به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۷۱۶۵۹
آیا خواننده معترض رپ اعدام می‌شود؟

توماج صالحی به «محاربه» و «افساد فی‌الارض» متهم شد

گروه هنری: حساب کاربری توماج صالحی از اتهامات «محاربه و افساد فی‌الارض» علیه این خواننده معترض موسیقی رپ خبر داد.
توماج صالحی به «محاربه» و «افساد فی‌الارض» متهم شد
این حساب کاربری امروز شنبه، پنجم آذر اعلام کرد که دادگاه رسیدگی به اتهامات وی صبح روز شنبه، پنجم آذر پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل انتخابی برگزار شده است.
توماج صالحی هشتم آبان در روستای گِردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد. این خواننده رپ، اهل شاهین‌شهر اصفهان است که در جریان اعتراضات سراسری محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از معترضان منتشر می‌کرد. صالحی شهریور سال گذشته نیز در پی انتشار چند ترانه اعتراضی در خانه‌اش بازداشت شد. او بهمن‌ پارسال خبر داده بود که دادگاه درباره «اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» رأی به جریمه نقدی و شش ماه حبس تعلیقی داده است. محاربه و افساد فی‌الارض از جمله اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری ایران می‌تواند حکم اعدام به‌دنبال داشته باشد. پیش از توماج صالحی، سامان یاسین، خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران که روز دهم مهر بازداشت شده بود از سوی دادگاه انقلاب به «محاربه» متهم شده است. ۱۲۶ هنرمند، شاعر، نویسنده، فعال مدنی، فرهنگی و رسانه‌ای ۲۲ آبان با امضای نامه‌ای خواستار آزادی این خواننده شدند.
 

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۰:۱۹
خدا به پدرومادرش رحم کند.من نمیدانم چرا ماباید تاوان روسیه تزار متجاوجه به اکراین کشورمستقل وبشاراسد.... و... بدهیم ؟ماچه گناهی کردیم؟
جدایی ازتاریخ گذشته مگرجوانانمان درجنگ عراق باسلاحهای همین روسیه تزارمارکسیستی شهیدنشده ومگر خوانهای شهرها وروستای کشورمان باموشکهای روسها نابود نمشد؟حال چرا ماباید خسارات تجاوز روسیه را بدیم دردوره همه گیری کرونا ثابت شدکه هیچکشوری به ما کمک نکرد. (406975)
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۲:۳۳
چرا از بنب های شیمیایی آلمان و کمک های جنگی آنریکا و اروپا چیزی نمیگی ... مس باید کل دنیا رو دشمن داشته باشیم (407340)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۱:۴۷
اعدامش کنید مماشات نکنید (406984)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۷:۳۹
ببند دهنتو.حرف نزدم بلد نیستی (407095)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۷:۴۰
ببند دهنتو.حرف نزدن هم بلد نیستی (407096)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۲۰:۰۱
چرا موقعیکه اختلاس میکنن لال میشوید امثال شما همین امثال تو هستن که مردم را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین کردن اگه فک میکنی با اعدام مملکت درست میشود بگو اعدامش کنن (407111)
Amin
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۲۲:۳۴
نمی دونم این حرفت کنایه بود یا از ته دل. اما اگه از ته دله ازت می خوام سوالی بکنم. آیا نباید بین جرم و حکم نسبت معقولی وجود داشته باشه؟ خودمون می گیم وامصیبتا! عربستان یک پزشک زن رو به خاطر لایک کردن یک پست در توییتر به 15 سال حبس محکوم کرده. اونوقت خودمون میایم یک خواننده رو به خاطر آهنگ اعتراضی خوندن، به افساد فی الارض که حکمش اعدامه متهم می کنیم؟ یا مثلا محکوم کردن یک زن به 16 سال زندان به خاطر نه گفتن به حجاب اجباری در ملأ عام. مگر دزدی کرده یا آدم کشته؟ همچین چیزی باید نهایتا 1 سال حبس بشه. (407132)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۰:۵۶
اگر قرار بر این باشه که معترضانِ هنرمند رو حکم محاربه بدن و اعدام حکمش باشه پس باید تموم ملت ایران رو دسته جمعی باس به دار بیاویزند من خودم بخاطراینکه نمیتونم راه برم نمیتونم بیام بیرون اما ................ (407171)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۹:۴۹
چطور به مرگ یک انسان اون هم بهترینِ ملت ایران راضی میشی.مطمعن باش اگر از اونا هستی همین بلا یه روزی یه جایی سرت میاد (407157)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۴:۴۰
چرا از یه خواننده رپ انقدر ترس دارید؟؟ من میگم چون بی ریشه اید، وقتی به این مرحله میرسید که راخت آدم بکشید یعنی آخر خط... (407195)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۱
اگر قدرت هيتلر رو داشتيد هيتلر رو روسفيد ميكرديد (407204)
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۲:۱۴
نتیجه گفتگو میشود همین که بخاطر اعتراض محارب شناخته میشه!!؟ این قضات اجکام اسلام رو کجا یاد گرفتند؟ (406986)
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۲:۳۶
چرا کسی به اتهام افساد در دین خدا که امروزه جرم بسیاری از کله گنده هاست رسیدگی نمی کند. (406993)
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۲:۳۷
عجیب (406995)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۳:۳۸
شما چرا ناراحتی
امثال اینها باید ادب بشن (407002)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۲۳:۴۷
قانون باید به همه یکسان باشد امنیت جامعه خیلی بیشتر از این افراد ارزش دارد جای سو استفاده به بعضی از افرا ندهید (407005)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۰:۴۰
حالا چی میشه؟؟😳 (407009)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۳:۱۸
دادگاه انقلاب و محاربه یعنی اعدام (407061)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۹:۳۰
اینم جلوه دیگری از آزادی بیان (407023)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۰:۰۲
فكر كنم خواجه حافظ شيرازي هم اگر زنده بود به خاطر ديوانش حكم محاربه ميگرفت (407025)
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۵:۳۵
من فکر میکنم پروین اعتصامی حکم محاربه و تبلیغ علیه نظام میگرفت .. (407591)
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۵:۴۰
واقعا آیا اسلام اینه بخاطر چندتا ترانه و آمدن به خیابان برای اعتراض حکمش اعدامه. .. از خدا بترسید ... اسلام دین رحمت ... و در ضمن خداوند خودش فرموده ... لن یحب الله الجهر بالسوء من القول إلا من ظلم... حتی خدا هم اجازه اعتراض و فریاد و واویلا داده شما نمیدین (407592)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۲:۱۹
شاعر ، نویسنده ، معترض ،معلم ، ورزشکار ، محارب نیست محارب مسعولین و سیاستمداران دزد و بی تدبیر و قصی القلب و لجبازی هستند که کار ملک و مملکت را به این پرتگاه رسانده اند (407052)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۵:۲۰
چجوری راحت این همه اتهام زدید به بنده خدا؟!خدا به داد بقیه که گرفتین برسه ! (407077)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۶:۱۶
سلام علیکم. کسانیکه خواهان مرگ هستن بدانن نه تنها اعتراضات پایان نمی یابد بلکه کشور را به سمت حمام خون سوق می دهید دست بردارید از کشتار خواه معترض باشد خواه مامور. این راه به جایی نمیرسد چون مردم خونخواه فرزندانشان خواهند شد. با تدبیر عمل کنید همه بدانن که مردم داعش نیستن وایرانی هستن پس سعی کنید با هوشیاری عمل کنید تا آرامش به کشور باز گردد الهی آمین (407084)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۲۱:۳۹
اعتراض رونبایدبه محاربه ربطش داد.طبق قانون اساسی اعتراض حق مردم هست.بااعدام جوونای مملکت مردم روبدبین نکنید.اسلام هراسی به این می گن (407123)
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۲۲:۱۷
اعدام کنید تا درس عبرت بشه واسه اونایی که خودشونو فروختن به دشمنان اسلام (407128)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۹:۵۴
راحت حکم میدی و فکر نمیکنی جرمش چیبود که حقش این باشه؟ (407158)
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۰۹:۱۰
متاسفم برای افکار انسان ستیزت (407675)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۲۲:۲۵
قوه قضاییه لطفا لطفا خواهشا خواهشا هیچگونه مماشاتی نکنید.رحم بر این گرگها نکنید.فقط اعدام.فقط اعدام.
ببینید شبکه های برانداز اونور اب چقدر دارند از این گرگها طرفداری میکنند و چه کلیپهای ساختگی در حمایت از اینها پخش میکنند.پس بدانید اگر ذره ای مماشات کنید یعنی دشمنان جمهوری اسلامی را خوشحال کرده اید.پس اصلا و ابدا رحم نکنید به اینها.
این فتنه باعث شد اینها غربال شوند و امت اسلامی دشمنان را بشناسند.جه کسانی بودند که ملت فکر میکردند انها دوستند و بعد از این فتنه مشخص شد دشمنند. (407130)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۰۰:۴۱
شما ها فقط آشوب کنید آخه درست بگید این چه خلافی انجام دا ده هرچند هرکه برضد دولت و ملت ایران حرف بزنه به نظر شما خلاف کار نیست اما دولت و ملت ایران خلاف کارند (407140)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۰:۲۳
بعدآرامش
منتظر چنین گفتگو ها و
اصلاحاتی بودیم

مرگ بر اختلاس گر ودزد
بیت المال (407166)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها