به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۳۶۲۲۵۶

نقاط ضعف تیم‌های آسیایی مقابل فوتسال ایران

نقاط ضعف تیم‌های آسیایی مقابل فوتسال ایران
گروه ورزشی: جواد اصغری مقدم معتقد است تیم ملی کار دشواری برای قهرمانی در آسیا ندارد.به گزارش ایسنا، جواد اصغری‌مقدم، ملی‌پوش سابق ایران وسرمربی قند کاترین  در خصوص عملکرد تیم ملی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا و پیروزی ۵ بر صفر برابر تایلند اظهار کرد: این نتیجه قابل پیش‌بینی بود و نه تنها تایلند بلکه ژاپن و ازبکستان هم زورشان به ما نمی‌رسد و حریف ایران نمی‌شوند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف ایران، سایر تیم‌های آسیایی روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند و جوانگرایی هم در این دوره از آن‌ها شاهد نبودیم. یک سری بازیکنانی در این جام بازی کردند که هم دوره من بودند و فکر نمی‌کنم از نظر قدرت حالا حالاها در آسیا کسی به پای ایران برسد. ما باید تفکرات موفقیت در مسابقات جهانی در بازیکنان افزایش دهیم تا جام جهانی بتوانیم بزرگان فوتسال جهان را شکست دهیم.

این کارشناس فوتسال در خصوص این که آیا ایران به راحتی می‌تواند قهرمان آسیا شود، توضیح داد: هیچ کار راحتی وجود ندارد و رمز موفقیت تیم مال این است که بازیکنان از همان ابتدا با تمرکز بازی را شروع می‌کنند. فکر می‌کنم فقط مقابل لبنان با تمرکز حاضر نشدیم و نتوانستیم در ۷ دقیقه ابتدایی به گل برسیم. تیم‌های آسیایی اگر در همان ابتدا گل بخورند، تمرکزشان را از دست می‌دهند و این نقطه ضعف آن‌ها است.

اصغری‌مقدم در خصوص تفاوت ترکیب ابتدایی و سایر بازیکنان تیم ملی گفت: خیلی تفاوت سطحی در تیم ملی وجود ندارد و آن ۵ نفر ابتدایی صرفا چون در ترکیب اولیه هستند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. ما جوانان خوبی مثل کریمی که ۳ سال با من کار کرده، اسدشیر و بازیار داریم که می‌توانند ستاره ایران باشند. مثلا درخشانی تجربه آسیایی ندارد و این اولین دوره‌اش است اما به دلیل حضور در ترکیب اصلی، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها