به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۵۴۸۷۵

تاثیر مثبت نوعی داروی دیابت بر بیماران قلبی

تاثیر مثبت نوعی داروی دیابت بر بیماران قلبی
گروه علمی: نتایج یک بررسی نشان میدهد: نوعی داروی ساخت شرکت آسترازنکا میتواند خطر مرگ در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد.به گزارش ایسنا، نتایج مطالعه ای که روز گذشته (شنبه) منتشر شد نشان داد: داروی دیابت داپاگلیفلوزین با نام تجاری فارکسیگا خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را در بیماران مبتلا به انواع نارسایی‌های قلبی کاهش میدهد.
 
این دارو به عنوان گروهی از داروها موسوم به مهارکننده‌های SGLT۲ شناخته میشود که ابتدا برای درمان دیابت نوع دو مورد تایید قرار گرفت. از آن زمان، این داروها نشان دادند که برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی و قلبی و پیشگیری از حمله قلبی مفید هستند.فارکسیگا اولین داروی نارسایی قلبی است که نشان داده در کاهش خطر مرگ ناشی از تمامی انواع نارسایی‌های قلبی مفید است.

به گفته کارشناسان، این دارو خطر مرگ ناشی از بیماری‌ قلبی، بستری شدن ناشی از نارسایی قلبی و نیاز به ویزیت فوری برای بررسی نارسایی قلبی را تا ۱۸ درصد کاهش میدهد.نارسایی قلبی زمانی ایجاد میشود که ماهیچه‌ قلب قادر نباشد به درستی خون را پمپاژ کند و میتواند به بروز طیفی از مشکلات جسمی و مرگ منجر شود. برآوردها حاکی از آن است که ۶۴ میلیون نفر در جهان به نارسایی قلبی دچار هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها