به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۵۴۷۷۶

ساعت‌ها را برای انتقال رونالدو کوک کنید

ساعت‌ها را برای انتقال رونالدو کوک کنید
گروه ورزشی: در فاصله تنها ۴‌روز مانده به پایان نقل‌وانتقالات تابستانی تحرک بیشتری در بازار خرید و فروش بازیکن صورت گرفته. در یکی دو روز اخیر اتفاقات زیادی افتاده که با هم مرور می‌کنیم و شایعاتی به‌وجود آمده که آنها را هم بررسی می‌کنیم اما ثانیه‌شماری برای مهم‌ترین اتفاق این پنجره تابستانی یعنی خروج احتمالی کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد ادامه دارد. مانو ساینس، خبرنگار نزدیک به ژرژ مندس در توییتی «تیک‌تاک» راه انداخته و این یعنی به زمان خروج رونالدو نزدیک می‌شویم.
 
در باشگاه منچستریونایتد لحن افراد عوض شده و با خریدهایی که انجام گرفته یا در حال انجام است، هم تن‌هاخ و هم مدیران باشگاه راضی شده‌اند که کریستیانو برود. بعد از جذب کاسمیرو، من‌یونایتد به خرید چند بازیکن دیگر ازجمله آنتونی که شاگرد خود تن‌هاخ بوده نزدیک است. وینگر برزیلی رسما اعلام کرده که خواهان جدایی است اما آژاکس که بازیکنان زیادی را از دست داده، فرصتی برای خرید بازیکن جایگزین ندارد. پیشنهاد ۹۰‌میلیون یورویی منچستریونایتد برای آنتونی توسط آژاکس ناکافی خوانده شده و این موضوع عصبانیت بازیکن را به همراه داشته است. ناکامی در جذب حکیم زیاش نقش بزرگی در عدم‌تمایل به فروش آنتونی به منچستریونایتد دارد.

باشگاه ناپولی که کولیبالی را از دست داده، برای حفظ کیفیت تیم و همینطور ارزش باشگاه باید چند خرید خوب داشته باشد. مدت‌هاست که می‌شنویم ناپلی‌ها رونالدو را می‌خواهند و مشکلی با دستمزدش هم ندارند چون برند پوشاک این تیم توسط خود مالکان باشگاه تولید می‌شود و با فروش پیراهن‌های ستاره پرتغالی همه پول آن به خزانه واریز و همه هزینه‌های این انتقال تامین خواهد شد. ناپولی در حال نهایی کردن انتقال کیلور ناواس از پاری‌سن‌ژرمن به ایتالیاست. اگر این اتفاق بیفتد او و رونالدو که ۳‌بار پیاپی لیگ قهرمانان را با هم فتح کرده‌اند دوباره گرد هم خواهند آمد. رونالدو بعید است در کنار کاسمیرو و واران، ۲ همبازی قدیمی دیگرش در اولدترافورد بماند. مدیر برنامه‌هایش پیشنهاد داده این ستاره پرتغالی به ناپل برود و در عوض اوسیمن به منچستر‌یونایتد منتقل شود و سودی هم به باشگاه ایتالیایی برسد. از طرفی رختکن ناپولی و هواداران این تیم خودشان را برای این انتقال آماده کرده‌اند. ماریو روی، بازیکن پرتغالی پارتنوپی با استقبال از ورود رونالدو تضمین داده که اگر او بیاید خیلی زود در ترکیب جا می‌افتد و رختکن تیم از او استقبال می‌کند.

مشکل اینجاست که چانه‌زنی بر سر خرید آنتونی از آژاکس به مراحلی جدید و جدی رسیده. اگر این انتقال صورت بگیرد، منچستر باید بیش از ۹۰میلیون یورو برای خرید این بازیکن برزیلی هزینه کند و با توجه به هزینه ۶۰به‌علاوه ۱۰‌میلیون یورویی خرید کاسمیرو دیگر باشگاه زوری برای خرید بازیکن گران‌قیمت جدیدی ندارد. پرداخت ۱۰۰‌میلیون یورو برای اوسیمن و واگذاری رونالدو به ناپولی حرکت عاقلانه‌ای نیست اما با توجه به روزهای کم باقی‌مانده تا پایان نقل‌وانتقالات شاید عملی باشد. مهم این است که در هزینه دستمزد سالانه ۲۶میلیون یورویی رونالدو صرفه‌جویی می‌شود و اوسیمن با نیمی از این مبلغ در دسترس است. ایجنت اوسیمن اعلام کرده که مذاکره‌ای رسمی بین ۲‌باشگاه انجام نشده و موکلش دوست دارد فصل آینده در لیگ قهرمانان بازی کند نه در لیگ اروپا با من‌یونایتد.

فعلا رختکن منچستر‌یونایتد و همینطور اسطوره‌های تیم دوست ندارند رونالدو در اولدترافورد بماند. از طرفی، منچستر برای خرید اوبامیانگ از بارسلونا با چلسی وارد رقابت شده. اوبا گزینه‌ای به‌مراتب ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است. بارسا برای او ۳۰میلیون یورو می‌خواهد اما تخفیف هم می‌دهد. کودی گاکپو هم هنوز یک گزینه برای خط حمله است. ممفیس هم اگر بتواند قراردادش را با بارسلونا فسخ کند، می‌تواند به اولدترافورد برگردد. جدا از این منچستریونایتد در خلال مذاکرات بر سر کاسمیرو پیشنهادی ۱۰۰‌میلیون یورویی برای رودریگو ارائه کرد که رد شد.
گزینه‌های دیگری هم پیش‌روی رونالدو هستند. با اینکه دورتموند از جذب این ستاره خودداری کرده، برخی بازیکنان بزرگ تیم هنوز به این انتقال امید دارند. ازجمله متس هوملز که در مصاحبه‌ای گفته دوست دارد رونالدو را با پیراهن دورتموند ببیند. اما آسان‌ترین گزینه بازگشت به اسپورتینگ لیسبون است و این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با تیم‌های تاتنهام، اینتراخت و مارسی در یک گروه افتاده. مارسی هم دیگر گزینه است. کریس به هریک از این ۲تیم برود می‌تواند به روند فوق‌العاده گلزنی‌اش در برابر تاتنهام ادامه دهد. او به تیم‌های آلمانی هم خوب گل می‌زند. این چیزی است که کریستیانو از ادامه عمر فوتبالی‌اش می‌خواهد؛ اینکه در لیگ قهرمانان رکوردش را بهتر کند، طوری که ‌سال دیگر اگر در اروپا یا اصلا در فوتبال نبود، مسی یا دیگران نتوانند به رکورد گلزنی‌اش نزدیک شوند. مسی تنها ۱۵‌گل با رکورد او در لیگ قهرمانان فاصله دارد.

ادامه خریدهای هیجانی
به برخی دیگر از اتفاقات اخیر نقل‌وانتقالات فوتبال بپردازیم. یک‌سالی هست که هر باشگاه بزرگی به فکر خرید مهاجم مرکزی می‌افتد، نام الکساندر ایساک سوئدی هم در فهرست گزینه‌های خرید مطرح می‌شود. مهاجم رئال‌سوسیداد که همین هفته به بارسلونا در شکست 4بر یک تیمش گل زده بود، با قراردادی عجیب به مبلغ ۶۳‌میلیون پوند (70میلیون یورو) به نیوکاسل پیوست و به گران‌‌ترین بازیکن تاریخ کلاغ‌ها تبدیل شد. او هم یکی از استعدادهای باشگاه دورتموند است. ایساک در تابستان‌۲۰۱۹ از دورتموند راهی سوسیداد شد و در ۱۳۲‌بازی، ۴۴‌گل به ثمر رساند. با اینکه عده‌ای هزینه خرید ایساک را غیرواقعی و گزاف می‌دانند، اما این مهاجم 22ساله سوئدی آمار بدی در تیمی متوسط ندارد. در جدول مربوط به بیشترین گل به ثمر رسیده توسط بازیکنان زیر ۲۳‌سال در 5‌لیگ بزرگ اروپایی از آغاز فصل 19-2018 تنها 3‌بازیکن از او آمار گلزنی بهتری دارند؛ امباپه (110)، هالند (65) و ولاهوویچ (53). ایساک در این مقطع 46بار موفق به گلزنی شده، بالاتر از سانچو، کای هاورتس، اوسیمن و دیگران.

بارسلونا برای رد‌کردن مارتین بریتویت همه کاری می‌کند اما این بازیکن می‌خواهد قراردادش را تمام کند و پولش را کامل بگیرد. با این‌حال، پس از جدایی ایساک، باشگاه رئال‌سوسیداد برای پرکردن خلأ این مهاجم ممکن است به بریتویت پیشنهاد بدهد. پیش از پیوستن بریتویت به بارسا ایساک هم یکی از گزینه‌های باشگاه کاتالونیایی بود. مهاجم دانمارکی درصورتی موافق خروج از بارسلونا خواهد شد که ۲.۵‌میلیون یورو از بارسا دریافت کند و گفته می‌شود کاتالان‌ها نیز با این پیشنهاد موافقت کرده‌اند و به این ترتیب به‌نظر می‌رسد قرارداد او به‌زودی فسخ خواهد شد. به این ترتیب ۳میلیون یورو در پرداخت‌های بارسا فضا ایجاد خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد فرنکی دی‌یونگ و برناردو سیلوا پس از چندین هفته قرار‌گرفتن در صدر فهرست اخبار و شایعات نقل‌وانتقالاتی در باشگاه‌های خود ماندنی باشند. دی‌یونگ مورد توجه منچستر‌یونایتد بود و سیلوا را بارسا می‌خواست. گواردیولا هم اعتراف کرد که این بازیکن عاشق بارسلوناست اما بعید است اتفاقی در این تابستان بیفتد. برناردو 2‌روز پیش به پیشنهاد تمدید قرارداد منچسترسیتی با حقوقی به‌اندازه کوین دی‌بروینه که بالاترین دستمزد در باشگاه است، پاسخ منفی داد. پپ‌گواردیولا در نشست خبری خود پیش از بازی دیروز مقابل کریستال‌پالاس رسما اعلام کرد که برناردو سیلوا فصل پیش‌رو را در منچسترسیتی خواهد ماند؛ چرا‌که حتی هیچ تلفنی هم از سوی باشگاه‌های دیگر برای به خدمت‌گرفتن او انجام نشده است. بارسا انگار فقط به این انتقال علاقه داشت اما امکانش را نداشت. به ادعای جرارد رومرد، هافبک هلندی بارسا تصمیم گرفته برابر فشار باشگاه برای کم‌کردن حقوقش تسلیم شود و دستمزد خود را کاهش دهد و قراردادی تازه منعقد کند.

وسلی فوفانا با قراردادی 6‌ساله به چلسی خواهد پیوست. باشگاه‌ها گویا با رقمی نزدیک به 90میلیون یورو بر سر این مدافع فرانسوی به توافق رسیدند. فوفانا اصلی‌ترین نقش در این معامله را ایفا کرد. با این انتقال، چالوبا ممکن است به میلان برود. با پول این انتقال، لستر برای خرید آکانجی اقدام خواهد کرد.

نیکولاس پپه، وینگر 27‌ساله و ساحل‌عاجی آرسنال با عقد قراردادی قرضی به‌مدت یک‌فصل به نیس پیوست.
دله الی، هافبک 26‌ساله و انگلیسی اورتون با قراردادی قرضی به همراه بند خرید دائمی به بشیکتاش پیوست.
یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول تأیید کرد این باشگاه تا پایان فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی امسال برای جذب یک هافبک تلاش خواهد کرد.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: رونالدو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها