به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۶۰۲۱۹

واکنش موشکی کره شمالی به یك رزمایش

واکنش موشکی کره شمالی به یك رزمایش
گروه بین الملل:ایالات متحده و کره جنوبی در آستانه آغاز یک مانور نظامی بزرگ هستند. یک ناو هواپیمابر آمریکایی در کره جنوبی پهلو گرفته است. کره شمالی با شلیک موشکی بالستیک و آزمایشی تازه به این رزمایش واکنش نشان داده است.
کره شمالی پس از پهلو گرفتن ناو هواپیمابر آمریکایی"رونالد ریگان" در بندر بوسان در کره جنوبی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.
ستاد فرماندهی ارتش کره جنوبی  اعلام کرد که این موشک کوتاه‌برد بوده و پس از شلیک از پایگاهی واقع در غرب کره شمالی حدود ۶۰۰ کیلومتر را پشت سر گذشته و در آب‌های آزاد در سواحل شرقی این کشور فرود آمده است.ارتش کره جنوبی همسایه شمالی خود را به انجام اقدامی تحریک‌آمیز متهم کرد. قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی از آزمایش هر گونه موشک بالستیک که قادر به حمل یک یا چند کلاهک هسته‌ای باشد، منع کرده است.این موشک‌ها معمولا از نوع موشک‌های زمین به زمین هستند. کره جنوبی بیم آن دارد که کره شمالی به زودی دست به آزمایش موشک‌هایی بزند که از زیردریایی شلیک می‌شوند.
دفتر یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که او در جریان خبرهایی قرار گرفته که حاکی از انجام چنین اقدامی از سوی کره شمالی هستند.ایالات متحده و کره جنوبی افزون بر این بیم آن دارند که کره شمالی هر لحظه دست به انجام آزمایشی هسته‌ای بزند. کره شمالی به خاطر برنامه هسته‌ای خود با تحریم‌های سنگین بین‌المللی روبروست.برنامه هسته‌ای کره شمالی و تنش‌های ناشی از آن یکی از موضوعات محوری گفت‌وگوهای کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری آمریکا با مقامات کره جنوبی خواهد بود.
هریس قرار است روز پنجشنبه  به کره جنوبی سفر و از جمله با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.تنش‌های حاکم در این منطقه در پی آزمایش چندین موشک با قابلیت هسته‌ای از سوی کره شمالی در سال جاری میلادی تشدید شده‌اند.کره شمالی در یکی از آخرین اقدامات خود در ماه ژوئن امسال هشت موشک کوتاه‌برد به دست کم چهار جهت مختلف به سمت آب‌های آزاد شلیک کرده بود.افزون بر این، پارلمان کره شمالی در این ماه قانونی در ارتباط با "سیاست‌های هسته‌ای کشوری" به تصویب رسانده بود که طبق آن، این کشور نه تنها در صورت حمله "نیروهای دشمن" به خاک کره شمالی بلکه در صورت "خطر حمله به رهبری پیونگ‌یانگ" می‌تواند سلاح‌های هسته‌ای به کار ببندد.
مذاکرات کره شمالی و آمریکا برای رفع مناقشه هسته‌ای از سال ۲۰۱۹ به این سو مسکوت مانده‌اند.


 
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها