به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۳۴۸۵۰۳

هشدار نسبت به تشدید منازعات در منطقه

هشدار نسبت به تشدید منازعات در منطقه
گروه بین الملل: یک ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه نسبت به تشدید منازعات در منطقه هشدار داد.
 الکسوس گرینکویچ، ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه  هشدار داد که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران ممکن است با افزایش تنش‌ها حملات خود را در منطقه علیه آمریکا و متحدانش از سر بگیرند؛ حملاتی که به گفته او می‌توانند به نوبه خود منجر به تشدید تنش‌های جدید در خاورمیانه شود.
گرینکویچ پیش از بر عهده گرفتن سمت جدید خود در پایگاه هوایی العدید در قطر  از نفوذ اقتصادی و نظامی روسیه و چین در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. این ژنرال ارشد نیروی هوایی در پست جدید خود مسئولیت عملیات نظامی در عراق، سوریه، افغانستان و سراسر منطقه را بر عهده دارد.
گرینکویچ به ارسال پهپادهای مسلح و غیرمسلح از سوی ایران به روسیه برای استفاده از جنگ علیه اوکراین اشاره کرد و گفت این اطلاعات "غافلگیرکننده نیست، اما نگران کننده است."
 گرینکویچ وضعیت فعلی را برای آمریکا و متحدانش در منطقه چنین توصیف کرد: «ما در موقعیتی هستیم که دائماً مورد حمله قرار نمی‌گیریم، اما می‌بینیم که برنامه‌ریزی برای حملات ادامه دارد و ممکن است بر اثر یک اتفاق این برنامه‌ریزی‌ها بالفعل شود.»
به گفته گرینکویچ در هفته‌های اخیر، نیروهای آمریکایی شاهد کاهش حملات هدفمند در سراسر منطقه بوده‌اند، زیرا آتش‌بس بین حوثی ها و ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن ادامه دارد. او افزود که روند تشکیل دولت در بغداد به پایان نرسیده و این در شرایط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران منتظرند تا با یک هرج و مرج سیاسی حملات خود را از سر گیرند.
این ژنرال ارشد آمریکایی گفت "ما در یک دوره سکون قرار داریم" و مجموعه این تحولات "همه را در منطقه نگران کرده است."


 
برچسب ها: خاورمیانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها