به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۶۸۵۸۲

عجیب ترین استخر های جهان

گروه دانستنی: استخرهای عجیب صرفاً به یک دلیل مشابه و یا محدود شگفت انگیز خوانده نشده اند؛ بلکه مجموعه ای از ویژگی های مختلف در ساختار و ظاهر این استخرها سبب معروف شدن آنها در سطح جهان و جذب شمار بالای علاقه مندان به استفاده از چنین استخرهایی شده است؛ علاوه بر استفاده بومیان منطقه هر ساله تعداد بالایی از توریست ها به قصد تفریح و تخلیه هیجانات خود به چنین استخرهایی مراجعه می کنند.
عجیب ترین استخر های جهان
در دنیا استخرهای متعددی وجود دارند که هر یک بنابر دلایل مختلف دارای شگفتی های خاص خود هستند و همین مسئله سبب شده است که در لیست عجیب ترین استخرهای جهان قرار بگیرند و از این طریق به عنوان یکی از مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری در کشورهای مختلف محسوب شوند.
استخرهای عجیب صرفاً به یک دلیل مشابه و یا محدود شگفت انگیز خوانده نشده اند؛ بلکه مجموعه ای از ویژگی های مختلف در ساختار و ظاهر این استخرها سبب معروف شدن آنها در سطح جهان و جذب شمار بالای علاقه مندان به استفاده از چنین استخرهایی شده است؛ علاوه بر استفاده بومیان منطقه هر ساله تعداد بالایی از توریست ها به قصد تفریح و تخلیه هیجانات خود به چنین استخرهایی مراجعه می کنند.
در ادامه قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از استخرهای عجیب جهان آشنا کنیم که هر یک از نظر برخی مشخصات من جمله: مساحت استخر، عمق، فضای اطراف، زیبایی محیط، هیجانی یا دارک بودن استخر، طراحی و معماری استخر، ارتفاع از سطح زمین، امکانات خاص رفاهی، منظره اطراف و برخی از ویژگی های دیگر در لیست استخرهای عجیب قرار گرفته اند.
اما قبل از آن پیشنهاد میکنیم حتما از استخر موج طلایی تهرانپارس استفاده کنید زیرا این استخر هم یکی از بهترین استخر های شرق تهران است که در بین شناگران محبوبیت خاصی دارد.

1_ استخر ایسبرگز واقع در استرالیا:
این استخر به دلیل حضور در امتداد دریا عجیب است و به گونه ای طراحی شده که امواج خروشان و طبیعی دریا استخر را پر از آب می کنند. احداث این استخر زیبا و مجهز با رستوران و امکانات تفریحی و ریلکسیشن در سال 1943 انجام شد و از ملاک های مثبت این فضای خاص قیمت مناسب بلیط آن برای عموم افراد می باشد.



2_ استخر نپتون واقع در کالیفرنیای آمریکا:
دلیل خاص بودن این استخر معماری منحصر به فرد آن است که از بناهای رومی الهام گرفته شده و در طی دهه 1920 در قصر هیرست و برای ویلیام راندولف ساخته شد. اگر چه تا کنون دو مرتبه بازسازی شده است اما کماکان زیبایی خیره کننده خود را حفظ کرده و بلیط استفاده از این استخر هزینه نسبتا بالایی دارد.

3_ استخر شیطان (آبشار ویکتوریا)
هیجان توام با ترس و لذت حسی است که هنگام شنا در این استخر تجربه خواهید کرد. این مورد که از خاص ترین استخرهای عجیب است در بالای آبشار ویکتوریا با بیش از 110 متر ارتفاع قرار دارد و این محیط فوق العاده در آفریقا واقع شده و تنها در فصول شهریور و مهر که به دلیل تغییرات فصلی سطح آب کاهش می یابد امکان شنا در آن وجود دارد. اگر می خواهید محل دقیق تر این استخر مهیج را بفهمید باید گفت که در مرز بین کشورهای زیمبابوه و زامبیا قرار دارد.



4_ استخر معلق واقع در دالاس آمریکا
این مکان بی نظیر همراه با لذت شنا در محیطی خاص و لوکس حس آرامش و هیجان دلچسبی را به مخاطب می دهد؛ البته نمی توان از امکانات رفاهی هتل جول که محل ساخت این استخر با طراحی عجیب است چشم پوشی کرد. سبک خاص معماری هتل جول در کنار استخری سر باز که به طول دو متر و نیم از ساختمان هتل بیرون زده است سبب کسب جایگاه ویژه این هتل و استخر آن در لیست استخرهای عجیب شده است. مشاهده منظره زیبای شهر از طبقه دهم هتل و آن هم در یک استخر بی نظیر تجربه ای است که نمی توان مشابه آن را در هر جایی پیدا کرد.
اما جای دور نرویم در کشور خودمان ایران هم استخرهای لوکس و زیبا زیاد هستند که می توان لذت شنا کردن در یک محیط شاد و زیبا را به ما منتقل کنند. پیشنهاد میکنیم حتما برای ورزش و تفریح خود زمان بگذارید و به استخر موج طلایی بروید و در کنار شنا کردن نیز می توانید از خدمات ماساژ استخر موج طلایی هم استفاده کنید.

5_ استخر میازاکی واقع در ژاپن
نقطه عطف این استخر و دلیل قرار گرفتن آن در بین استخرهای عجیب شناخته شدن به عنوان بزرگترین استخر سرپوشیده جهان می باشد که به طول سیصد و عرض صد متر در سواحل دریا واقع شده و با ایجاد سقفی به طرح آسمان سعی داشته اند که فضای آرامش بخش و زیبای محیط را دو چندان کنند. علاوه بر این داخل استخر آتشفشان مصنوعی طراحی شده و این یک ایده خارق العاده برای چنین فضایی محسوب می شود و در این استخر عموما دمای محیط و آب در سی درجه سانتیگراد حفظ می شود.



6_ استخر خون واقع در تایلند:
قرمز بودن آب استخر به همراه درختان بلند اطراف آن محیط خاصی ایجاد کرده اند که اگر چه نمی توان از استخر برای شنا استفاده کرد اما آفتاب دل انگیز ساحل چاونگ برای ریلکس کردن و حمام آفتاب فوق العاده است. علاوه بر این امکانات هتل کوچکی که استخر در آن ساخته شده است می تواند یکی از آرامش بخش ترین مکان ها برای استراحت و کسب آرامش باشد و دلیل اصلی این نام گذاری و محسوب شدن به عنوان یکی از استخرهای عجیب جهان همین رنگ خونین استخر می باشد.

7_ استخر Crocosaurus Cove واقع در استرالیا:
این استخر یکی از ترسناک ترین استخرهای عجیب جهان است که در استرالیا واقع شده و هزینه بالایی برای ورودی آن لازم است و دلیل عجیب بودن این استخر وجود بیش از دویست کروکودیل آب های شور در آن می باشد که شخص متقاضی در یک محفظه شیشه نشکن همراه با مربی مخصوص به داخل آب غوطه ور می شود.

8_ استخر کامبرین واقع در سوئیس:
این نمونه از استخرهای عجیب دنیا به استخر معلق نیز معروف است و در لبه یک کوه واقع شده است و ترس از ارتفاع با هیجان شنا حس های متضاد و لذت بخشی هستند که در این استخر می توانید تجربه کنید و لازمه شنا در آب های سرد آن پوشش گرم است.

۹_ استخر بی انتها واقع در جزیره تا پای:
عجیب ترین مشخصه این استخر عمق 33 متری آن است که حجمی از 2500 لیتر آب را در خود جای داده است و در چندین متری سطح زمین و با غارها و پنجره هایی برای تماشای منظره بیرون و حس بکر غروب آفتاب است. این استخر در هتل کراون تاورز شهر ماکائو قرار دارد و در کنار استفاده از چنین استخر کم نظیری می توانید از امکانات رفاهی و گردشگری هتل نیز بهره مند شوید.

10_ استخر آسمان واقع در ایلات متحده آمریکا:
یکی از بی رغیب ترین استخرهای عجیب جهان که در بین دو برج یک سفارت ساخته شده است و تا کنون بزرگترین استخر آکریلیک دنیا شناخته شده است استخر آسمان می باشد که 375 تن آب را در مساحت 25 متری و شیشه ای خود جای داده است و استفاده از آن به طور انحصاری به ساکنین و مهمان های سفارت تعلق دارد که می توانند عین شنا از هر سمتی چشم اندازهای بی انتهای بام لندن را مشاهده کنند.
این موارد تنها نمونه های استخرهای عجیب جهان نیستند و تعداد بیشتری از این سازه ها با معماری بی نظیر ساخته شده اند که هر یک بنابر مشخصات خاص خود در گروه استخرهای بی نظیر دنیا قرار گرفته اند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها