به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۵۷۹۰۶

علائم اولیه تومور کلیه در کودکان را بشناسید

علائم اولیه تومور کلیه در کودکان را بشناسید
گروه علمی:یکی از سرطان‌های شایع در کودکان تومور کلیه است که مؤسسه محک برای تشخیص زود هنگام این سرطان در بین کودکان، در کمپین اطلاع‌رسانی خود که همزمان با ماه آگاهی رسانی سرطان در جهان، در حال برگزاری است، علائم و نشانه‌های شایع آن را معرفی کرده تا خانواده‌ها و اطرافیان کودک با مشاهده هر یک از علائم اولیه در او، به پزشک فوق‌تخصص خون و سرطان کودک مراجعه کنند و با تشخیص زودهنگام سرطان، قدم بزرگی را در درمان مؤثرتر، کم هزینه‌تر و کم درد‌تر کودک بردارد.
 
وجود یک غده بزرگ یا توده سخت در شکم کودک، وجود خون در ادرار، فشار خون بالا، احساس تنگی نفس، تبی که پایین نمی‌آید از علائم اولیه این سرطان است. وجود این علائم در کودکان به معنی ابتلاء به سرطان نیست، ولی در تشخیص سرطان کودک، تأثیرگذار است.

مؤسسه محک می‌کوشد تا علاوه بر ارائه خدمات حمایتی و درمانی به کودکان مبتلا به سرطان در چارچوب استاندارد‌های ملی و بین‌المللی، از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین‌المللی فعال در زمینه سرطان، به کاهش نرخ ابتلاء به سرطان در کودکان و روش‌های مؤثر درمان دست یابد.
 
با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار کودک مبتلا به سرطان در محک، تحت درمان هستند و روزانه ۶ کودک به جمع کودکان مبتلا به سرطان اضافه می‌شوند، آگاهی‌رسانی در خصوص علائم سرطان کودک می‌تواند زمینه بهبودی تعداد کودکان بیشتری را فراهم آورد.
برچسب ها: تومور کلیه سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها