به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۵۶۰۸

«مقایسه بلیت سینما با پول یک پیتزا!»

گروه فرهنگ وهنر: هنگامه قاضیانی با دعوت از مردم برای تماشای فیلم «با دیگران»، آرزو کرد که سال آینده، سال «مخاطب» باشد.
«مقایسه بلیت سینما با پول یک پیتزا!»
در آستانه‌ آغاز اکران فیلم سینمایی «بادیگران»، ناصر ضمیری (کارگردان)، امیرسمواتی (تهیه‌کننده)، روزبه رایگا (فیلمبردار) و هنگامه قاضیانی (بازیگر) در نشستی حاضر شدند و مردم را به تماشای این فیلم دعوت کردند. هنگامه قاضیانی که در فیلم «با دیگران» نقش «طاهره» را ایفا می‌کند که با جایگزینی رحم خود به یک زوج نابارور کمک می‌کند، گفت: این فیلم برای خانواده‌هایی است که اگر ناباروری برای آن‌ها رخ داد، بدانند باید چه کاری انجام دهند. او با اشاره به اینکه اگر ما می‌گوییم مسلمان هستیم پس باید بدانیم که معنای کامل اسلام، تسلیم است و در ادامه یادآور شد: سال 85 نمایشی را با همین موضوع فیلم «بادیگران» با کتایون فیض‌مرندی تمرین کردم که اجازه اجرا پیدا نکرد. آن زمان یک ماه درباره‌ی این موضوع تحقیق کردم و متوجه شدم که مساله ناباروری اثرات مخربی را برای یک زن جوان ابتدا در دوران جوانی و بعد در میانسالی دارد.

این بازیگر سینما ادامه داد: بخشی از این اتفاق هم به این دلیل است که زن، تنها موجود آفرینش است که می‌تواند موجودی دیگر را خلق کند و وقتی این اتفاق برای او رخ نمی‌دهد انگار چیزی را کم دارد، مخصوصا این که در ایران وقتی یک زوج با مشکل ناباروری روبرو می‌شود، قبل از هرچیز به این فکر می‌کند که مادر، پدر و دیگر وابستگان‌شان چه می‌گویند، به همین دلیل این شرایط فرزندان ما را نابود می‌کند و باید جلوی این نابودی را بگیریم. قاضیانی تاکید کرد: یکی از معدود هنرهای که می‌تواند این موضوع را بازگو کند، سینماست چون سینماگر می‌تواند در مدت یک ساعت و نیم، مسائل زیادی را بازگو کند.

او با اشاره به اینکه پولی که از دیدن فیلم «با دیگران» به دست می‌آید به جیب بازیگر نمی‌رود،‌ گفت: مردم را دعوت می‌کنم که این فیلم را ببینند تا بدانند وقتی من به عنوان بازیگر سه ماه پس از فیلمبرداری به دلیل آسیب‌های جسمانی و تلاش زیادی که برای انجام یک کار خوب داشتیم، تحت درمان بودم، در چه قالب و نقشی حضور داشته‌ام. هنگامه قاضیانی با بیان اینکه آرزو می‌کند سال 93 ،سال مخاطب باشد، خاطرنشان کرد: از تمام مردم و سینماگران می‌خواهم که بیایند «با دیگران» را ببینند. بیاییم مثل سال‌های قبل استقلال نظرات شخصی پیدا کنیم، چون این کار حس خوبی را به همه‌ی ما می‌دهد بنابراین بواسطه‌ی اینکه دیگران درباره‌ی فیلم‌ها چه می‌گویند،برای تماشای آن تصمیم نگیریم.

او در عین حال مطرح کرد:البته شاید به نظر برسد بلیت سینما برای برخی گران است اما وقتی آن را با پول یک پیتزا مقایسه کنیم، می‌بینیم بیشتر از آن نیست، ضمن اینکه ممکن است از دیدن یک فیلم چند نکته درباره زندگی خودمان یاد بگیریم.
 میر سمواتی تهیه‌کننده «با دیگران» هم در توصیه‌اش به مخاطبان برای تماشای این فیلم،گفت: به کلیه زوج‌های جوان و نیز خانواده‌هایی که فرزندان در شرف ازدواج دارند،‌ توصیه و پیشنهاد می‌کنم فیلم «با دیگران» را ببینند.

او بیان کرد: این فیلم دو نسل را به هم نزدیک می‌کند، همچنین پدران و مادرانی که فرزندانی مانند آرزو و امیرحسین فیلم «با دیگران» دارند، می‌توانند تنهایی فرزندان خود را که مشکل ناباروری دارند درک کنند،‌چون این تنهایی یک معضل اجتماعی است. سمواتی افزود: این زوج‌ها با وجود با هم بودن، تنها هستند و اگر نسل‌های قبلی درک درستی از شرایط آن‌ها نداشته باشند،‌ جامعه را به بیراهه می‌برند، در حالی که یکی از افتخارات ما این است که هنوز در ایران خانواده‌های منسجمی داریم.

ناصر ضمیری کارگردان این فیلم هم با دعوت از تمام خانواده‌های ایرانی برای تماشای فیلمش به ایسنا گفت: «با دیگران» به مخاطبش بسیار احترام می‌گذارد و فیلمی است که در عین دادن احساسات عمیق به مخاطب، عقلانیت را از او نمی‌گیرد و تمام هدف من این بود که «با دیگران» را به گونه‌ای بسازم که مردم تحلیل درستی از آن داشته باشند. روزبه رایگا، فیلمبردار «با دیگران» نیز بیان کرد: سینما که این روزها بخشی از زندگی مردم شده، از گذشته تا به حال همواره تغییراتی را در اقتصاد، سیاست‌، فرهنگ و زندگی اجتماعی داشته است.

او گفت: اگرچه سینما هیچ‌گاه نتوانسته تغییر بنیادینی در این بخش‌ها داشته باشد اما یک هنر فراگیر بوده است. «با دیگران» هم اگرچه ممکن است نتواند تغییر بنیادینی را در افکار کسانی که می‌خواهند رحم جایگزین بگیرند یا رحم خود را در اختیار زوج‌های نابارور قرار دهند،‌ ایجاد کند اما می‌تواند آن افراد را به خاطر تصمیم‌گیری دریک امر بزرگ به تفکر وا دارد. مشروح نشست ایسنا با عوامل فیلم «بادیگران» در روزهای آینده منتشر می‌شود.

اولین فیلم بلند سینمایی ناصر ضمیری با نام «با دیگران» در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و موفق به کسب جایزه هم در بخش بین‌الملل این جشنواره شد. در این فیلم که امیر سمواتی تهیه‌کننده آن است، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، لیلا زارع، حمیدرضا آذرنگ و حسین محجوب ایفای نقش می‌کنند. «با دیگران» درباره‌ی زندگی مشترک آرزو و امیرحسین است که به دلایلی در شرایط بحرانی قرار دارند. طاهره دوست و همکار آرزو، مسیر جدیدی را در برابر این زوج جوان قرار می‌دهد. آزادی یعقوب،شوهر سابق طاهره از زندان، زندگی امیرحسین، آرزو و طاهره را گرفتار پیچیدگی‌های تازه‌ای می‌کند. برخی سینماهای نمایش دهنده این فیلم که به سرگروهی سینما «فرهنگ» اکران می‌شود،‌عبارت است از، سینما آرادی، ملت،‌مرکزی و پردس سینمایی زندگی.
مرجع : ايسنا