به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۵۸۳۱۱

اپل حرف جدیدی برای گفتن دارد؟

اپل حرف جدیدی برای گفتن دارد؟
گروه فناوری: در گذشته، اپل هر سال تغییرات بزرگی در سری آیفون‌های جدید خود ایجاد می کرد. اما به نظر می‌رسد که این امر به تازگی در آیفون ۱۴ متوقف شده‌ است.برای اولین بار، آیفون ۱۴ جدید از پردازنده مشابه مدل قبلی استفاده می‌کند. اکثراً دوربین‌های مشابهی دارند، طراحی یکسانی دارند. حتی با وجود اینکه تغییراتی وجود دارد آنقدر جزئی است که برخی معتقدند که آیفون ۱۴ را باید آیفون ۱۳ اس می‌نامیدند.

اما اینطور نیست که شرکت اپل ناگهان دست از نوآوری بردارد. این شرکت تراشه جدید و قدرتمندتر A16، یک دوربین توانمندتر، و ویژگی‌های هوشمندانه‌ای مانند جزیره دینامیک و نمایشگر همیشه روشن را برای مدل‌های گوشی‌های خود فراهم کرده‌ است. ولی همه اینها در هیچ کجای آیفون ۱۴ معمولی دیده نمی‌شود و فقط در آیفون ۱۴ پرو موجود است!

آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ جدید است؟
تفاوت‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳ به نظر می‌رسد که بسیار جزئی است. طراحی آن‌ها بسیار مشابه است. اما آیفون ۱۴ کمی ضخیم‌تر است بنابراین قاب‌های ۱۳ مناسب آن نیست. با این حال ظاهر آیفون ۱۴ تقریباً شبیه به مدل فعلی آیفون ۱۳ است. فرم فاکتور ۶٫۱ اینچی و طراحی سمت صاف و سیستم دوربین دوگانه در پشت نیز ثابت مانده‌  است.

دیگر تفاوت‌های آن شامل پردازنده گرافیکی سریعتر، نرم‌افزار Photonic Engine برای کیفیت تصویر بهتر در نور کم، سنسور دوربین اصلی کمی بزرگتر؛ دوربین جلو اکنون دارای AF است، تثبیت کننده ویدیو حالت اکشن، ویژگی‌های جدید: SOS از طریق ماهواره، تشخیص تصادف و عمر باتری کمی بیشتر یعنی همان شارژ ۲۰ واتی می‌شود.
در جلوی آیفون ۱۴، درست مانند آیفون ۱۳، دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی OLED با بریدگی آشنا است. تنها بریدگی جدید i شکل فقط در سری آیفون ۱۴ پرو جدید است.

 چه چیزی تغییر نکرده است؟
آیفون ۱۴ همچنان با فرکانس ۶۰ هرتز کار می‌کند، بنابراین مانند مدل‌های Pro از ProMotion 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کند. روشنایی صفحه نمایش با حداکثر ۱۲۰۰ نیت ثابت می‌ماند.هیچ چیز در بخش بیومتریک (احراز هویت) نیز تغییر نکرده است. ویژگی Face ID بسیار آشنا است و اکنون که با ماسک هم کار می‌کند.خبر بزرگ و ناامید کننده برای طرفداران اپل این است که اپل از همان تراشه A15 Bionic در آیفون ۱۴ معمولی استفاده می‌کند، درست مانند آنچه در آیفون ۱۳ استفاده کرد.این حرکت بی‌سابقه، بسیاری از کسانی را که به ارتقای عملکرد عادت کرده‌اند را ناامید خواهد کرد. با این حال، باید اشاره کنیم که نسخه A15 در آیفون جدیدتر با یک پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای عرضه می‌شود که تقریباً ۲۰ درصد افزایش گرافیکی را ارائه می‌دهد.

دوربین سلفی با فوکوس خودکار
متأسفانه، هیچ یک از گوشی‌های جدید آیفون دارای لنز تله فوتو اختصاصی نیستند. نداشتن این ویژگی به عملکرد زوم آنها آسیب می‌زند.آیفون ۱۴ به اندازه سنسور بزرگتر با همان رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی قبلی ارتقا یافته‌ و اکنون با دیافراگم سریعتر f/1.5 جفت شده است. سخت افزار دوربین فوق عریض یکسان است، اما در واقع همه دوربین‌های مدل جدیدتر از یک مدل پردازشی جدید به نام موتور فوتونیک بهره می‌برند.

تمامی مدل های آیفون ۱۴ دارای دوربین جلویی جدید با فوکوس خودکار هستند.در بخش فیلمبرداری، هر دو گوشی تا حداکثر کیفیت ۴K را پشتیبانی می‌کنند. اما یک تثبیت‌کننده جدید مانند گیمبال حالت Action Mode برای ثابت ماندن تصویر در حرکت سریع دوربین اضافه شده‌ است.

عمر باتری و شارژ در آیفون ۱۴ تغییر کرد؟
سال گذشته، اپل با سری آیفون ۱۳ جهش زیادی در عمر باتری داشت. اما آیفون ۱۴ جدید عمدتا همان عمر باتری نسل قبلی خود را ارائه می‌دهد.اپل می‌گوید آیفون ۱۴ برای پخش ویدئو ۱۶ ساعت دوام می‌آورد (از ۱۵ ساعت تخمین زده شده در آیفون ۱۳) و برای پخش صدا، آیفون ۱۴، ۸۰ ساعت. کمی بیشتر از ۷۵ ساعت در آیفون ۱۳. بنابراین افزایش طول عمر باتری وجود دارد، اما افزایش آن زیاد نیست.

آنطور که به نظر می‌رسد احتمالاً آیفون ۱۴ کمترین ارزش جدید بودن را در میان محصولات اپل دارد. همچنین، با کاهش قیمت آیفون ۱۳ توسط اپل به میزان ۱۰۰ دلار، می‌توان گفت بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا مدل قدیمی‌تر را با آن قیمت ارزان‌تر خریداری کنند، زیرا تفاوت‌های آن‌ها واقعاً زیاد نیستند.طرفداران اپل با وجود اینکه منتظر تغییرات اساسی در آیفون‌های نسل جدید یعنی ۱۴ بودند، اما به نظر می‌رسد که اپل تغییرات زیادی را در آیفون ۱۴ ایجاد نکرده‌ است. اما تفاوت‌هایی جزئی وجود دارد که می‌تواند در بهبود عملکرد آیفون ۱۴ نسبت به سری‌های قبل کارایی داشته‌ باشد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها