به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۵۶۰۱۸
باید 41 درصد دیگر از سهام عرضه شود

خصوصی‌سازی آبی و قرمز دی ماه انجام می‌شود

گروه ورزشی: رییس سازمان خصوصی سازی وعده داد تا دی ماه مجوز دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اخذ خواهد شد.
خصوصی‌سازی آبی و قرمز دی ماه انجام می‌شود
قربان‌زاده در این خصوص می گوید: ابتدا مهلت به دو تیم برای حل مشکلات و دریافت  مجوز حرفه‌ای تا شهریور ماه بود که در نهایت به دی ماه موکول شده است. مشکل اصلی که وجود دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن دست گذاشته است، پرداخت بدهی‌های گذشته و همچنین مشکل مالکیت است. خب هم اکنون 90 درصد سهام دو باشگاه در اختیار دولت است که ما این روند کاهش را دنبال خواهیم کرد. ابتدا این مهلت تا شهریور ماه تعیین شده بود که اکنون به دی ماه افزایش پیدا کرده است به این خاطر که در فصل جاری ما بازی های لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو نداریم. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در ایران جلسات خصوصی با مدیران دو باشگاه برگزار کرده است.
رییس سازمان خصوصی سازی پیرامون فرایند واگذاری بیشتر سهام دو باشگاه در روزهای آینده گفت: 10 یا 11 درصد از سهام دو باشگاه در حال حاضر عرضه شده است. برای اینکه مالکیت و مدیریت دولت بر این دو باشگاه کاهش یابد باید 41 درصد دیگر از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عرضه شود. اما ما پیش از مزایده مذاکره خواهیم کرد تا مشتریانی که برای خرید سهام اقدام می‌کنند اهلیت سنجی شوند. به هر صورت ما این فرایند را باید تا دی ماه انجام دهیم و حتی به دو باشگاه اعلام کردیم که می‌توانند به پیشکسوتان و بازیکنان خود هم بگویند در مزایده با شخصیت حقوقی شرکت کنند.
قربان‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری مزایده و اهلیت سنجی مشتریان تا دی ماه وجود دارد یا خیر گفت: زمان برگزاری مزایده دو هفته است و تا دی ماه فرصت به اندازه کافی برای انجام این کار وجود دارد. همان طور که گفتم پیش از مزایده، مذاکره صورت می‌گیرد تا مشتریانی که برای خرید سهام دو باشگاه اقدام می‌کنند اهلیت سنجی شوند. به این خاطر که سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم از نظر اقتصادی و هم از جهت امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و ... مهم است و کسانی باید آن را خریداری کنند که اهلیت آنها تایید شود. در خصوص مدیریت هم طبیعتا کسانی که سهام بیشتری را خریداری می‌کنند، تاثیرگذاری بیشتری در اداره این دو باشگاه خواهند داشت.
برچسب ها: خصوصی سازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها