به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۵۷۰۷۷

مخالفت با قرار دادن روسیه در فهرست تروریسم

مخالفت با قرار دادن روسیه در فهرست تروریسم
گروه بین الملل: واشنگتن با درخواست‌ اوکراین برای قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا مخالفت کرد. به گفته مقامات آمریکایی این اقدام به فعالیت‌های بشردوستانه نهادهای غیردولتی ضرر می‌رساند.
 هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن روسیه را در زمره کشورهای حامی تروریسم قرار نمی‌دهد. جان کربی افزود این اقدام را موثرترین راه برای پاسخگویی به روسیه ارزیابی نمی‌کند.
او تاکید کرد که آمریکا به صورت جدی پیامدهای احتمالی این موضوع را با کارشناسان بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که اضافه شدن نام روسیه به فهرست کشور حامی تروریسم می‌تواند موانع بیشتری برای فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم ایجاد کند.به گفته جان کربی اعلام روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم می‌تواند به نقش اوکراین در میز مذاکرات نیز خلل وارد کند. او البته در این رابطه خاطرنشان کرد که "اگر مذاکرات اوکراین با روسیه در نهایت انجام شود".دولت اوکراین قبلا از آمریکا خواسته بود که روسیه را به عنوان حامی ترویسم بشناسد و به فهرست کشورهای حامی ترویسم آمریکا اضافه کند.پارلمان لتونی اخیرا روسیه را به عنوان یک کشور حامی تروریسم شناسایی کرد.
برخی سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه نیز چنین خواسته‌هایی را مطرح کرده‌اند.
کرین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید  در واکنش به این درخواست‌ها گفت اضافه شدن نام روسیه به کشورهای حامی تروریسم "پیامدهای ناخواسته‌ای" به دنبال خواهد داشت.
سخنگوی کاخ سفید نیز همچون جان کربی استدلال کرد که سازمان‌های غیردولتی هشدار داده‌اند که قرار دادن روسیه در فهرست حامیان تروریسم به زیان این نهادها تمام می‌شود.
به گفته خانم ژان پی‌یر شناسایی روسیه به عنوان یک "دولت حامی تروریسم" نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت زیرا می‌تواند ارسال کمک به اوکراین جنگ‌زده را مختل سازد و یا در مذاکرات سازمان ملل متحد با ترکیه برای صادرات غلات از بنادر مسدود شده اوکراین اختلال ایجاد کند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها