به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۶۰۷۱۹

تصاویر ضرب و جرح زنان ساختگی است

تصاویر ضرب و جرح زنان ساختگی است
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: در ایران «دموکراسی کامل» وجود دارد و برخی تصاویر خشونت پلیس علیه زنان در کشور «ساختگی» است.
حسین امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری المانیتور، در پاسخ به این پرسش که قبول دارد «برای کسانی که خارج از ایران هستند، دیدن این گونه عکس‌ها، دیدن کتک خوردن زنان آزاردهنده است»؟ گفت: «برخی از این عکس‌ها ساختگی هستند. باید بدانید که واکنش آن‌ها [نیروهای پلیس] به اغتشاشگران است.»
وی افزود: «آن‌چه در اولین روز اعتراضات رخ داد، احساسات و عواطف مردم بود... اما الان تمامی شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اینترنتی مردم را تشویق می‌کنند که به خیابان‌ها بیایند، آشوب بر پا کنند و حکومت را تغییر دهند.»
وزیر خارجه جمهوری اسلامی در عین حال درباره معترضانی که در خیابان‌ها کشته‌ شده‌اند نیز گفت:این افراد توسط نیروهای امنیتی کشته نشده‌اند. بسیاری از آن‌ها توسط اغتشاشگران کشته شدند.
امیرعبداللهیان در عین حال به خبرنگار المانیتور پیشنهاد کرد که «به ایران سفر کنید تا ببینید در خیابان‌های تهران چه می‌گذرد؛ آزادی بیان، آزادی عمل مردم و همچنین [آزادی] حجاب».
وی افزود: «در ایران دموکراسی کامل وجود دارد. خودتان باید ببینید.»
وزیر خارجه  در عین حال گفت: همه قوا و حاکمیت در ایران تلاش می‌کنند «حقیقت» درباره مرگ مهسا امینی مشخص شود، اما آمریکا از «احساسات پاک» مردم ایران استفاده می‌کند.
 امیرعبداللهیان  با بیان اینکه «ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند»، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: هیچ خبر مهمی در ایران نیست و تغییر رژیمی صورت نخواهد گرفت.
وی در پاسخ به پرسشی درباره درگذشت دختر جوان ایرانی مهسا امینی، گفت: در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی افتاده است، همه ما متاسف هستیم. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد از جمله ده‌ها مورد در سال در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها. از زمان وقوع این اتفاق رئیس جمهور کشورم موضوع را با دقت دنبال و با خانواده خانم امینی صحبت کردند. دستگاه قضایی نیز با جدیت در حال پیگیری موضوع است. به دلیل احساسات پاک مردم ایران در ساعات اولیه این حادثه، مردم اعتراضاتی را به شکل مسالمت آمیز ابراز کردند، اما موضوع تمام شد و همه منتظر نظر دستگاه قضایی هستند. ولی برخی از خارج از کشور با سوء استفاده از احساسات پاک مردمی، از طریق ماهواره‌ها، فضای مجازی در حال تحریک مردم در داخل ایران هستند به نحوی که اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت تبدیل کرده‌اند. البته ما تعجب می‌کنیم که چرا برخی مقام‌های آمریکا در این موضوع دخالت می‌کنند.
وزیر خارجه  در پاسخ به پرسشی درباره نحوه درگذشت مهسا امینی افزود: بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، اولا اسنادی وجوی دارد که خانم امینی قبلا دچار مشکل مغزی بوده و عمل جراحی انجام داده، ثانیا شاهدان را که به دادگاه احضار کرده‌اند، شهادت داده‌اند که مورد ضرب و شتم از طرف پلیس قرار نگرفته است، اما هنوز ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید منتظر تحقیقات نهایی دقیق و منتظر نظر دستگاه قضایی باشیم. اما اکنون سوال من این است، اتفاقی افتاده است، چرا باید شبکه‌های ماهواره‌ای که از لندن اداره می‌شوند یا در داخل آمریکا برخی از مقام‌های آمریکا حرف‌های تحریک آمیز بزنند و مداخله کنند؟ بعضی از این شبکه‌ها که از لندن هدایت می‌شوند علنا مردم را به شورش، آتش زدن و کشتن ترغیب می‌کنند. بگذارید دستگاه قضایی نظرش را بدهد.
 معترضانی در ایران نسبت به این حادثه وجود دارند که مطالبه شان را به شکل مسالمت آمیز بیان می‌کنند، اما اکنون شبکه‌های سازماندهی شده‌ای در حال کار در حوزه ایجاد ناامنی هستند و اخلال در نظم عمومی را دنبال می‌کنند.
وی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار آمریکایی درباره برخی درخواست‌ها مبنی بر تغییر قوانین پوشش زنان گفت: کشور‌ها چارچوب‌ها، قوانین، مقررات و ارزش‌هایی دارند. ما در کشورمان از دموکراسی کامل برخورداریم. همین وضعیتی که در ایران می‌بینید نشان دهنده وجود دموکراسی در ایران است. بگذارید منتظر نتیجه قوه قضاییه بمانیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی ویدئو‌های منتشر شده خشونت آمیز مبنی بر برخورد پلیس با معترضان افزود: هر جا که مطالبه و درخواست به شکل مسالمت آمیز مطرح شود، در چارچوب مقررات کشور آزادانه می‌توانند اقدام کنند. اما پلیس با کسی بخواهد آمبولانس آتش بزند و بانک سرقت کند، با قدرت برخورد می‌کند. در کشور شما وقتی مردم ریختند کنگره را اشغال کردند، چه کردید؟ حتی دستگاه امنیتی شما توییتر رئیس جمهور (دونالد ترامپ) را مسدود کرد. دموکراسی بود یا برای حفظ امنیت؟ تشخیص دادید برای حفظ امنیت، توییتر مقام اول مملکتتان را هم مسدود کنید، چون نماد دموکراسی تان توسط مردم اشغال شده بود.
امیرعبداللهیان  درباره علت محدودیت اینترنت در روز‌های اخیر گفت: ما برای حفظ امنیت و آرامش عمومی مردم در سراسر کشور وظیفه داریم و هر آنچه که به امنیت کشور کمک کند در چارچوب قانون، پلیس باید انجام دهد. کسی که اخلال کند طبق مقررات با او برخورد می‌شود، اما در چارچوب آزادی بیان و تجمعات، افراد در ایران آزادند. ببینید اتفاقی افتاده است، همین اتفاق برای یک فرد سیاهپوست بطور عمد و وحشتناک توسط پلیس آمریکا اتفاق افتاد. تحقیقات ما تاکنون نشان می‌دهد، اینجا عمدی در کار نبوده است. البته ما منتظر نتیجه تحقیقات بیشتر و دقیقتر می‌مانیم.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران پرسید: چرا باید بعضی از کشور‌های خارجی از غرب اظهار نظر‌هایی را برای تغییر نظام در ایران بکنند؟ این موضوعات اصلا چه ارتباطی با هم دارد؟

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها