به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۳۵۳۹۸۱

درمان جدید سرطان که امید‌ها را برای بیماران افزایش می‌دهد

درمان جدید سرطان که امید‌ها را برای بیماران افزایش می‌دهد
گروه علمی:محققان انگلیسی روشی را برای بیماران سرطانی در زمانی که بدنشان به ایمونوتراپی مقاومت نشان می‌دهد، پیدا کردند.پایگاه نشریه گاردین چاپ انگلستان در گزارشی اختصاصی اعلام کرد یک روش جدید درمان سرطان می‌تواند پیشروی این بیماری را در بیمارانی که بدن آن‌ها در برابر ایمونوتراپی مقاومت نشان می‌دهد، متوقف سازند.

بر اساس این گزارش، محققان انگلیسی دریافتند ترکیب شماری از دارو‌ها در مواردی که تومور‌های سرطانی به ایمونوتراپی مقاوم شده اند، می‌تواند کارا باشد.ایمونوتراپی از سیستم ایمنی برای هدف قراردادن و کشتن سلول‌های سرطانی کمک جسته و می‌تواند زمانی که دیگر گزینه‌های درمانی به مانند «رادیوتراپی»، جراحی و یا شیمی درمانی با بن بست مواجه می‌شود، جان انسان‌ها را نجات دهد. هرچند این روش نمی‌تواند برای تمامی بیماران سرطانی مفید باشد و برخی انواع تومور‌ها در برابر این روش درمانی مقاومت می‌کنند.

حال متخصصان حوزه سرطان شناسی (انکولوژیست ها) در انگلستان درمانی دوجانبه را پیدا کردند که ترکیب ایمونوتراپی با «گوادسیتابین» (guadecitabine) (که یک داروی آزمایشی جدید است) به حساب می‌آید و می‌تواند مقاومت سرطان در برابر ایمونوتراپی را معکوس کند. پژوهشگران انگلیسی طی این پژوهش دریافتند بیمارانی که انتظار می‌رفت پس از آزمایش تمامی گزینه‌های درمانی جان خود را از دست بدهند، توانستند مدت زمان بیشتری زنده بمانند.

 ترکیب «پمبرولیزوماب» (pembrolizumab) که یک داروی ایمونوتراپی است، با داروی «گوادسیتابین» توانست پیشرفت سرطان را در بیشتر از یک سوم بیمارانی که در مرحله نخست این آزمایش ثبت نام کرده بودند، متوقف کند.
کارشناسان مؤسسه تحقیقات سرطان و بیمارستان و پژوهشگاه «رویال مارسدن» (Royal Marsden) اعلام کردند این ترکیب دوگانه می‌تواند سلاحی دوگانه علیه چندین نوع سرطان باشد. گفتنی است بیمارانی که از بیمارستان «رویال مارسدن» و کالج دانشگاهی لندن در این تحقیقات شرکت کردند، شامل افرادی می‌شدند که مبتلا به سرطان سینه، پروستات و روده بودند.نتایج این تحقیقات در «مجله ایمونوتراپی سرطان» نیز منتشر شده است.
برچسب ها: درمان سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها