به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۳۵۷۲۷۰

کمک آمریکا به اوکراین به ۱۵ میلیارد دلار رسید

کمک آمریکا به اوکراین به ۱۵ میلیارد دلار رسید
گروه بین الملل:  وزیر امور خارجه آمریکا   در سفری از پیش اعلام نشده، وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این دومین سفر بلینکن به اوکراین از زمان حمله روسیه است.
آنتونی بلینکن در این سفر، مقامات اوکراینی را از تصمیم جدید دولت بایدن باخبر کرد.طبق اظهارات وزیر خارجه آمریکا، رئیس جمهور این کشور، کنگره را از قصد خود برای ارائه بیش از دو میلیارد دلار بودجه نظامی خارجی درازمدت به اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن، از جمله اعضای ناتو و شرکای امنیتی منطقه‌ای آگاه کرده است.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد، جو بایدن با تخصیص یک بسته نظامی دیگر به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرده‌ است. این بسته جدید شامل توپ‌های هویتزر ۱۰۵ میلیمتری و موشک‌های هدایت‌شونده است.
وزیر دفاع آمریکا  همچنین با اعلام اینکه، "جنگ در مقطع کلیدی دیگری است" گفت: «نیروهای اوکراینی ضد حمله خود را در جنوب این کشور آغاز کردند و شاهد موفقیت‌های چشمگیر مشترک در میدان جنگ هستیم.»ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز با تایید این موضوع خبر داد، نیروهای نظامی این کشور موفق شده‌اند چند نقطه اشغال‌ شده از سوی نیروهای روسیه در خارکیف را پس بگیرند.
ینس استولتنبورگ، دبیرکل ناتو  نیز، گفته که چهره جنگ در حال تغییر است و شرایط در "مرحله حساسی" قرار دارد.
واشنگتن از زمان آغاز جنگ در اوکراین تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور اختصاص داده که شامل انواع سلاح‌ها از جمله پهپاد، موشک‌های ضد تانک، هواپیما، راکت، خودروهای زرهی و مهمات می‌شود.
 وزیر دفاع آمریکا، از آنچه که «موفقیت آشکار» نیروهای نظامی اوکراین در دفاع از کشور خود در برابر روسیه نامید، استقبال کرد.ژنرال آستین  تأکید کرد که با وجود حملات روسیه، اکنون ما «شاهد موفقیت‌های چشمگیر» در دفاع نیروهای اوکراینی هستیم.او این امر را نشانی از تلاش‌های مشترک اوکراین با کشورهای حامی خود نامید و گفت پشتیبانی کشورها از «مدافعان شجاع اوکراین» باید برای مدت طولانی ادامه یابد.
جو بایدن دو هفته پیش در سال‌روز استقلال اوکراین، افزون بر بسته‌های کمک پیشین به ارزش ده میلیارد دلار، اعطای یک بسته سه میلیارد دلاری از انواع کمک نظامی و مالی به کی‌یف را اعلام کرده بود.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها