به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۵۶۱۲۸

بازگشت احتمالی ارسلان به لیست استقلال

بازگشت احتمالی ارسلان به لیست استقلال
گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال درحالی ۴ هفته از دیدارهای خود از سری رقابت‌های لیگ برتر را پشت سر گذاشته که از فصل پانزدهم به این‌سو، فقط در فصل گذشته (فصل بیست‌ویکم) آبی‌ها تا پایان هفته چهارم رقابت‌ها بیشتر از فصل جاری امتیاز کسب کرده‌اند و از لحاظ نتیجه‌گیری و کسب امتیاز تا اینجا وضعیت بدی نداشته و اتفاقا در صدر جدول و در بین مدعیان هم قرار دارند اما دو عاملی که هواداران استقلال را نگران کرده اول به نوسانات این تیم طی دیدارهایش برمی‌گردد، جایی که آبی‌پوشان در طول ۹۰ دقیقه بازی‌های خود با وجود دارا بودن مالکیت بیشتر و امید گلزنی نسبت به حریف، دقایقی را متزلزل و نگران‌کننده ظاهرشده تا جایی که در این دقایق فرصت‌های متعدد و خطرناکی را به حریفان تقدیم می‌کنند و در ثانی پرسپولیس حریف سنتی استقلال، دوباره به صدر جدول بازگشته و به نسبت این تیم بازی‌های منطقی‌تر و با نوسان کمتری را ارائه می‌دهد و همین دو موضوع باعث شده آبی‌ها نسبت به این روزها و تا قبل از رسیدن روزهای فیفادی و تعطیلی موقت لیگ، احساس خوشایندی از بازی‌های لیگ در برهه زمانی فعلی نداشته باشند. همه اینها درحالی است که پسران آبی به امید دفاع از عنوان قهرمانی فصل را آغاز کرده‌اند و اگر از همین ابتدا وا بدهند، مطمئنا کار این تیم در ادامه فصل با مشکلات جدی مواجه می‌شود و اصطلاحا گره خواهد خورد.با این حال استقلال درحالی در آستانه دیدار هفته پنجم خود قرار دارد که به دلایل مختلف و متعددی می‌توان از این دیدار به‌عنوان یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل اول این تیم یاد کرد.

 پرسپولیس فرار می‌کند؟
استقلال سه‌شنبه از ساعت 19:30 درحالی به‌مصاف پیکان می‌رود که شاید روی کاغذبازی راحتی در انتظار شاگردان ساپینتو باشد اما تیمی که با تداوم جوان‌گرایی در رقابت‌های امسال به‌اندازه استقلال تا اینجای کار امتیاز کسب کرده است می‌تواند در مستطیل سبز حریف قدرتمند و چغری برای این تیم محسوب شود و کار را برای آبی‌پوشان در این دیدار سخت کند.

این درحالی است که از هفته پنجم رقابت‌ها و یک روز قبل از این دیدار پرسپولیس به‌مصاف هوادار می‌رود و درصورتی‌که 3 امتیاز این دیدار مثل دو دیدار قبلی به شاگردان گل‌محمدی برسد و از سوی دیگر استقلال نتواند پیکان را شکست بدهد، مطمئنا این اتفاق باعث خواهد شد تا با فاصله‌ای که در جدول بین دو تیم می‌افتد کار آبی‌ها حداقل ازلحاظ روحی و روانی برای ادامه فصل سخت شود.
 
همچنین بعد از 4 هفته ساپینتو باید به شناخت خوبی از مهره‌هایش رسیده باشد و بعد از 4 هفته آزمون‌وخطا در شناخت سیستم و روش بازی و تاکتیک تیمی، دیگر هواداران این تیم درصورتی‌که هر نتیجه‌ای جز پیروزی برای استقلال به دست بیاید، بهانه‌ای را از کادرفنی قبول نخواهند کرد. درواقع اگرچه خیلی زود است که بخواهیم تعبیر مرگ و زندگی را برای این دیدار به کار ببریم، اما از بازی سه‌شنبه عصر استقلال این انتظار می‌رود درصورتی‌که این تیم مثل سال گذشته قهرمانی می‌خواهد، با صلابت، منسجم و قدرتمندتر از 4 هفته گذشته پا به میدان بگذارد، در غیر این صورت باز هم با از دست رفتن امتیازات ابتدای فصل، مثل سنوات قبل‌تر، امیدی برای قهرمانی باقی نخواهد ماند.

اظهارنظر ساپینتو درباره تیمی که فصل پیش بدون‌شکست به‌عنوان قهرمانی رسید و اتفاقا هجمه‌ها و انتقادات زیادی را هم درپی داشت باعث شده این مربی بیشتر از هر زمان دیگری تحت‌فشار قرار بگیرد و درصورتی‌که این تیم مثل هفته‌های قبل با یک بازی پرنوسان از پیروزی بازبماند، مطمئنا سرمربی پرتغالی خیلی زود با فشاری خردکننده از سوی هواداران و رسانه‌ها مواجه خواهد شد که به‌نظر می‌رسد کار وی را در آینده دشوارتر از هر زمان دیگری کند.

 زبیر رسید، مهری همچنان موردتوجه
در آستانه دیدار با پیکان اخبار متعددی از اردوی استقلال به گوش می‌رسد. ابتدا اینکه به‌نظر می‌رسد در خط میانی سعید مهری همچنان برای بازی در ترکیب اصلی موردتوجه باشد. درواقع مصدومیت زبیر نیک‌نفس قبل از سفر آبی‌ها به انزلی به‌نوعی برای دیگر هافبک این تیم در خط میانی توفیق اجباری شد تا خودی نشان بدهد. مهری که از زمانی که به استقلال اضافه‌شده موردحمله شدید فضای مجازی قرار گرفته است از بعد از دیدار با ملوان این فرصت را پیدا کرد تا فرصت بیشتری برای ارائه توانمندی‌هایش داشته باشد و اتفاقا در بازی با نفت مسجدسلیمان نیز او یکی از بهترین‌های تیمش بود.
 
مهری که به‌عقیده برخی از پیج‌ها باید خیلی زودتر از اینها از استقلال جدا می‌شد، از پیش‌فصل موردتوجه ساپینتو قرار گرفت و این مربی برای کمربند خط میانی خود به‌همراه نیک‌نفس و مهدی‌پور این بازیکن را هم موردنظر قرار داد تا در فرصتی مناسب با میدان دادن به وی، به این شکل از بازیکن جوان خود حمایت کرده باشد.حالا نیز شنیده می‌شود درکنار چشمی، سعید مهری هم به‌شدت موردتوجه سرمربی استقلال قرار گرفته است و به نظر می‌رسد برای بازی بعدی هم این بازیکن همچنان در ترکیب ثابت آبی‌ها، این تیم را همراهی کند، این درحالی است که زبیر نیک‌نفس نیز به مرز آمادگی ایده‌آل رسیده و درصورتی‌که سرمربی استقلال صلاح بداند، زبیر هم توانایی همراهی این تیم در طول 90 دقیقه دیدار با پیکان را خواهد داشت.درهرصورت ساپینتو برای انتخاب ترکیب و سیستم دلخواه خود در وسط زمین به‌جز مهری، چشمی و زبیر، می‌تواند روی رضاوند و مهدی‌پور و حتی آمانوف هم حساب کند و از ترکیبی از این نفرات تیمش را برای میانه میدان آرایش بدهد.

 مطهری به لیست برمی‌گردد؟
استقلالی‌ها در خط حمله تا اینجای کار خیلی امیدوارکننده ظاهر نشده‌اند. از یک‌سو دست آنها به کاوه رضایی نرسید و از سوی دیگر سجاد شهباززاده در 3 دیدار ابتدایی خود نمایش راضی‌کننده‌ای نداشت تا جایی که در مسجدسلیمان ساپینتو مجبور شد پیمان بابایی را به‌جای شهباززاده در ترکیب اصلی قرار بدهد. همچنین مثل سال گذشته نیز آرمان رمضانی به‌عنوان بازیکن نیمکت‌نشین مورداستفاده قرار گرفت و این درحالی است که این بازیکن در بازی آخر تیمش دچار مصدومیت شده و وضعیت فعلی او مشخص نیست.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد راه برای بازگشت ارسلان مطهری که تا لحظه آخر برای ماندن در لیست جنگید، حداقل به لیست این تیم برای دیدار با پیکان باز شده باشد و اگر ارسلان در روزهای اخیر که به کارهای گروهی اضافه‌شده توانسته باشد فرم خوبش را حفظ کند، این بازیکن حتی این شانس را خواهد داشت که در بازی سه‌شنبه عصر حتی برای دقایقی هم که شده استقلال را همراهی کند.

مطهری در فصل گذشته دوبار در دیدار برابر پیکان از دور برگشت لیگ و رقابت‌های جام حذفی مقابل این تیم گلزنی کرد تا نشان دهد راه دروازه این تیم تهرانی را بیشتر بلد است و اگر به وی اطمینان شود شاید باز هم آقای گیتاریست بتواند در این دیدار عصای دست ساپینتو شده و دوباره به قلب طرفداران برگردد.

 شانس قایدی برای فیکس شدن
یکی از سوالاتی که این روزها کارشناسان فوتبالی از کادرفنی استقلال در رسانه‌ها مطرح می‌کنند این است که چرا ساپینتو از مهدی قایدی مهاجم ریرنقش خود در خط حمله در ترکیب ثابت استفاده نمی‌کند، این درحالی است که قایدی با توجه به اینکه جنوبی است و با بازی در این آب‌وهوا سازگاری زیادی دارد، این توقع می‌رفت که در ترکیب اصلی استقلال مقابل مسجدسلیمان به میدان برود که باز هم این اتفاق محقق نشد. با این حال در نیمه دوم و از زمانی که این بازیکن به زمین رفت، استقلال هم در فاز هجومی متحول شد و فرصت‌های زیادی را هم ایجاد کرد که اگر این تیم خوش‌شانس بود شاید با نتیجه دیگری این بازی به پایان می‌رسید.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد قایدی هم این شانس را داشته باشد که برای بازی با پیکان در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد، هرچند پیمان بابایی هم از خوب‌های استقلال به‌شمار رفته و اگر قرار باشد قایدی هم در ترکیب ثابت بازی کند، احتمالا او یک پست عقب‌تر و به‌عنوان وینگر استقلال را همراهی خواهد کرد.

 احتمال تغییر در فاز دفاعی
استقلال اگرچه در بازی‌های اخیر خود و در 3 بازی آخر فقط یک گل دریافت کرده است اما فاز دفاعی این تیم در دیدارهای پیش در لحظاتی ویرانگر ظاهر شده و اگر حسینی یا بی‌دقتی مهاجمان حریف به داد این تیم نمی‌رسید، مطمئنا این تعداد گل در 3 هفته اخیر خیلی بیشتر از یک گل بود، با این حال به‌نظر می‌رسد با بازگشت مرادمند و یزدانی و نارضایتی ضمنی از عملکرد غلامی، فاز دفاعی استقلال در آستانه تغییر و تحولاتی قرار گرفته باشد.

 کار سخت سلمانی برای بازگشت
جعفر سلمانی فصل گذشته یکی از خوب‌های استقلال به‌شمار می‌رفت تا جایی که به‌جد می‌توان وی را یکی از ارکان قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی معرفی کرد. با این حال این بازیکن در فصل جاری زیر سایه ابوالفضل جلالی و محمد محبی قرار گرفته و به نظر می‌رسد برای بازگشت به میدان کار سختی را در پیش داشته باشد. جلالی هفته گذشته در مسجدسلیمان یکی از بهترین‌های استقلال بود و از سوی دیگر محبی نیز به امید بازی کردن به ایران بازگشته و درصورتی‌که جا بیفتد مطمئنا او هم جایگاه ویژه‌ای در ترکیب تیمش پیدا خواهد کرد.
مرجع : روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها