به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۵۷۱۷۷

ارتش مجهز به پهپادهای جنگنده شد

ارتش مجهز به پهپادهای جنگنده شد
گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هواپیماهای بدون سرنشین از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند.
امیر سرتیپ  حمید واحدی  اظهار کرد: بحمدالله در زمینه هواپیمای بدون سرنشین، پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و دو پهباد بسیار راهبردی و ارزشمند کمان ۱۲ و کمان ۲۲ توسط نیروی هوایی و پهبادهای راهبردی دیگر توسط وزارت دفاع ساخته شده است.
 وی تصریح کرد: امروز در زمینه هواپیمای بدون سرنشین جزو اولین‌ها در منطقه هستیم و این توانایی روز به روز در حال افزایش است و در آینده‌ای نه چندان دور اخبار خوبی در این زمینه خواهیم شنید. هواپیماهای بدون سرنشین از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند که در آزمایش‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را با پهبادها و موشک‌های نقطه زن وزارت دفاع مورد اصابت قرار دهیم.
فرمانده نیروی هوایی گفت: با قاطعیت به تمامی کشورهای همسایه اعلام می‌کنیم که با دکترین دفاعی کشور، هیچ چشمداشتی به کشور دیگری از نظر دفاعی نداریم و امروز تنها باید آنقدر در علم و تکنولوژی پیشرفت کنیم تا بتوانیم در برابر دشمنانی که مقابلمان ایستاده‌اند، هزینه سنگینی وارد سازیم.
وی با اشاره به این‌که نیروی هوایی ارتش گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور باید همواره آماده فرمان فرمانده معظم کل قوا باشند.
امیر واحدی در خصوص برنامه ارتش برای بازسازی تجهیزات نیروی هوایی نیز اظهار کرد: ارتش تمامی تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرد تا هواپیماهایی که اکنون در پایگاه‌های نیروی هوایی مستقر هستند شاید ظاهرشان مثل دوران دفاع مقدس باشد اما تمامی سیستم‌های آن‌ها به روز و به سیستم‌های روز دنیا هم‌چون سیستم ناوبری اسلحه، اینسترومنت و تمامی مواردی که امکان ارتقا داشتند، مجهز شده‌اند.


 
برچسب ها: پهپاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها