به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۳۵۶۸۲۴

درآمد ایرلاین های خارجی از جابه‌جایی ایرانی‌ها

درآمد ایرلاین های خارجی از جابه‌جایی ایرانی‌ها
گروه اقتصادی:مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با اشاره به تحقق برنامه ۱۴۰۴ برای افزایش ناوگان تا ۵۵۰ فروند هواپیما گفت: طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های بلندمدت تا سال ۱۴۰۴ تعداد ناوگان هوایی کشورمان باید به ۵۵۰ فروند برسد، اما امروز این برنامه‌ها به آرزو تبدیل شده است.
حمیدرضا سیدی  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ ارگان در مدیریت و اداره فرودگاه‌ها دخیل هستند و باید به مدیریت یکپارچه در مجموعه فرودگاهی برسیم، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه با مدیریت تعاملی قابل تحقق است و بدون تعامل بین دستگاه‌ها امکان مدیریت یکپارچه در فرودگاه‌ها قابل اجرا نیست.
وی افزود: در حالی که ۱۷۰۰ هکتار از مجموعه فرودگاه مهرآباد باید تحت مدیریت و اجرای شرکت فرودگاه و این مجموعه قرار بگیرد امروز تنها یک دهم این وسعت و تنها ۱۷۰ هکتار در مدیریت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دارد و اساسا قرار بر این بود مهرآباد به فرودگاه بی‌نظیر در خاورمیانه تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران درباره حجم سرمایه‌گذاری در سطح فرودگاه‌های کشور تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست کار است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن به فرودگاه مهرآباد مربوط می‌شود و همچنین میزان مطالبات شرکت فرودگاه‌ها از ۳ ایرلاین بزرگ کشور حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.
سیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان پذیرش ۵۵۰ فروند هواپیما در فرودگاه‌های کشور و فاصله ناوگان هوایی کشورمان با این اعداد تاکید کرد: طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های بلند مدت تا سال ۱۴۰۴ تعداد ناوگان هوایی کشورمان باید به ۵۵۰ فروند برسد و فرودگاه‌ها هم براساس همان برنامه‌های دو دهه گذشته، امروز توان پذیرش این تعداد هواپیما را دارند که امروز این برنامه‌ها به آرزو تبدیل شده است.
وی افزود: امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه ایرانی تنها نصیب سه ایرلاین خارجی اماراتی، قطری و ترکیش ایرلاین می‌شود در حالی که اگر تنها ۴۰ فروند هواپیمای دوربرد وارد ناوگان هوایی کشورمان شود، امکان جبران ۸ هزار میلیارد تومان از این عدد را داریم و این درآمد‌ها نصیب ایرلاین‌های داخلی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حالی که برنامه‌های کلان در عملیات با چنین تغییرات و انحرافات ۱۸۰ درجه‌ای به اجرا می‌رسد چگونه می‌توان برنامه‌های میان مدت و ۵ ساله را مدیریت کرد و این موضوع بسیار مهمی است که برنامه هفتم توسعه باید به آن توجه شود.
سیدی با اشاره به موضوع اختیارات برای توسعه فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت هوانوردی تصمیمات آنی است برای نمونه در حالی در سال ۹۵ شرکت فرودگاه آماده اجرای توسعه فرودگاه چابهار بود با یک تصمیم آنی در دستگاه دیگر این فرودگاه به دستگاه دیگر‌ی واگذار شد و توسعه آن متوقف ماند.

 
برچسب ها: هواپیما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها