت ارشادامنیتی درست کنیم!

ارگان شهرداری: باید گشت ارشادامنیتی درست کنیم!
گروه سیاسی: روزنامه همشهری (ارگان شهرداری تهران) نوشت: جریانی که تشویق به آتش زدن بانک‌ها و شکستن شیشه ماشین‌ها و بستن راه مردم می‌کرده است امروز به چوب بستن حجاب را تشویق می‌کند. چرا؟ ماجرا چیست؟
همانها که سال‌ها برای کوچک شدن سفره مردم، راهزن‌های قداره‌کش جهانی را با سوت و کف همراهی می‌کردند و صله مزدوری و نشان بردگی جور می‌گرفتند، حالا برای برهنگی بیشتر جایزه تعیین کردند. گشت ارشاد تا دیروز غفلت‌ها را تذکر می‌داد اما این‌بار باید جبهه جدیدی را هدف بگیرد. ما فراتر از گشت ارشاد فرهنگی، نیازمند گشت ارشاد امنیتی هستیم که برای به‌هم زدن نظم عمومی و شکستن قانون و اراده حداکثری مردم، آدم اجیر می‌کند تا چهارشنبه‌های سیاه را بسازد.
در همین حال، همزمان با روز  «عفاف و حجاب» در ایران، هشتگ «حجاب، بی‌حجاب» در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان فراگیر شد و کارزاری میدانی به همین نام نیز در برخی اماکن عمومی کشور به راه افتاده است. روز ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان روز «حجاب و عفاف» نامیده شده و قرار است نهادها و دستگاه‌های دولتی، به مدت یک هفته، این موضوع را ترویج کنند.
در حالی که گزارش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از ضرب و شتم زنان بازداشتی به دست ماموران گشت ارشاد در خیابان‌ها یا در بازداشتگاه‌ است، مقام‌های رسمی تلاش می‌کنند در اظهارات خود از ضرورت رعایت قانون از سوی ضابطان و آمران سخن بگویند.
از جمله محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح سه‌شنبه، ۲۱ تیرماه، در جلسه علنی مجلس گفت: «در زمینه حجاب، فصل‌الخطاب تمامی مجریان و ضابطان، باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدامی خلاف موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی، علیه اصلِ هدف ترویج حجاب و عفاف خواهد بود.» اظهارات وی در شرایطی مطرح شده که پیش از این نیز مقام‌های رسمی دیگری از ضرورت اقدام ایجابی به جای سلبی در زمینه مبارزه با آن چه «بدحجابی» نامیده می‌شود، سخن گفته بودند، اظهاراتی که در عمل ماموران امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با مردم، اعتنایی به آن نمی‌شود.
در همین حال حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس، هرگونه برخورد «تند» گشت ارشاد با زنان را منکر شده و گفته است: «کجای این ده سال گذشته، گشت ارشادی بوده که شما ذکر می‌کنید؟ از ایران رهاتر و برهنه‌تر در دنیا جایی سراغ دارید به من بگویید. کو گشت ارشاد؟»
برچسب ها: گشت ارشاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها