به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۳۴۸۳۷۵

دور زدن تحریم‌ها با ارزهای دیجیتال

دور زدن تحریم‌ها با ارزهای دیجیتال
گروه اقتصادی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از مذاکره با حدود پنج کشور از جمله چین و روسیه برای تجارت با ارزهای دیجیتال خبر داد. هدف از این اقدام دور زدن تحریم‌های غرب است.
علیرضا پیمان‌پاک در مصاحبه با روزنامه شرق ، گفت: «ما تقریبا در چهار، پنج کشور مختلف که مثلا یکی از آنها چین و دیگری روسیه است، برای تجارت با رمز ارزها اعلام آمادگی کردیم.»
او تاکید کرد که عمده مذاکرات برای تجارت کالاهای مصرفی از جمله پوشاک و کفش و صنایع غذایی با ارزهای دیجیتال بوده است.
پیمان‌پاک پیشتر گفته بود: «در استفاده از رمز ارزها با طرف روسی به توافقات خوبی رسیدیم تا بتوانیم هم با تحریم‌ها مقابله کنیم و هم اینکه اعتماد لازم در معاملات داشته باشیم.»
دولت ایران سیاست متناقضی را درباره ارز دیجیتال داشته است. در حالی که تعدادی از فعالان ارز دیجیتال در ایران بازداشت شده‌اند، وزارت صمت در بهمن ۱۳۹۹ از صدور ۱۳۸۰ مجوز برای استخراج ارز دیجیتال خبر داده و سهم ایران در استخراج این ارز در جهان را ۷.۵ درصد ذکر کرده بود.
همچنین گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین ( فارم رفسنجان) با مجوز رسمی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند.
پس از تحریم های غرب علیه روسیه گزارش‌هایی درباره همکاری روسیه با جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌ها منتشر شده است.روزنامه وال‌استریت ژورنال پیش از این در گزارشی با عنوان «کلاس تخصصی ایران برای دور زدن تحریم‌ها» نوشته بود ایران به مثابه «بانک مرکزی تروریسم» می‌تواند در این باره به روسیه آموزش بدهد.
دوم فروردین نیز اینترفکس گزارش داد یک مقام وزارت ترابری روسیه گفته است «تجربه ایران» در زمینه فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در وضعیت تحریم راهنمای مسکو است.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها