به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۳۶۲۵۲۷

گزارشی از اعتراضات امروز در تهران و شهرستان‌ها

گزارشی از اعتراضات امروز در تهران و شهرستان‌ها
گروه سیاسی: به دنبال فراخوان‌ برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، برای تجمعات خیابانی در روز شنبه ۱۶ مهر، اعتراضاتی در نقاط مختلف ایران وارد هفته چهارم شد و کسبه و بازاریان نیز در برخی نقاط کشور دست به اعتصاب زدند.
گزارش‌های دریافتی و فیلم‌های منتشر شده حاکی است که گروه‌هایی از مردم خصوصا جوانان در برخی مناطق تهران، کرج، شیراز، مشهد، سنندج، اراک، شاهین‌شهر اصفهان و رفسنجان، کرمان، یزد، بابل و ... به خیابان‌ها آمده و شعارهایی سر دادند. ویدیوهای زیادی نیز از حمله به معترضان، شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی به آنها منتشر شده است. در یکی از ویدئوها در سنندج، یک راننده پراید دیده می‌شود که در پی تیراندازی‌ها به قتل رسیده است. شبکه حقوق‌بشر کردستان خبر داد که در جریان اعتراض‌های امروز شنبه در سنندج، دو نفر  کشته شدند. ویدئوی دیگر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حضور نیروهای امنیتی در محدوده بازار تهران و پرتاب گاز اشک‌آور در خیابان اصلی بازار در حدود ساعت ۱۴ امروز شنبه، است. در این ویدئو مشاهده می‌شود که گاز اشک‌آور به‌ سوی معترضان پرتاب می‌شود. همچنین اغلب مغازه‌های خیابان اصلی بازار در حالی که بسته هستند،‌ دیده می‌شوند.
در خیابان‌های اطراف دانشگاه شریف هم گاز اشک‌آور شلیک شد و باشگاه خبرنگاران هم نوشت: تجمعات امروز دانشگاه تهران از مقابل در اصلی دانشگاه آغاز و تا در دانشکده ادبیات کشیده شد. حراست دانشگاه در‌های جانبی به غیر از در شانزده آذر را بست. صدای بوق ممتد از خیابان انقلاب به گوش می‌رسد. نیروهای ویژه پلیس به طور کامل در منطقه مستقر هستند. 
اما محسن منصوری، استاندار تهران، در واکنش به ادامه اعتراضات در تهران و شهرها و استان‌های مختلف، گفت: «دشمنان اغتشاشات مجازی راه‌انداخته‌اند، ممکن است تک حرکت‌هایی رخ دهد اما آرامش نسبی وجود دارد و پیش از این نیز ما از خطرات بسیاری عبور کرده‌ایم.»
در حالی که مقام‌های کشور هنوز آمار دقیقی از کشته‌شدگان اعتراضات سه هفته اخیر تاکنون، اعلام نکرده‌اند سازمانی به نام حقوق بشر ایران امروز شنبه ۱۶ مهر در تازه‌ترین گزارش خود خبر داد که دست‌کم ۱۸۵ نفر در این اعتراضات جان باخته‌اند.
برچسب ها: اعتراضات مردمی

۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۱۹:۵۴
مبارک باشه بر شما که مرتب تحریک میکنید و سپس با ذوق زدگی تمام اغتشاشات را گزارش میکنید
خسته نباشید (399499)
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۲۰:۱۰
آیا جوان بیکار وگرسنه که معترض به غارت و عیش و نوش دزد زادگان است جوابش گلوله است و انگ اشوبگر (399501)
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۲۰:۳۶
نه اعتراض بلدید
نه عرضه انقلاب کردن
فقط هر دفعه گند میزند به اینترنت ما (399507)
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۲۱:۱۷
نامردها حداقل اون کلمه مستقل رو از بالای سایت تون بردارید
یقین داشته باشید که اشک و آه نیمه شب های اون بچه هایی که بی پدر شدن در این ایام شما رو به خاک سیاه می شونه (399514)
kj
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۲۲:۴۳
ای ول بهار نیوز . لااقل شما میزنید اعتراضات ‌. آفرین (399523)
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۰۰:۰۸
خدا را شکر آقای استاندار امیدواری دادند مثل هفته پیش (399531)
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۰۹:۵۲
آقا شما را به خدا به این وزیر احمق آموزش و پرورش بگویید مدارس را تعطیل کند و از پدر و مادرها بخواهید بچه ها را در خانه ها حبس کنند تا از جان و سلامتی این اطفال معصوم محافظت شود. (399550)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها