به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۶۲۲۱۲

ویتامین C پوست زیبایی به شما هدیه می‌دهد

ویتامین C پوست زیبایی به شما هدیه می‌دهد
گروه علمی:پوست انسان علاوه بر زیبایی ظاهر که اهمیت ویژه‌ای دارد، آیینه سلامتی بدن هم محسوب می‌شود به گونه‌ای که برخی پزشکان با بررسی پوست و تغییرات ایجاد شده در آن وضعیت سلامت فرد را بررسی می‌کنند.
 تغذیه علاوه بر رساندن انرژی و ویتامین به بدن، نقش مهمی در زیبایی پوست هم دارد بنابراین برای داشتن پوستی زیبا مراقب تغذیه‌تان باشید.در ادامه مواردی که با مصرف آن می‌توانید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، آمده است:

آب را فراموش نکنید
این روز‌ها تقریبا همه از فواید نوشیدن آب مطلع هستند، نوشیدن آب این مایه حیات علاوه بر تمام فوایدی که دارد، کمک می‌کند تا ما پوست سالم و شادابی داشته باشیم. پس نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب را در طول روز جدی بگیرید.

ویتامین C پوست زیبایی به شما هدیه می‌دهد
جالب است بدانیم ویتامین c علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها، نقش مهمی نیز در ساخت کلاژن دارد و در نتیجه پوست زیبایی به ما هدیه می‌دهد.ویتامین c را می‌توان در سبزیجات به ویژه گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکلی و میوه‌هایی مانند پرتقال، لیموشیرین، نارنگی و خرمالو یافت.

تاثیر سبزیجات بر سلامت پوست
سبزیجات سبزرنگ مانند اسفناج و کلم حاوی ویتامین A، E، C و آهن و فیبر هستند و دریافت این ویتامین‌ها به داشتن پوستی زیبا کمک دوچندانی می‌کنند.

مصرف سیر راهکاری برای جوان‌سازی پوست
سیر جزء مواد خوراکی بسیار پرخاصیت است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در جوانسازی پوست بسیار موثر است، پس برای داشتن پوست سالم و زیبا و شاد خوردن سیر را فراموش نکنید.

امگا ۳ و کاهش چین و چروک پوست
امگا ۳ و امگا ۶ کمک می‌کنند تا سلول‌ها عملکرد بهتری داشته باشند همچنین باعث کاهش چین و چروک و کاهش لک در سطح پوست می‌شود. امگا ۳ به وفور در ماهی وجود دارد.

گردو و پوست مرطوب
گردو دارای اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است که به بدن در حفظ رطوبت کمک می‌کنند و ظاهری درخشان و سالم نیز به موی شما می‌دهند.

اسفناج ضد پیری است
اسفناج غنی از بتاکاروتین است؛ این ماده مغذی برای حفظ رطوبت پوست مهم است، چین و چروک و پوست مرده را از بین می‌برد. برای این منظور بهتر است اسفناج را با ویتامین C ترکیب کنید.

تخم مرغ و تولید کلاژن
تخم مرغ با داشتن ماده مغذی سولفور منجر به تولید کلاژن و در نتیجه چهره شفاف، ناخن‌های قوی و پوست روشن می‌شود.

گوجه فرنگی محافظی برای پوست شما
گوجه‌فرنگی از پوست شما در مقابل آسیب آفتاب محفاظت می‌کند. گوجه فرنگی همچنین با داشتن ویتامین c برای سلامت و شادابی پوست مفید است.

آناناس و نرمی پوست
آناناس غنی از ویتامین C بوده و یک نرم‌کننده طبیعی پوست محسوب می‌شود. این میوه به تولید کلاژن در بدن کمک می‌کند که از پوست محافظت می‌کند.

داشتن پوست سالم با کاهش مصرف این خوراکی‌ها 
علاوه بر موادی که ذکر شد و مصرف آن برای پوست مفید است، مصرف بعضی مواد غذایی نیز به پوست آسیب می‌رساند که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

نمک دشمن زیبایی
مصرف بیش از اندازه طبیعی نمک باعث پف کردن صورت می‌شود. غذا‌های کنسرو شده و ترشی‌ها به دلیل نمک و سرکه زیاد برای زیبایی پوست مضر هستند.

مشروبات الکلی
مصرف مشروبات الکلی به دلیل مختل کردن کارکرد طبیعی هورمون‌های بدن، آب میان بافتی پوست را از بین می‌برد و در نتیجه پوست بی‌روح می‌شود.

کافئین
مصرف بیش از اندازه کافئین، باعث می‌شود که پوست زودتر از حد طبیعی پیر و افتاده شود.

دسر‌های شیرین
فراورده‌های شیرین مانند ژله که در تهیه آن‌ها از شکر‌های مصنوعی استفاده می‌شود با ایجاد قند خون، شادابی و جوانی را از پوست می‌گیرند.

فست فود‌ها
مصرف فست فود‌ها علاوه بر تمام مضراتی که دارد، برای پوست و زیبایی نیز ضرر دارد.

نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار
نوشابه و سایر نوشیدنی‌های گازدار نیز از جمله ممنوعیت‌ها در این زمینه هستند چرا که به دلیل داشتن قند فراوان و سایر افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده، سلامت و جوانی پوست را مورد آسیب قرار می‌دهند.

مواد غذایی و خوراکی فرآوری شده
خوراکی‌های فرآوری شده مثل چیپس، پفک، کیک، آبمیوه، کنسرو‌ها و کمپوت‌ها نیز برای سلامت و زیبایی پوست مضر هستند.

گوشت قرمز
مصرف گوشت قرمز به‌خصوص بخش‌هایی از آن که دارای چربی هستند علاوه بر مشکلات داخلی، پوست را با مشکل پیری پیش از موعد نیز مواجه می‌کند.

غذا‌های سرخ شده
غذا‌های چرب و سرخ شده با تجمع چربی در بدن، شادابی و سلامت پوست را مختل می‌کنند.

قند و شکر
درباره مضرات مصرف قند و شکر همگی شنیده‌ایم، این ماده خوراکی در کنار تمام مضراتی که دارد به پوست و زیبایی آن آسیب می‌رساند.

سخن پایانی
برای داشتن پوستی سالم و شاداب که هم به شما اعتماد به نفس می‌دهد و هم نشان‌دهنده سلامت شما نیز به شمار می‌رود، با طبیعت بیشتر دوست شوید و سراغ خوراکی‌هایی بروید که کاملا طبیعی هستند، در این بین سبزیجات و میوه‌جات در جایگاه نخست قرار دارند.
برچسب ها: سلامتی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها