به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۶۱۷۶۷

سورپرایز برای یک عمر انتظار توییتری‌ها

سورپرایز برای یک عمر انتظار توییتری‌ها
گروه فناوری: توییتر دکمه ویرایش پیام را در کانادا، استرالیا و نیوزیلند برای مشترکان سرویس "توییتر بلو" (Twitter Blue) عرضه کرد.پس از سالها خواهش از توییتر برای افزودن دکمه ویرایش، سرانجام کاربران به این خواسته رسیدند. این گزینه هنوز در آمریکا قابل دسترس نیست اما توییتر اعلام کرده که کاربران آمریکایی هم به زودی به این قابلیت دسترسی پیدا خواهند کرد. قرار است این قابلیت در بازارهای دیگر هم عرضه شود.
 
مشترکان "توییتر بلو" که توییتی را ارسال کرده و متوجه شده اند که اشتباه تایپی داشته اند، ۳۰ دقیقه فرصت برای ویرایش آن خواهند داشت. طی این بازه زمانی، کاربران تا پنج بار می توانند تغییراتی در توییت صورت دهند. به منظور شفافیت، زمان آخرین ویرایش صورت گرفته در توییت، نمایش داده می شود و کاربران با کلیک روی اطلاعات زمانی، می توانند کل سابقه ویرایش پیام را مشاهده کنند.

توییتر در آوریل اعلام کرده بود که آزمایش دکمه ویرایش را آغاز کرده است. پیش از آن شواهدی وجود داشت که این قابلیت ممکن است شامل صفحه تاریخچه ویرایش باشد. توییتر ابتدای سپتامبر اعلام کرد که دکمه ویرایش را ایجاد کرده است و آخر همان ماه، یک توییت آزمایشی منتشر کرد و چند روز بعد، عرضه دکمه ویرایش آغاز شد.

این شرکت همچنان سرگرم آزمایش فنی این قابلیت است که در بخش Labs سرویس ماهانه پنج دلاری "توییتر بلو"، موجود است. بعلاوه، طبق اعلام صفحه پشتیبانی توییتر، کاربران تنها می توانند توییتهای اصلی و "کوت توییت" (اظهارنظر انجام شده برای یک توییت) را ویرایش کنند. بسیاری از انواع توییتها مانند رشته توییت، پاسخها، ری توییت، توییت پین شده، توییتهای سوپر فلو و توییتهای نوشته شده با استفاده از اپلیکیشنهای دیگر، قابل ویرایش نیستند.بر اساس گزارش وب سایت انگجت، البته این تازه شروع است. رویکرد توییتر در قبال دکمه ویرایش، از این نظر که تلاش می کند تا حد ممکن، شفافیت را حفظ کند، منطقی به نظر می رسد. اگر توییتر دکمه ویرایش را برای همه قابل دسترس کند، کاربران می توانند اشتباهات املایی را اصلاح کنند.
برچسب ها: توییتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها