به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۶۰۸۶۰

ممنوعیت فعالیت یك گروه اسلام‌گرا در هند

ممنوعیت فعالیت یك گروه اسلام‌گرا در هند
گروه بین الملل:دولت هند فعالیت گروه اسلام‌گرای "جبهه مردمی هند" ‌را به دلیل "ارتباطات تروریستی" غیرقانونی اعلام کرد. این گروه هم متقابلا اقدام دولت را "غیرقانونی با انگیزه‌های سیاسی" خواند. هند بیش از ۲۰۰ میلیون جمعیت مسلمان دارد.
دولت هند  فعالیت گروه "جبهه مردمی هند" (PFI) و شاخه‌های وابسته به آن را به اتهام "ارتباط با تروریسم" به مدت پنج سال ممنوع کرد. این اقدام دولت ناراندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور پس از سرکوب سراسری صدها تن از اعضای این سازمان انجام گرفته است.در بیانیه دولت هند آمده است که گروه جبهه مردمی هند به دلیل ارتباط با سازمان‌های افراطی از جمله گروه دولت اسلامی و همچنین برخی "حملات خشونت‌آمیز" ممنوع شده است.گروه یاد شده که سال‌ها فعالیت علنی داشته، اقدام دولت ناسیونالیست مودی را "سیاسی و غیرقانونی" دانسته و دست‌داشتن در فعالیت‌های افراطی را رد کرده است.پلیس هند روز جمعه ۲۳ سپتامبر بیش از ۳۰۰ کادر جبهه مردمی هند را در سراسر کشور دستگیر کرد.
در بیانیه وزارت کشور هند فهرست بلندبالایی از اتهامات "فعالیت‌های خشونت‌آمیز و خرابکارانه" این گروه بیان شده است. در بیانیه آمده است که اعضای این گروه در "قتل افراد مرتبط با تشکیلات مذاهب دیگر، تهیه مواد منفجره علیه افراد و اماکن مهم و تخریب اموال عمومی" دست داشته‌اند.وزارت کشور هند اعضای گروه ممنوع شده را مسئول حداقل ۱۰ قتل در جنوب هند از سال ۲۰۱۶ خواند و این گروه را "به رادیکال کردن جامعه و تضعیف دموکراسی" متهم کرد.گروه‌های تندرو هندو مدت‌هاست که برای جلوگیری از فعالیت جبهه مردمی که ده‌ها هزار عضو در سراسر هند داشته مبارزه کرده‌اند. از طرفی درخواست‌ها برای ممنوعیت این سازمان در ماه‌های اخیر پس از چندین اعتراض ضددولتی به رهبری مسلمانان افزایش یافته بود.
در بیانیه وزارت کشور آمده است که برخی از عوامل سازمان جبهه مردمی هند قبلا به داعش پیوسته و در فعالیت های تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان نیز مشارکت داشته‌اند.
دولت ناراندرا مودی از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۴ به سرکوب مخالفان و ترویج سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه جمعیت ۲۰۰ میلیونی مسلمان این کشور متهم شده است.
حزب کمونیست هند در توییتر از سیاست مودی انتقاد کرده و از "تلاشی عمدی دولت مودی برای گسترش اسلام‌هراسی در افکار عمومی و همچنین بد جلوه دادن جامعه مسلمانان هند" انتقاد کرده است.
برچسب ها: هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها