به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۳۵۷۶۷۰

سهام یحیی دوباره خرید و فروش می‌شود!

گروه ورزشی: بعد از یک فصل دشوار اکنون یحیی گل‌محمدی در همان مسیری قرار گرفته که همه هواداران پرسپوليس از وی انتظار دارند؛ روحیه برتری طلبی و پیروزی.
سهام یحیی دوباره خرید و فروش می‌شود!
یحیی گل‌محمدی با کسب ۱۴ امتیاز طی ۶ بازی ابتدایی فصل توانسته تیمش را در کورس اصلی صعود قرار دهد و صدرنشین لیگ برتر شده است.
تیمی که فصل گذشته هرچند مدعی قهرمانی بود اما روند حرکتی تیم به شکلی بود که کمتر پیش آمده بود که انتظارات هواداران را جلب کند. سرمربی سرخ‌ها اما در بهترین بازه زمانی به فکر تغییرات اساسی و یک انقلاب وسیع در تیمش افتاد. تغییرات چه روی نیمکت و چه در لیست تیم اکنون به بهترین شکل تا اینجا فصل جواب داده و تیمی که فصل گذشته اگر گلی دریافت می‌کرد سراسیمه و شاید بدبیانیه اگر بخواهیم بگوییم «بی برنامه» نشان می‌داد، اکنون سبک جدیدی را دنبال می‌کند و حتی در جو مسجدسلیمان نیز قادر است از موقعیت‌های خود بهره ببرد.
گل‌محمدی با شناخت لازم از ابزاری که برای موفقیت نیاز داشت، پا به فصل جدید گذاشت. او به خوبی می‌دانست که صرفا جملات انگیزشی و بهانه‌جویی‌ها نمی‌تواند ضامن بقای او روی نیمکت پرسپوليس باشد و بر همین اساس همانطور که گفته شد با ‌دمیدن روحی تازه در تیمش، عطش پیروزی و دستیابی به موفقیت را بار دیگر به روح سرخ‌ها آنها را مهیای فصل جدید کرد.


گل‌محمدی و سبک بازی او که سرمربی کنونی سرخ‌ها را نسبت به دیگر همتایانش سرآمد کرد، نخستین بار در نفت تهران به چشم آمد. فوتبال مالکانه با تعدد پاس و حملات پردامنه. شیوه ای که در ذوب آهن و سپس حتی در پدیده مشهد نیز توسط او دنبال شد و سبب عنوان تاریخی مشهدی‌ها و صعودشان به آسیا نیز شده بود. گل‌محمدی اما بعد از جانشینی گابریل کالدرون و قهرمانی در اولین گام، لیگ بیست و یکم را شاید با نوعی کج سلیقگی و اطمینان خاطر نسبت به ابزاری چه در نیمکت و چه در جمع بازیکنانش دنبال کرد. موضوعی که باعث شد در نهایت دست تیمش را از جام خالی بماند و انتقادات علیه او و کادرفنی‌اش تا حدی بالا برود که هر آن بیم پایان کار با این تیم نیز افزایش یابد.
گل‌محمدی اما در تابستان دست به یک قمار بزرگ زد و در راستای این بازی، حتی چشم به روی نزدیک‌ترین نفراتش روی نیمکت نیز بست. اضافه شدن نفراتی اکتیو به نیمکت با کاریزمای افزایش کارکرد به واسطه خارجی بودن‌شان، در کنار ابزار بالقوه در لیست تیم که یکی از تاریخی‌ترین نقل و انتقالات باشگاه را رقم زده، هر چند هنوز به نظر می‌رسد تیم برای دستیابی به آمادگی بدنی و تاکتیکی زمان بیشتری نیاز دارد، اما آنها را در سطح بی‌رقیب در شش هفته ابتدایی قرار داده است.
گل‌محمدی اکنون همان سرمربی مورد علاقه و دلخواه هواداران است؛ مردی که با پشت سر گذاشتن دوره محرومیت طولانی مدتش، دیگر نه مجبور است با داوری کلنجار برود و نه به دنبال بهانه است. او به تیمش و نفراتی که در اختیار دارد اعتماد و اطمینان کافی دارد که بتوانند نبض بازی را در هر لحظه‌ای در اختیار بگیرند و نتیجه را تغییر دهند. بهترین تصمیمات برای زمان بندی تعویض و نفرات تعویضی نیز نشان از کادرفنی فوق‌العاده‌اش می‌دهد که او را نسبت به دیگر نیمکت‌ها متمایز می‌کند.
هواداران پرسپوليس اکنون سرمست از نتایج این تیم و صدرنشینی سرخ‌ها، در انتظار آینده‌ای بهتر نیز نشسته‌اند. تیمی که تفکر بزرگی پشت آن قرار دارد و قطعا قادر خواهد بود با شکوفایی بیشتر تاکتیکی و بدنی، لیگ بیست و دوم را کاملا تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد و بار دیگر یحیی را شانس اول تصاحب جام.
برچسب ها: یحیی گل محمدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها