به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۳۶۱۳۳۹
آتش‌بازی میلان در وقت‌های اضافه

پیروزی بارسا و پی اس جی در شب شکست اینتر

پیروزی بارسا و پی اس جی در شب شکست اینتر
گروه ورزشی: در شبی که شاگردان ژاوی نمایش چندان درخشانی نداشتند، موفق شدند با تک گل روبرت لواندوفسکی به پیروزی برسند و با یک بازی بیشتر از رئال، در صدر جدول لالیگا جای بگیرند.
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. 
در دقیقه 11 بود که روی یک کرنر مایورکا صاحب موقعیت شد اما ضربه اینیگو روئیز از بالای دروازه بارسا به بیرون رفت.
یک دقیقه بعد، روی پاس در عمق فرانک کسیه، این لواندوفسکی بود که صاحب موقعیت شد اما خروج به موقع رایکوویچ، دروازه میزبان را نجات داد.
در ادامه این بارسا بود که ابتکار عمل را در دست گرفت و در دقیقه 20، لواندوفسکی موفق شد دروازه حریف را باز کند. ستاره لهستانی که با پاس آنسو فاتی صاحب موقعیت شده بود، بعد از فریب مدافع حریف، با یک ضربه تماشایی کار را تمام کرد.

برتری بارسا بعد از این گل ادامه پیدا کرد اما در دقیقه 35، روی پاس آنتونیو سانچس، این خوامه کاستا بود که می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که مارک تراشتگن حضور داشت.
در دقایق پایانی نیمه اول هم اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.
نیمه دوم را میزبان بهتر آغاز کرد و در دقیقه 50، روی ارسال مافئو، یک فرصت خوب نصیب موریکی شد ولی ضربه سر او راهی به چهارچوب دروازه بارسا نداشت.
دو دقیقه بعد بار دیگر مایورکا صاحب موقعیت شد اما ضربه سانچس با واکنش تراشتگن به بیرون رفت.


در ادامه بازی متعادل دنبال شد و تعویض های پرتعداد دو تیم هم تغییر چندانی در جریان بازی ایجاد نکرد. بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 88، روی یک ضدحمله، مایورکا می توانست به گل تساوی برسد ولی ضربه لی کانگ-این، ستاره کره‌ای مایورکا، از کنار دروازه به بیرون رفت و بازی با همان یک گل به سود بارسا به پایان رسید. 
میلان، مدافع عنوان قهرمانی سری آ، بعد از شکست 2-1 مقابل ناپولی در بازی قبلی خود در هفته هشتم این فصل در حالی به مصاف امپولی رفت که امیدوار بود با کسب سه امتیاز این بازی موقعیت خود را در جدول بهبود بخشد و شکست گذشته را فراموش کند.
میلان بازی را در حالی آغاز کرد که به نظر می‌رسید قصد دارد کار را در همان دقایق ابتدایی تمام کند. در دقیقه 7 روی اشتباه خط دفاعی امپولی، رافائل لیائو توپ را در کنار محوطه جریمه تصاحب کرد و به ژیرو رساند اما باوضربه پشت پای او تنها یک کرنر بدست آمد.
دو دقیقه بعد همکاری دوباره ژیرو و لیائو این بار ستاره پرتغالی میلان را در موقعیت گلزنی قرار داد اما سنگربان امپولی ضربه او را با پا دفع کرد تا نتیجه مساوی بماند. در دقیقه 12 بن‌ناصر و کیائر در محوطه جریمه میلان با هم برخورد شدیدی داشتند که تیم پزشکی به میدان آمد تا به وضعیت کیائر رسیدگی کند.
سملکرز در دقایق بیست تا سی مسابقه دو بار فرصت گلزنی داشت که از دست داد. او در دقیقه 30 اشاره کرد که باید تعویض شود تا دومین مصدوم میلان در این مسابقه پیولی را با نگرانی‌های جدی مواجه کند. چند دقیقه بعد هم بازی به دلیل مصدومیت کالابریا متوقف شد تا این چند دقیقه برای پیولی فاجعه‌بار باشد. سلمکرز از بازی بیرون رفته بود تا راده کرونیچ به جای او وارد میدان شود و کالابریا هم جای خود را به پی‌یر کالولو داد.

در وقتهای تلف‌شده نیمه اول لیائو توپ را به سمت دروازه امپولی شلیک کرد که با دخالت دروازه‌بان این تیم به تیر دروازه اصابت کرد. اما کمک‌داور پرچم خود را به علامت آفساید بالا برد. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم با حملات امپولی آغاز شد. دو شوت خطرناک بازیکنان این تیم در دقایق 48 و 51 دقت لازم را نداشتند و با اختلافی اندک از کنار دروازه میلان گذشتند تا روسونری دروازه‌اش را باز شده نبیند.
اما در دقیقه 57 اولیویه ژیرو روی یک ضربه آزاد شوتی محکم و تماشایی شلیک کرد که به تیر دروازه امپولی اصابت کرد تا طلسم دروازه‌ها همچنان برقرار باشد.
در دقیقه 64 شوت تماشایی تونالی می‌رفت که دروازه امپولی را باز کند اما سنگربان این تیم ویکاریو با واکنشی استثنایی توپ را مهار کرد. ویکاریو تا این دقیقه یکی از نامزدهای اصلی انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه بود.

کیائر که در اوایل مسابقه هم چند برخورد شدید داشت این بار نتوانست به بازی ادامه بدهد و درحالیکه بازوبند کاپیتانی را تحویل می‌داد زمین را ترک کرد تا سرجینیو دست به جای او وارد میدان شود. کمی بعد از این تعویض، پیولی اولیویه ژیرو را هم بیرون کشید تا آنته ربیچ به جای وارد میدان شود.
ربیچ اما به تعویض طلایی پیولی تبدیل شد. لیائو با حرکتی تماشایی توپ را تصاحب کرده و وارد محوطه جریمه امپولی شد. این ستاره پرتغالی ربیچ را با چشم باز پیدا کرد و با پاسی دقیق صاحب توپ کرد تا او کاری را انجام بدهد که ژیرو در طول هفتاد دقیقه نتوانسته بود از پسش برآید.

میلان در دقایق باقی‌مانده به حمله روی دروازه امپولی ادامه داد و در دقیقه 88 براهیم دیاز تعویضی می‌توانست روی یک ضربه آزاد گل دوم را به ثمر برساند اما شوتش دقت کافی را نداشت.
درحالیکه میلان بازی را تمام‌شده حساب می‌کرد و آماده بود تا کسب سه امتیاز را جشن بگیرد و درحالیکه عقربه‌های ساعت دقیقه 92 را نشان می‌داد امپولی صاحب یک ضربه آزاد شد. بن‌ناصر روی بازیکن امپولی خطا کرد تا ندیم بجرامی، هافبک اهل آلبانی امپولی، با یک ضربه تماشایی دروازه میلان را باز کند.

اما این پایان کار نبود و میلان حاضر نبود سه امتیاز را به این راحتی از دست بدهد. دو دقیقه بعد و در دقیقه 90+4 کرونیچ با استفاده از تعلل خط دفاعی امپولی در محوطه جریمه بدون اینکه کسی مزاحمش باشد سانتر ارسالی را با یک ضربه سر به فوده بالو، دفاع چپ پیش‌تاخته میلان رساند تا او به زیبایی دروازه حریف را باز کرده و میلان دوباره پیش بیفتد.

شاگردان پیولی گویا در وقتهای تلف‌شده موتورشان تازه روشن شده بود. میلان به حملات خود ادامه می‌داد و در دقیقه 97 رافائل لیائو موفق شد بازی خوب خود را کامل کرده و پاس آنته ربیچ را وارد دروازه امپولی کند. بازی در نهایت به پایان رسید تا میلان با درخشش در وقتهای تلف‌شده با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد.


شاگردان ژوزه مورینیو امروز در خانه اینتر موفق به کسب یک پیروزی ارزشمند شدند و نراتزوری را 2-1 شکست دادند. شاگردان مورینیو که بازی قبلی‌شان مقابل آتالانتا را با نتیجه 1-0 باخته بودند سه امتیاز مهم این بازی را به خود اختصاص دادند.
در دقیقه 10 مسابقه ادین ژکو با پیراهن اینتر دروازه تیم سابقش را باز کرد اما این گل بعد از بررسی توسط VAR آفساید تشخیص داده و مردود شد. در شلوغی اطراف محوطه جریمه رم لائوتارو مارتینز توپ را به ژکو رساند و این مهاجم بوسنیایی دروازه رم را باز کرد که در نهایت این گل توسط داور پذیرفته نشد.

در دقیقه 20 اینتر بار دیگر به گلزنی نزدیک شد اما شوت چالهان‌اوغلو توسط دروازه‌بان جالوروسی به سختی دفع شد.
اینتر در نهایت در دقیقه 30 مزد حملاتش را گرفت. نیکولو بارلا با یک پاس دقیق توپ را به فدریکو دی‌مارکو سپرد تا او با یک شوت دقیق توپ را از پاتریسیو، سنگربان رم، عبور داده و دروازه جالوروسی را باز کند. جاگیری ضعیف پاتریسیو روی دریافت این گل موثر بود.

در دقایق بعدی رم بود که روی دروازه اینتر فشار می‌آورد. در دقیقه 38 هاندانوویچ با دو مهار پیاپی ضربه‌های بازیکنان رم دروازه اینتر را نجات داد. شوتهای پشت سر هم دیبالا و اسپینتازولا توسط سنگربان نراتزوری دفع شد.
اما یک دقیقه بعد دیبالا دروازه اینتر را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. دیبالا در فضای خالی ناشی از پیش کشیدن دی‌مارکو خود را در موقعیتی قرار داد تا سانتر مواج اسپینتازولا را با یک شوت تماشایی از هاندانوویچ عبور داده و دروازه اینتر را باز کند. نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

در دقیقه 63 اینتر به باز کردن دروازه رم نزدیک شد اما تیر دروازه مانع از باز شدن دروازه شاگردان مورینیو بود. اینتر در نزدیکی محوطه جریمه پشت یک ضربه ایستگاهی ایستاد و درحالیکه پاتریسیو تنها توانست نظاره‌گر شوت سهمگین او باشد توپ به تیر برخورد کرد.
اینتر چهار دقیقه بعد فرصت خوب دیگری داشت و بعد از همکاری بارلا و چالهان‌اوغلو ضربه اصلانی با اختلافی کم از کنار دروازه رم به بیرون رفت تا یکی دیگر از موقعیت‌های عالی نراتزوری از دست برود.
بازی در دقایق بعدی کمی از تب و تاب افتاد اما در دقیقه 75 کریس اسمالینگ موفق شد برای رم گلزنی کند تا شاگردان مورینیو از حریف پیش بیفتند. پلگرینی ضربه آزادی که به سود رم اعلام شده بود را با ضربه‌ای کات‌دار ارسال کرد و کریس اسمالینگ با ضربه سری پرقدرت دروازه هاندانوویچ را گشود تا رم 2-1 جلو بیفتد.


در آخرین دقیقه وقتهای قانونی تامی آبراهام با اشکرینیار در موقعیتی تک به تک مواجه شد اما آبراهام نتوانست از او عبور کند و از زاویه نه چندان مناسب توپش را به سمت دروازه شلیک کرد که از کنار تیر عمودی بیرون رفت. در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید و جالوروسی پیروزی 2-1 بر اینتر را جشن گرفت.
در رقابت‌های فوتبال فرانسه، پاری سن ژرمن مقابل نیس به برتری رسید.
شاگردان کریستوف گالتیه در دیدار امشب چندان برتر از تیم حریف نبودند اما با گل های لیونل مسی و کیلیان امباپه توانستند به سه امتیاز این دیدار برسند.
گل اول بازی را مسی در دقیقه 28 به ثمر رساند. روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه نیس بود که ستاره آرژانتینی با ضربه ای تماشایی توپ را به گوشه دروازه کاسپر اشمایکل فرستاد. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.
اما در ابتدای نیمه دوم بود که نیس به گل تساوی رسید. در دقیقه 47 بود که روی یک ارسال از سمت راست بود که توپ با تعلل مدافعان پی اس جی به گائتان لابورد رسید و او هم در شرایطی نامتعادل کار را تمام کرد.
این نتیجه تا دقیقه 84 پایدار بود تا اینکه امباپه گل برتری را برای پی اس جی به ثمر رساند. پرس خوب نوردی موکیه‌له از جلوی زمین یک موقعیت عالی نصیب پاریسی ها کرد و پاس در عرض او را امباپه با یک بغل پای ساده تبدیل به گل کرد و پیروزی 2-1 تیمش را رقم زد.
با این پیروزی پی‌اس‌جی 25 امتیازی شد و بالاتر از المپیک مارسی با 23 امتیاز در صدر جدول جای گرفت.


برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها