به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۶۱۸۲۵

کشف گنجینه‌ای از سکه‌های طلا در دیوار

کشف گنجینه‌ای از سکه‌های طلا در دیوار
گروه فرهنگی: کاوش‌گران ده‌ها سکه طلا تاریخی را در دیوار باستانی واقع در فلسطین اشغالی کشف کردند.
 به نقل از لایوساینس، ده‌ها سکه بیزانسی و سایر آثار تاریخی ارزشمند توسط باستان‌شناسان در دیوار باستانی واقع در یکی از ذخیرگاه‌های طبیعی فلسطین اشغالی کشف شد.

این مجموعه سکه‌ها توسط امپراتوری بیزانس و در دوران حکومت امپراتور «فوکاس» (۶۰۲ تا ۶۱۰ میلادی) و امپراتور «هراکلیوس»(۶۱۰ تا ۶۴۱ میلادی) ضرب شده‌اند. تمامی این سکه‌ها از طلای خالص ساخته شده‌اند، این نوع سکه‌ها در دوران بیزانسی(۳۳۰ تا ۱۴۵۳ میلادی) به عنوان پول رایج مورد استفاده قرار می‌گرفتند. باستان‌شناسان معتقدند قدمت این سکه‌ها به دوران فتح قلمرو امپراتوری بیزانس در فلسطین توسط مسلمانان بازمی‌گردد.

اغلب این سکه‌ها به دوران حکومت امپراتور «هراکلیوس» تعلق دارند و نکته جالب درباره سکه‌های این دوره این است که در سال‌های ابتدایی حکومت «هراکلیوس» فقط چهره او بر روی سکه‌ها نقش می‌بست، این درحالی است که با گذشت چند سال تصور پسرانش نیز به سکه‌ها اضافه شدند.

محققان این مجموعه سکه‌ها را در حالی در یک ذخیره‌گاه طبیعی واقع در شمال فلسطین اشغالی کشف کردند که در بخش پایینی یک دیوار سنگی مخفی شده بود. گمان می‌رود این گنجینه توسط فردی که از جنگ فرار می‌کرد در این مکان قرار داده شده است.باستان‌شناسان علاوه بر این سکه‌ها، ویرانه‌های ساختمان، کانال‌های آب، سکه‌ها نقره و آثار تاریخی از جنس فلز و شیشه نیز کشف کرده‌اند.
برچسب ها: آثار تاریخی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها