به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۳۶۵۸۹۰

التهاب در تهران در چهلمین روز درگذشت مهسا امینی

التهاب در  تهران در چهلمین روز درگذشت مهسا امینی
گروه سیاسی: خبرگزاری ایسنا نوشت:  روز چهارشنبه در تعدادی از دانشگاه‌ های تهران، از جمله دانشگاه تهران تجمعاتی با حضور دو طیف دانشجویان برگزار شد که تا بعداز ظهر به طول انجامید.
در بیرون از خیابان های دانشگاه از جمله خیابان انقلاب مردم با پوشیدن لباس مشکی حضور پررنگی داشتند و رفت و آمدها در پیاده رو های خیابان انقلاب از ظهر به بعد شکل ملتهبی به خود گرفت که به دنبال آن مغازه‌هایی که باز یا نیمه باز بودند، به طور کامل تعطیل شدند.
عابران در پیاده روهای خیابان انقلاب اغلب با سکوت در رفت و آمد بودند که بدنبال شکسته شدن این فضا و سر دادن شعارهایی از سوی برخی از آنها ماموران انتظامی نیز با ابزارهای در اختیار خود سعی در پراکنده کردن جمعیت داشتند.
بوق های ممتد اتوموبیل ها در خیابان انقلاب ، آتش زدن زباله‌های تجمیع شده در پیاده روها در نبود سطل های زباله و استنشاق گاز اشک آور از مشخصات شاخص فضای ملتهب عصر امروز خیابان انقلاب تا چهار راه ولیعصر به شمار می‌رفت.
وضعیت ملتهب در سقز پس از مراسم چهلم مهسا امینی
همین خبرگزاری در گزارش دیگری نوشت:جمعیت حاضر در مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا امینی بعد از پایان مراسم در آرامستان، به سمت شهر سقز و منازل خود حرکت کردند، اما طی مسیر بازگشت به واسطه تحرکات برخی از آن‌ها و استقرارشان در خیابان‌های شهر، فضا کمی ملتهب شد.
از صبح امروز همزمان با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی مردم سقز و شهر‌های اطراف در جمعیتی که در حالت حداکثری نزدیک به ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شد، به سمت محل دفن وی در آرامستان آیچی حرکت کردند، حضور این جمعیت در مراسم از سوی نیرو‌های انتظامی حاضر در محل و معابر شهر با مانعی مواجه نشد.بین جمعیت حاضر در آرمستان آیچی و نیرو‌های انتظامی حاضر در محل در طول برگزاری مراسم چهلم بر سر مزار مهسا امینی درگیری رخ نداد، جمعیت حاضر اغلب شعار‌هایی با گویش کردی سر می‌دادند، برخی از جمعیت با آمادگی درگیری به سمت شهر حرکت کردند به نحوی که یکی از حاضران پرچم اقلیم کردستان را برافراشته بود.
با وجود آنکه از سوی نیرو‌های انتظامی ممانعتی جهت حضور افراد بر سر مزار مهسا امینی وجود نداشت و جمعیت بدون درگیری در آرامستان آیچی حاضر شده و بازگشتند، اما پلاک‌های برخی خودرو‌های حاضر در آرامستان که پس از مراسم به سمت شهر حرکت کردند، گل مالی شده بود همچنین در بین جمعیت افرادی مشاهده می‌شد که چهره خود را پوشانده بودند.
در پایان مراسم آرامستان آیچی و بازگشت جمعیت به شهر سقز، برخی افراد بنا داشتند به مرکز نظامی ارتش حمله کنند که با ممانعت جمعی از مردم حاضر در مراسم پراکنده شدند.
تعداد محدودی از حاضران در چهلم مهسا امینی نیز در ابتدای شهر سقز با نیرو‌های انتظامی درگیری داشتند که پس از آن پراکنده شده و به حاشیه شهر رفتند.
بعد از ظهر روز چهارشنبه عمده افراد حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی به خانه‌های خود بازگشتند، اما برخی همچنان در سطح شهر سقز حضور داشته به نحوی که این شهر در بعد از ظهر مراسم چهلم، فضایی ملتهب، اما بدون درگیری را تجربه کرد.
به دنبال التهابات و درگیری‌های پراکنده به وجود آمده بعد از مراسم چهلم، به جهت ملاحظات امنیتی اینترنت شهر سقز قطع شد.
برچسب ها: مهسا امینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها